Kaip galima sutaupyti degalus | kurą | benziną | dyzeliną

Informacija

Kaip galima sutaupyti degalus | kurą | benziną | dyzeliną

Standartinė Robertas » 13 Vas 2010, 20:12

Degalų kainoms artėjant prie astronominių dydžių, automobilininkai priversti būti vis išradingesni, kad bent kiek apribotų išlaidas. Be visiems gerai žinomų degalų taupymo triukų, tokių kaip važiavimas pastoviu greičiu, dabar vairuotojai priversti išradinėti naujus.

Štai keletas patarimų padedančių sumažinti išlaidas degalams. Mažinkite svorį. Praktiškai įrodyta, jog tris savaites vežiojant bagažinėje 20 kg sveriantį maišą su juodžemiu uošvės pomidorams yra tas pats, kas vežioti papildomą keleivį (tiesa, mažą).

Specialistai yra paskaičiavę, jog papildomas maždaug 50 kg svoris sumažina automobilio degalų ekonomiją net iki 2 procentų. Maži automobiliai tokiu atveju degalų sunaudoja dar daugiau.

Apvalinkite kampus. Važinėdami užsidarykite langus, numontuokite nuo stogo bagažo skyrių – taip pagerinsite automobilio aerodinamines savybes. Amerikiečiai yra paskaičiavę, kad bagažinės pašalinimas nuo stogo padeda sutaupyti iki 5 procentų degalų.

Stabdykite „arklius“. Jeigu įsigysite automobilį su keturių cilindrų varikliu, jūsų įvaizdis nuo to tikrai smarkiai nenukentės. Dabar kai kurios kompanijos net siūlo savotišką priedą tokių automobilių pirkėjams: nors variklis teturi pusę V8 agregato galios, riaumoja lygiai taip pat kaip kokio superautomobilio. Dar vienas pranašumas: variklį su mažiau arklio galių turinčios mašinos pigesnės.

Apsilankykite pas mechaniką. Pakeiskite užsikimšusį oro filtrą nauju. Kai kurie šaltiniai teigia, esą tai padeda sutaupyti iki 10 procentų degalų. Tiesa, šis patarimas tinka senesnių automobilių savininkams.

Tuo tarpu šiuolaikiniai varikliai turi kompiuterinius jutiklius, kurie automatiškai koreguoja degalų ir oro mišinio sudėtį kai vis labiau užsiteršiantis filtras ima paduoti varikliui vis mažiau oro. Užsikišus oro filtrui variklio galia šiek tiek sumažėja, tačiau to įtaka automobilio eksploatacinėms savybėms ar degalų sunaudojimui būna nepastebima.

Dažniau junkite „autopilotą“. Kai kurie žinovai pataria važiuojant nuokalnėn, lėtai judant eismo spūstyje arba parkuojantis visiškai išjungti variklį. Pasinaudokite inertine jėga ir neeikvokite degalų visai nereikalingai akceleracijai.

Tačiau specialistai įspėja, jog tokia praktika gali būti pavojinga. Gal slinkimas sraigės greičiu įjungtu varikliu ir suryja daugiau degalų, tačiau taip pat leidžia, susiklosčius pavojingai situacijai, numinti greičio pedalą ir iš jos išsisukti.

Žlugę mitai apie degalų taupymą

Kadangi degalų problema šiomis dienomis ne šiaip aktuali, bet veikiau skausminga, dažnai griebiamės pirmo nugirsto patarimo. Tačiau šalyje, kur kiekvienas „golfuko“ savininkas laiko save automobilizmo ekspertu, reikia būti labai atsargiais ir atminti, kad ne kiekvienas net ir nuoširdžiai duotas patarimas yra geras.

Laimė, dauguma mėgėjiškų patarimų nors ir neduoda jokios naudos, bet ir žalos nepadaro. Tačiau yra tokių, kurie gali brangiai kainuoti. Pavyzdžiui, kad ir šie keli klaidinantys pasiūlymai kaip taupyti degalus, kuriems neverta gaišti laiko arba kurių derėtų vengti:

1. Degalus pilkitės rytais. Esą taip geriau, nes anksti rytą degalai dar būna šalti. Pagal šią teoriją, žemose temperatūrose skysčiai turi didesnį tankį, todėl litre vėsiausių degalų neva yra daugiau benzino molekulių nei litre šiltų degalų.

Tačiau tikrovėje iš degalinių pompų sruvančio benzino temperatūra mažai tekinta dienos bėgyje, todėl šiuo atveju anksti kėlę vargu ar pešite daugiau naudos.

