Automatinė pavarų dėžė

Informacija

Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Robertas » 11 Sau 2010, 11:43

Perkant automobilį dažnai iškyla klausimas, kokią pavarų dėžę rinktis. Tačiau faktas tas, kad automobilių, turinčių automatines pavarų dėžes, mūsų šalyje vis daugėja.

Nors mūsų gatvėse ir keliuose šių mašinų pagausėjo, bet turbūt tik nedaugelis vairuotojų žino, kaip tinkamai tokią transporto priemonę eksploatuoti. O netinkamai prižiūrima automatinė pavarų dėžė sugenda ir remontas tampa tikru galvos skausmu.


Patikimas mechanizmas

Kiekvienas daiktas turi privalumų ir trūkumų, taip pat – ir pavarų dėžės. Automobiliu su automatine pavarų dėže daug patogiau važiuoti, nereikia galvoti, kada perjungti pavarą. Ypač patogu miestuose, kai tenka nedaug judėti, nes nedyla sankaba. Be to, tokius automobilius nesunku vairuoti ir neįgaliesiems.
Automobiliais, turinčiais automatinę transmisiją, daug kas vis dar nepasitiki, tačiau automatinė transmisija su hidrotransformatoriumi yra nors ir sudėtingas inžinerinis kūrinys, tačiau labai patikimas agregatas. Specialistai tvirtina, kad tvarkingas ir teisingai eksploatuojamas „automatas“ yra patikimas mechanizmas.
Be viso to, automobiliuose su automatinėmis pavarų dėžėmis gerokai sumažėja transmisijos dinaminės apkrovos, mažesnis (mažiau junginėjamos pavaros, nėra „pergazavimų“) toksinių medžiagų kiekis išmetamosiose dujose. Tiesa, mašinų su „automatais“ kaina yra didesnė, jos naudoja šiek tiek daugiau kuro. Automatinių pavarų dėžių nemėgsta aktyvaus vairavimo mėgėjai. Pagrindinė priežastis, kodėl dauguma vairuotojų vis dar bijo automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis, – šios dėžės dažnokai genda, o remontas nėra pigus. Tačiau, kaip teigia daugelis meistrų, pagrindinės automatinių dėžių gedimo priežastys – netinkama jų eksploatacija.

Alyvos būklė

Automatinėse pavarų dėžėse labai svarbi yra alyva, pagal ją galima nustatyti ir transmisijos būklę. Naujai pakeistas, tvarkingos automatinės transmisijos tepalas yra rausvos spalvos. Jei pavarų dėžės karteryje yra pageltonavusi ar net pajuodavusi alyva – ją reikia keisti. Skubi pagalba pavarų dėžei reikalinga ir tuomet, kai net ir neseniai keista alyva pajuodusi ir turi svilėsių kvapą.
Svarbu periodiškai patikrinti automatinės pavarų dėžės tepalo lygį. Viena iš dažniausių automatinių pavarų dėžių gedimų priežasčių – sumažėjęs alyvos lygis, pvz., dėl nehermetiškų ir tepalą leidžiančių riebokšlių. Kai pavarų dėžėje trūksta tepalo, hidraulinėje sistemoje sumažėja slėgis. Tuomet frikcionai greičiau pradeda buksuoti ir agregatas sugenda. Tokių pasekmių nesunku sulaukti net ir tuomet, kai pavarų dėžės karteryje trūksta visai nedaug alyvos.
Tačiau negerai, jei automatinės pavarų dėžės karteris yra perpildytas alyvos. Atminkite, kad alyvos lygis matuojamas veikiant varikliui. Ant tepalo matuoklės strypo būna žymos ir šaltam, ir įkaitintam tepalui. Jei ant matuoklės strypo žymos nenurodoma matavimo temperatūra, tuomet derėtų tepalo lygį matuoti pavarų dėžei įšilus.
Automatinės pavarų dėžės itin išrankios tepalams. Jokiu būdu nevalia į jas pilti kitokį tepalą, nei reikalauja gamintojas. Dažniausiai „pagyvenusių“ automobilių „automato“ alyva keičiama kas 30 tūkst. kilometrų.

Svarbu laikytis reikalavimų

Automatinių pavarų dėžių amžių galima pailginti laikantis tam tikrų reikalavimų. Pradedant važiuoti į priekį padėtį „R“ reikia peršokti greitai. Sustojus – greit peršokti į „P“ padėtį. Trumpam sustojus, pavyzdžiui, prie šviesoforo, nereikia jungti „N“ padėties ir apskritai ją naudoti kuo rečiau. Trumpam sustojus automobilį reikia prilaikyti stabdžiais, o sustojus ilgesniam laikui įjungti „P“ padėtį.
Jei sustojus prie šviesoforo automobilis smarkiai ima veržtis į priekį, kalta ne automatinė pavarų dėžė, o akceleratoriaus pavara.
Taip būna, kai užsikerta akceleratoriaus lynas ar sutrikusi karbiuratoriaus veikla.
Rekomenduojama kuo rečiau naudotis „kick-down“ režimu, nes kuo mažiau spausite akceleratorių, tuo ilgiau tarnaus transmisija. Ar reikia šildyti žiemą prieš važiuojant? Šiuolaikinės alyvos leidžia to nedaryti, bet šaltą žiemą geriau, kad variklis padirbėtų keletą minučių, selektoriaus svirčiai esant „N“ padėties.
Automatinė pavarų dėžė dažniausiai sugenda, kai bandoma intensyviai išsivaduoti įklimpus be įjungto pažeminto diapazono. Ypač pavojinga, kai automobilį bandoma „ištraukti“ siūbuojant pirmyn atgal ir staigiai perjunginėjant „R“ ir „D“.
Dar viena pavojinga situacija – buksyravimas, kai variklis nepaleistas. Dėžės alyvos siurblys veikia nuo alkūninio veleno ir net esant įjungtai „N“ padėčiai kai kurie krumpliaračiai su savo frikcionais nesitepa. Tad buksyruoti geriausia užkėlus varančiuosius ratus ant vežimėlio arba išjungti kardaninį veleną ar pusašius. Jei tai neįmanoma, reikia tempti tokį automobilį ne greičiau kaip 30 km per val. ir kuo trumpesnį atstumą. Absurdas, kai šnekama, kad automobilio variklį galima paleisti mašiną tempiant, o paskui staigiai įjungus 1 poziciją. Variklis gal ir bus paleistas, bet dėžė po tokių eksperimentų gali nutilti ilgam.


