Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Diskutuokime apie automobilius :angel:

Kaip važiuojate?

Važiuoju iškarto
5
28%
Šildau 5min
11
61%
Šildau 15min
2
11%
 
Viso balsų : 18

Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Standartinė Robertas » 05 Vas 2011, 23:17

Šaltais žiemos rytais dažnas vairuotojas nežino kaip elgtis užvedus automobilį – važiuoti iškart, ar dar laukti, kol iki darbinės temperatūros įšils automobilio variklis?

Nuomonių čia yra pačių įvairiausių. Ne visuomet diskutuodami šia tema sutaria ir specialistai, todėl vienokio ar kitokio atsakymo iškart nepateiksime. Viską prisiminsime iš pat pradžių.

Dar prieš keliasdešimt metų neįšilus varikliui važiuoti nepavykdavo


Prisiminkite savo vaikystę ar jaunystę. Buvo laikas, kai neįšildžius automobilio variklio važiuoti buvo praktiškai neįmanoma. Prisimenu rusišką „Moskvič“. Ir ne tokį jau baisiai seną, pagamintą 1980 metais. Jo užvedimas buvo gana sudėtinga procedūra: atsidaręs variklio dangtį spaudai rankinio benzino siurblio rankenėlę, kol karbiuratoriuje susikaupia startui reikalinga kuro norma, tuomet iki galo ištrauki kuro mišinio riebinimo rankenėlę ir drebančia ranka pasuki užvedimo raktelį...

Ne ką smagiau buvo ir su pirmu šio straipsnio autoriaus vakarietišku automobiliu – 1983 metais nuo konvejerio nuriedėjusiu „Ford Escort“. Kuro mišinio pariebinimo sistema čia jau buvo automatinė, tačiau šaltais žiemos rytais labai dažnai tekdavo rankiniu būdu pilstyti benziną į itin kaprizingą „Motorcraft“ karbiuratorių.

Ir rusišką „Moskvič“, ir pagyvenusį europinį „Ford“ vienijo tai, kad užvedimas čia buvo nepaprastas procesas, kaip ir daugumoje to laikmečio automobilių. Automobilio varikliui pradėjus dirbti, tuomet niekam būtų nekilus mintis iškart važiuoti. Vargu ar tai būtų pavykę dėl netolygaus motoro darbo, todėl visi buvo įpratę laukti, kol variklis sušils iki darbinės temperatūros. Tačiau automobilinės technologijos, mums net nepastebint, per kelioliką metų labai stipriai evoliucionavo.

Variklio šildymas jam kenkia

Automobilių inžinierius ir remonto dirbtuvių šeimininkas Žydrūnas Janušauskas laikosi tokios pačios nuomonės, kaip ir didelė dalis automobilių specialistų ir mokslininkų. Pasak jo, šiuolaikinio variklio šildymas jam ne tik, kad nepadeda, bet dar ir kenkia.

„Šiuolaikinio variklio tikrai nereikia šildyti, kol jo aušinimo skystis pasieks įprastą darbinę temperatūrą. Aš teigiau ir teigsiu, kad variklio šildymas jam kenkia. Kenkia todėl, kad motorui dirbant mažomis apsukomis tepalo slėgis yra mažas. Tad variantas, kai vairuotojas užveda variklį, o tuomet eina gramdyti apšalusių langų, yra visiškai nerekomenduotinas. Šalto užvedimo metu ir pirmomis šalto variklio darbo minutėmis į cilindrus tiekiamas riebesnis kuro mišinys, t.y. didesnis benzino kiekis, todėl dirbant laisvais sūkiais tarp stūmoklio ir cilindrų nesusidaro tinkamo storio tepalo plėvelė, žiedai nėra tinkamai tepami, variklis stipriai dyla,“ – aiškino automobilių inžinierius Žydrūnas Janušauskas.


Paveikslėlis

Pasak specialisto, šiuolaikiniuose automobiliuose jau naudojami tik sintetiniai tepalai, tad visai nėra būtinybės laukti, kol variklis įšils. „Geriausia kelias ar kelioliką sekundžių luktelėti, kol variklis įsidirbs, o tuomet jau galima ir važiuoti. Tiesa, rekomenduojama, kad variklio sūkiai būtų apie 2000 aps/min., t.y. nei pernelyg aukšti, nei pernelyg žemi. Taip, net ir važiuojant visai nedideliu greičiu, variklis ir greičių dėžė sušyla geriausiai ir be piktybinių šalutinių poveikių“ – tvirtino inžinierius.