2. Naudokite aukštesnės klasės benziną. Kai degalų kainos ir taip siekia dangų, vargu ar atsiras norinčiųjų įsiklausyti į tokias rekomendacijas. Tačiau labai daug naujų automobilių savininkų yra šventai įsitikinę, kad jeigu jau jų mašinos instrukcijoje patariama pilti į baką tik aukščiausios klasės benziną, tai dėl to, jog tokie degalai efektyviau ir ekonomiškiau naudojami.

Tikrovėje tai pinigų leidimas vėjais. Net prabangūs automobiliai, kuriuos gamintojai rekomenduoja „girdyti“ aukštesnės klasės degalais, nenukentės, jeigu pripildysite baką standartinio benzino. Nes padėtį ir vėl gelbsti modernios variklių technologijos: kai variklio jutikliai nustato degalų sudėtį, sistema automatiškai prie jos prisitaiko. Dėl to šiek tiek sumažėja maksimali variklio galia, bet tų kelių pabėgusių „arkliukų“ jūs nepajusite, o vieną kitą litą tikrai sutaupysite.

3. Pripumpuokite padangas. Deramas oro slėgis padangose labai svarbu dėl daugybės priežasčių: automobilį minkštomis padangomis sunkiau suvaldyti, net gi padidėja avarijos tikimybė. Be to, padangos greičiau susidėvi, labiau įkaista, dėl ko važiuojant dideliu greičiu bet kuri iš keturių padangų bet kada gali sprogti. Ir, kaip rodo tyrimai, per minkštos padangos iš tiesų mažina degalų ekonomiją.

Tačiau pučiant padangas jokiu būdu negalima persistengti. Taip, tai padės sutaupyti truputėlį daugiau degalų, nes padangos mažiau liesis su kelio danga, tad ir trintis bus mažesnė. Tačiau tokio sąlyčio su kelio danga gali nepakakti greitai stabdant ar atliekant staigų posūkį. Ar avarijos rizika iš tiesų verta kelių sutaupytų litrų benzino?

4. Langai prieš kondicionierių. Oro kondicionavimo sistema – tai papildomas darbas automobilio varikliui, dėl to jokių abejonių nėra. Tačiau mūsų dienomis automobilių kondicionieriai daug efektyvesni nei anksčiau.

Jeigu važinėjate po miestą įjungtu kondicionieriumi, degalų ekonomija sumažės maždaug 3 litrais 100 kilometrui. Tuo tarpu važiuojant dideliu greičiu atvirais langais gerokai padidina trintį. Ir kuo greitis didesnis, tuo ji stipresnė. Tokiu atveju daug labiau apsimoka užsidaryti langus ir įsijungti oro kondicionavimo sistemą.

Bet ar tai apsimoka konkrečiai jūsų automobilio atveju, spręsti galite tik jūs. Mat kiekviena mašina yra tokia skirtinga, kad specialistai, daugybę kartų bandę praktiškai išsiaiškinti, kas gi geriau – dirbtinė ar vis dėlto natūrali kondicionavimo sistema, gaudavo tokius artimus rezultatus, jog taip ir liko neapsisprendę.

Vis dėlto, jeigu oro temperatūra ir drėgmė leidžia, geriau laikyti automobilio langus uždarus, o oro kondicionieriaus kompresorių – išjungtą. Tegul ventiliatorius sau pučia orą iš lauko. Taip ir turėsite kuo kvėpuoti, ir degalų sutaupysite. Tiesa, vos pastebimai.

5. Priedai ir papildai. Prieš įsigydami visokius įrengimus, neva verčiančius automobilį mažinti degalų sąnaudas, arba prieš pildami į variklį tariamai degalus taupančius cheminius papildus, užduokite sau vieną klausimą. Kaip manote, ar naftos kompanijos ir automobilių gamintojos nedaro visko, kad tik aplenktų savo konkurentus?

Juk jeigu viena degalus gaminanti įmonė įpils į savo benziną kažkokio marmalo, leisiančio su kiekvienu litru nuvažiuoti po papildomą kilometrą, visi automobilių savininkai ims rikiuotis tik prie jos degalinių, ar ne? Tokia kompanija galės netgi padidinti degalų kainas, nes vairuotojai vis tiek pirks juos tonomis.

Tad jeigu iš tiesų egzistuoja skysčių, leidžiančių taupyti degalus, kodėl jie pardavinėjami buteliais, o nepilami tiesiai į tuos degalus?

Lygiai tas pats ir su įvairiais mechaniniais priedais, kuriuos reikia sumontuoti degalų padavimo sistemoje: jeigu jie tikrai būtų veiksmingi, logiškai mąstant, automobilių gamintojai montuotų juos ten iš karto, nes pirkėjai tokias mašinas grobstyte išgrobstytų – juk taip?

Specialistų teigimu, dauguma tariamų degalus taupančių prietaisų bei priemonių yra nieko vertos. Kodėl jas išbandę vairuotojai prisiekinėja, jog jos veikia? Veikiausiai tai kažkoks automobilinis placebo efektas.

Be to, įsigijusių panašų prietaisą vairuotojų psichologija šiek tiek pasikeičia: jie ima atidžiau stebėti degalų suvartojimą, koreguoja savo vairavimo įpročius ir pan. Galiausiai būtent tai ir padaro didžiausią įtaką degalų taupymo procesui – vairavimas „su galva“.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Kaip galima sutaupyti degalus

Standartinė Robertas » 02 Kov 2011, 17:11

Čia pajudinsiu seną temą apie degalus:

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Manau supratote, kad lentelėse palyginami kokiu kuru pigiau važiuoti ;)
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Kaip galima sutaupyti degalus

Standartinė Robertas » 08 Gru 2011, 13:23

Prikeliu dar vieną temą , kaip taupyti degalus. Čia vienas straipsnelis:

Jeigu jūsų mašina „valgo" per daug benzino, gali būti daugybė priežasčių. Atitinkamai, yra daugybė būdų kovoti su per dideliu degalų sunaudojimu. Kur galima ieškoti priežasčių:

1. Lambda zondas.
Lambda zondas (deguonies daviklis) dažnai „miršta" nuo etiluoto benzino, pasidengdamas švino oksidais. Dėl to EFI pradeda pilti benzino daugiau, negu reikia, mišinys persisotina, išmetamajame vamzdyje padidėja CO (tai yra vienas iš lambda zondų gedimo netiesioginių požymių). Lambda zondo gedimą galima nustatyti ir diagnozuojant kompiuteriu variklį. Lambda zondą reikėtų pakeisti, kas yra brangu - naujas kainuoja apie 400 dolerių Japonijoje. Yra pigesnis variantas - Bosch daviklis, kainuojantis apie 3000 tenge. Pagaliau, kai kurie pataria tiesiog pertvarkyti kompiuterį, kad jis „nematytų" lambda zondo.

2. Žvakės
Žvakių pakeitimas - vienas iš kovos su padidėjusiu degalų sunaudojimu būdas. Nuo mūsų benzino arba tiesiog laikui bėgant jos gali sugesti. Visų pirma, žvakes reikia rinktis pagal katalogą. Antra, nupirktas žvakes, net jeigu jos firminės ir jas jums pardavė solidžioje parduotuvėje, reikia patikrinti - ar teisingas ant jų tarpas. Kitaip jas pakeitus jokio efekto nesulauksime. Būna ir klastočių.

3. Filtrai
degalų
oro
alyvos
Reikia patikrinti, ar jie neužsikimšę, ir, jeigu reikia, pakeisti. Labai dažnai būtent tai ir padeda.

4. Laidai
Aukštos įtampos laidai gali būti užteršti arba apskritai pažeisti. Atitinkamai, atsiranda elektros srovės nutekėjimas, mišinys nesudega. Tai yra, reikia atkreipti dėmesį į elektros instaliaciją.

5. Katalizatorius
Katalizatorius gali būti arba tiesiog sugedęs (nuo nekokybiško benzino jis genda labai greitai), arba jau išdaužtas. Katalizatoriaus nebuvimas šiek tiek padidina galingumą, bet padidėja ir degalų sunaudojimas.

6. Tuščiosios eigos apsukos
Jeigu tuščiosios eigos metu apsukų skaičius didelis, degalų sunaudojimas padidėja (ypač važinėjant mieste). Nepastovios apsukos - bet kokiu atveju nevienareikšmiškas dalykas.

7. Paskubos kampas
Paskubos kampas daro didelę įtaką ir yra galima per didelio degalų sunaudojimo priežastis.

8. Oro sunaudojimo daviklis
Taip pat galima patikrinti, ar jis nesugedęs.

9. Degalų purkštuvai
Jeigu degalų purkštuvai užsikimšo, jie nepurškia benzino taip, kaip reikia; jis gali tekėti srove. Degalų purkštuvus galima išplauti arba taip pat pakeisti naujais.

10. Kompresija
Išmatuoti kompresiją verta tam, kad patikrintume variklio būklę. Nuo variklių būklės, kaip ir nuo kitų jūsų automobilio agregatų būklės, priklauso ne tik degalų sunaudojimas. Bet kokiu atveju galima ir reikia atlikti diagnostiką - tiek pačiam, tiek ir pasitikėti specialistu. Su gedimais ir pažeidimais automobilyje galima ir reikia kovoti (jeigu turite pinigų, laiko ir noro); bet yra ir kitų faktorių , dėl kurių nebūtina kreiptis į diagnostikos centrą, tačiau kurie lemia (kartais labai, kartais nežymiai) degalų sunaudojimą.