Kitaip manančių yra


Automobilių variklių remonto specialistas Linas Morkūnas teigia, kad variklį įšildyti būtina. Pasak jo, pradėjus važiuoti vos užvestu varikliu, kelionę galima pabaigti remonto dirbtuvėse.

„Aš savo praktikoje turėjau daug atvejų, kai užšaldavo tepalo alsuoklis. Kentėdavo riebokšliai ir tarpinės, man atitempdavo automobilius, kurių varikliai būdavo tiesiog apsipylę tepalo purslais,“ – taip apie važiavimo šaltu varikliu kainą aiškino variklių meistras Linas Morkūnas.

Tačiau jo kolega Ž. Janušauskas dėl tokių argumentų iškart oponuoja, kad automobilis turi būti tvarkingas ir tvarkingai prižiūrimas.

„Jei į variklį bus pilami tik geros kokybės tepalai, tuomet jokio pavojaus nėra. Tepalo alsuoklis užšalęs gali užsikišti tik tuomet, kai tepalas blogai absorbuoja vandens kondensatą. Tai prastas tepalas, jei tepimo sistemoje kažkas dar gali apšerkšnyti. O tai jau yra paprasčiausia automobilio nepriežiūra – prastas paruošimas šaltam metų laikui. Žinoma, reikia atsižvelgti į visus niuansus. Pvz., kai kurių senesnių automobilių turbinos buvo prastai tepamos, kol variklis neįšilęs. Tačiau dabar ši problema jau išspręsta. Svarbu, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas,“ – reziumavo jis.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su su šaltu

Standartinė Energetikas » 06 Vas 2011, 10:36

Sunku pasirinkti balsavimo punkta, nes neaisku apie kokia temperatura kalbama -5 ar -25 laipsniai. Prie -5 tikrai nesildau, o nuo -10 sildau jei reikia valytis langus ir tik simboliskai. Toliau, perskaicius mechaniku pastebejimus, pastebejau, kad vienas mini tik benzina ir tik pilnai sintetinius tepalus - susidaro nuomone, kad kalbama apie 1-5 metu senumo auto, nes senesniam, kaip 5 metai automobiliui is viso nesuprantu kam reikalingi pilnai sintetiniai tepalai :) Variklis jau buna gerokai padiles ir tepimas gali buti dar prastesnis su pilnai sintetiniu "vandeneliu", nei su truputi tirstesniu pusiau sintetiniu tepalu.
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1005
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su su šaltu

Standartinė sagitar4569 » 06 Vas 2011, 11:25

aš kiekvieną rytą užkūręs pašildau kol langus nusivalau ir pan
Vartotojo avataras
sagitar4569
Mechanikas
Mechanikas
 
Pranešimai: 252
Užsiregistravo: 07 Lap 2010, 20:40
Miestas: Radviliskis-Siauliai
Automobilis: VW Sharan 1.9TDI 1998m.

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Standartinė giedrius » 14 Vas 2011, 00:21

as jums duodu savo pimpuka nupjauti, kad kad ir prie -25 uzvedus varikli pradet su juo mazom apsukom vaziuoti jam nieko neatsitix. Visada tai dariau ir darysi, net greiciau viskas issidirba ir isyla. Jei priestaraujat, eikit pasimokinti automobilizmo, pasiskaitykit literaturos..
giedrius
Nešiojantis raktus
 
Pranešimai: 37
Užsiregistravo: 25 Rgp 2010, 10:33

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Standartinė Robertas » 14 Vas 2011, 01:02

giedrius (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):as jums duodu savo pimpuka nupjauti, kad kad ir prie -25 uzvedus varikli pradet su juo mazom apsukom vaziuoti jam nieko neatsitix. Visada tai dariau ir darysi, net greiciau viskas issidirba ir isyla. Jei priestaraujat, eikit pasimokinti automobilizmo, pasiskaitykit literaturos..