11. Variklio tūris ir mašinos klasė
Žinoma, kvaila tikėtis nedidelio degalų sunaudojimo iš benzininio džipo, arba, pavyzdžiui, iš didelio sedano. Šiuo atveju padidintą degalų sunaudojimą galima laikyti mokesčiu už komfortą. Bet yra ir nedidelis paradoksas: vienos klasės mašinose, esant vienodai važiavimo manierai, mašinos su mažesniu variklio tūriu sunaudoja daugiau degalų. Esant vienodam apsisukimų skaičiui, variklis su didesniu tūriu dirbs su mažesne apkrova, ir atitinkamai, naudos mažiau degalų.

12. Vairavimo būdas
Tie, kurie mėgsta staigiai važiuoti nuo šviesoforo, giliai spausti greičio pedalą, žinoma, sunaudoja daugiau degalų. Todėl, jei jums rūpi, kiek sunaudojate, pagalvokite apie tai, kaip jūs važinėjate. Ypač per miestą.

13. Vietovės reljefas
Tai parametras, ypatingai aktualus miestams, kurie išsidėstę ant kalvų. Nuolatiniai įvažiavimai į pakalnę, kamščiai, judėjimo ypatumai - visa tai taip pat įtakoja degalų sunaudojimą.

14. APV
Kaip rašo daugybė automobilių savininkų, mašina su automatine pavarų dėže sunaudoja daugiau degalų maždaug 10-15 procentų. Nors šis skaičius nėra bendras visiems. Kai kurie tvirtina, kad automatas „prideda" prie sunaudojimo 1-2 litrus, kiti, priešingai, įsitikinę, kad skirtumo praktiškai nėra. Be to, sunaudojimą gali padidinti ir sugedęs automatas. Taip pat sunaudojimą įtakoja ir OverDrive režimas (padidinta pavara). Kai O/D įjungtas (O/D ON) sunaudojimas mažesnis važiuojant trasa. Mieste - pabandykite paeksperimentuoti patys, išmatuokite sunaudojimą, kai OverDrive išjungtas ir įjungtas, nes, kaip sako mašinų savininkai, įvairiuose automobiliuose rezultatai gali būti priešingi: sunaudojimas didesnis arba įjungus, arba išjungus OverDrive.

15. Įpurškimo sistema
Žinoma, kad Mitsubisi GDI ir Toyota D4 blogai dera su nekokybišku benzinu. Neskaitant brangiai kainuojančio remonto ir kitų problemų, tai gali iššaukti ir padidintą benzino sunaudojimą.

16. Benzino kokybė
Sprendžiant iš atsiliepimų, benzino 98 sunaudojama mažiau, negu benzino 95. Tačiau 98-me benzine gali būti daugiau priedų. Labai dažnai būna, kad nuvažiavus į kitą miestą, sunaudojimas keičiasi, nes ten gali būti parduodamas tas pats 98 arba 95 benzinas, bet visiškai kitos kokybės. Išvada: atidžiai rinkitės degalines.

17. Metų laikas
O būtent - žiema. Žiemą degalų sunaudojimas padidėja dėl variklio apšilimo, plikledžio, kamščių, net dėl padangų ir krosnelės. Važiavimas blogai apšilus varikliui irgi prideda sunaudojimą, nes į neapšildytą variklį pilasi prisotintas mišinys.

18. Elektros energijos vartotojai
Kondicionierius, magnetofonas, žibintai, vairo hidraulinis stiprintuvas - visa tai „atima" variklio galingumą, o tai reiškia, kad padidina degalų sunaudojimą, nors ir nelabai žymiai.


19. Pilna pavara
Mašinos su 4WD naudoja daugiau benzino - tai seniai žinomas faktas.

20. Padangos
Žieminės padangos prideda degalų sunaudojimą. Skirtingas padangų dydis skirtingai apkrauna variklį, skirtingas sunaudojimas.

21. Rida
Laikui bėgant, mašinos būklė, žinoma, blogėja. O blogėjant agregatų būklei, normalu, kad didėja degalų sunaudojimas. Taigi, galima pastebėti, kad jūsų mašinos degalų sunaudojimas priklauso nuo didelio skaičiaus faktorių, gal tik ne nuo žvaigždžių išsidėstymo danguje. Esminis klausimas - kaip kovoti su padidintu degalų sunaudojimu, ir ar apskritai su tuo reikia kovoti? Labai dažnai bet koks remontas, kurį darote tam, kad sumažintumėte degalų sunaudojimą, kainuos jums tokią sumą, kurią galėtumėt panaudoti ilgai važinėdami mašina net ir su dideliu degalų sunaudojimu. Be to, ne visada yra garantija, kad remontas duos pageidaujamą rezultatą. Verta susimąstyti, ar tikrai sunaudojate tiek jau daug degalų, kaip jums atrodo, ir ar verta su juo kovoti.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW


Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: FaceBook [Linkcheck]