O kas čia tamstai prieštarauja?
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Standartinė Arnas » 14 Vas 2011, 23:41

As taip pat "-"sildau" kol nuvalau langus ar sniega. Po to nebelaukiu. Bet vaziuoju labai ramiai kol pajuda temperaturos rodykle.
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Vartotojo avataras
Arnas
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 997
Užsiregistravo: 01 Spa 2009, 13:36
Miestas: Klaipeda

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Standartinė nartelis » 23 Kov 2011, 13:29

bet kuriuo atveju specialiai šildyt nereikia, ar 3 km važiuosi-vis tiek neįšils iki reikiamos temperatūros, ar 30 km- tada tikrai bevažiuojant pats įšils :)
Espace IV 1,9 dci, Authentique
Espace II, 2,2 l, 96 m. LPG, LIMITED (EX)
nartelis
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 627
Užsiregistravo: 15 Spa 2009, 20:12
Miestas: Marijampolė
Automobilis: ESPACE IV 1,9 dci . 06, ESPACE IV1,9 dci 03 (EX)

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Standartinė Dariusno » 20 Gru 2011, 14:48

sildau visada. ziema ilgiau (~3-5min), vasara maziau (~1min). Gal labiau ne sildau o laukiu kol alyva suskystes ir geriau pasklis po varikli. kas yra ardes variklio stumoklius turetu buti mates,kad ziedai turi tarpelius ir kai jie yra salti,turi laisvuma, pasilus varikliui ziedai issiplecia ir tarpelio nebelieka. kol yra tarpelis dalis nesudegusio kuro papuola i alyva ir kuo anksciau pradedi vaziuoti su saltu varikliu tuo daugiau kuro papuola i karteri. zinoma isilus varikliui kuras is alyvos isgaruoja, bet vistiek si procedura nera sveika nei alyvai nei paciai stumokliu grupei.
Yra zmoniu kategorija kurie nesildo ir vaziuoja iskarto ir teigia ,kad tai nieko blogo. daznai tokie savininkai keicia automobilius labai daznai ir jokiu nesklandumu nesulaukia, tiesog kenkejiskas procesas labai ilgas ir jie to nepastebi. as automobilius eksplotuoju gan ilgokai tai juos pataupau.
Audi B4 1,9TDI 66kw 93m.
VW Sharan 1,9TDI 81mw 97m.
Dariusno
Nešiojantis raktus
 
Pranešimai: 11
Užsiregistravo: 19 Gru 2011, 21:52
Miestas: Klaipeda

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Standartinė Energetikas » 20 Gru 2011, 21:18

O kuom skiriasi sildymo procesas laisvomis apsukomis ir vaziuojant is karto nekeliant apsuku daugiau 1500 aps/min? Siaip, maniskis dyzeliokas ziema, vietoje stovedamas, netgi austa... :D Aisku, tai netaikoma is po nakties, bet iki normos isiles tikrai pradeda austi stovint vietoje ;)
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1005
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Ar šildyti variklį, ar važiuoti su šaltu

Standartinė Stas22 » 21 Gru 2011, 12:50

Anksciau sildydavau, dabar jau nebe, nebent pries sniego nuvalyma, ir tai jei to sniego nedaug. Sildyt tenka nebent jei langai is vidaus uzsale. Kai turejau civika, tai pastebejau kad stovint isyla iki darbines temp labai ilgai, vos ne pusvalandi, o vaziuojant iskart rodykle pradeda kilt pravaziavus 1km, pilnai isyla pravaziavus 2-3km. Idejus dujas silo siek tiek leciau.
P.S. Maziau klausykit servisistu patarimu. Jiem svarbu pinigus uzsidirbt, todel jie suinteresuoti jusu masinos gedimais. Automobiliu manualuose yra daug informacijos ir patarimu kaip ekspluatuoti automobilius. Juk automobiliu gamintojams svarbu, kad ju gaminiai butu kokybiski.
Parduodu Mazda MPV 2000m
Stas22
Nešiojantis raktus
 
Pranešimai: 17
Užsiregistravo: 19 Lap 2011, 17:57
Miestas: Vilnius


Grįžti į Diskusijos apie auto

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Google [Bot]