Paveikslėlis

Turi trūkumų

Tačiau tokio automobilio eksploatacija – gana brangi. Reikia griežtai laikytis automobilio gamintojo nurodytų tepalų keitimo intervalų. O vien filtras tokiai pavarų dėžei, atsižvelgiant į modelį, kainuoja nuo 50 iki 800 litų. Brangesni ir patys tepalai. Be to, ne kiekvienas autoservisas keičia automatinių pavarų dėžių tepalus, nes tam reikia specialios įrangos.
Dar vienas automobilio su automatine pavarų dėže trūkumas – juo nepatartina tempti kitos mašinos, nes galima pakenkti pavarų dėžei. Automatinei pavarų dėžei būtinai reikia gerų starterio ir akumuliatoriaus.
Be to, automatinės pavarų dėžės sistema daug jautresnė, todėl greičiau genda. Tačiau reikėtų pabrėžti, kad gedimų dažniausiai pasitaiko dėl netinkamos automobilio priežiūros. O tinkama priežiūra brangiai kainuoja. Susidaro tarsi užburtas ratas.
Reikėtų turėti omeny, kad visi naudoti automobiliai atvežti iš užsienio, todėl nežinia, kaip jie buvo prižiūrimi buvusių savininkų. Kita kalba, jei perkamas naujas automobilis.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex) Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex)SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3178
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Padėkojo: 35 kartus
Gavęs padėkų: 42 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Seat Alhambra 1,9TDI 81KW

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Energetikas » 11 Sau 2010, 14:43

Paskutinis sakinys viska ir nusako: kadangi nauju auto neiperkame, o gal koks 80proc. devetu automobiliu ir "atvaziuoja" butent del labai brangaus APD remonto, kurio neapsimoka atlikineti, tai geriau su jomis ir neprasideti is viso 8)
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1049
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Padėkojo: 6 kartus
Gavęs padėkų: 7 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Arnas » 13 Sau 2010, 14:09

Straipsnis turbut parasytas zmogelio, kuris jau 10 metu nevairuoja jokio auto ir nera buves servisuose. Praejo laikai kai automatas buvo egzotika ir uz jo remonta reikedavo parduoti buta.
Siuo metu automatines pavaru dezes remontas daznai kainuoja panasiai arba dar pigiau negu mechanines ( lyginant tu paciu metu ir klases automobilius). Kadangi neblogai zinau chryslerius galiu pateikti pavyzdi kad voyager 2001-2007 m automato kapitalinis dezes remontas kainuoja iki 3500 lt ir po remonto turi praktiskai nauja deze. Tuo tarpu vienas kolega uz savo 2006 metu VW Sharano mechanines(!) dezes remonta suplojo 4500 Lt.
Tepalai automatui kainuoja tik siek tiek daugiau (kadangi ju reikia kokybiskesniu) ir jie keiciami kas 50 000 km. Pvz voyagerio firminiai tepalai MOPAR ATF+ 4 kainuoja 90 Lt uz 5 litrus. Is viso vienam keitimui sunaudojama apie 6.5 L. Mechaninei dezei jei pirksi kokybiskesnius sumokesi tiek pat ar dar daugiau (priklauso nuo pinigines ir auto).
Ir dar yra vienas pagrindiniu niuansu - ne visi automobiliu gamintojai moka gaminti automatines dezes. Vienu jos yra nepatvarios ar "jautrios" kaip rasoma straipsnyje :) , kitu - patikimos ir ilgaamzes jei nors minimaliai jas priziuri.
O automatu reikia rupinitis taip pat kaip ir ne automatu, beje :0 ) ;) o jo privalumai persveria visus trukumus. Sakau is patirties.
Paskutinį kartą redagavo Arnas 13 Sau 2010, 15:03. Iš viso redaguota 1 kartą.
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Vartotojo avataras
Arnas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1012
Užsiregistravo: 01 Spa 2009, 13:36
Padėkojo: 0 kartus
Gavęs padėkų: 4 kartus
Miestas: Klaipeda

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Robertas » 13 Sau 2010, 15:02

Arnas rašė:Is viso vienam keitimui sunaudojama apie 6.5 L


Arnai, nesu turėjas auto su automatine dėze .... tai ar gerai supratau, kad tepalų pakeitimui sunaudojame net 6,5 L :o kam tiek reikia :?:
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex) Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex)SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3178
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Padėkojo: 35 kartus
Gavęs padėkų: 42 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Seat Alhambra 1,9TDI 81KW

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Arnas » 13 Sau 2010, 15:08

Mazdaug puse kiekio eina i pacia deze, kita puse i taip vadinama "pusle" (hirdaulinis transormatorius ar kaip ten taisyklingai vadinasi...:) ).
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Vartotojo avataras
Arnas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1012
Užsiregistravo: 01 Spa 2009, 13:36
Padėkojo: 0 kartus
Gavęs padėkų: 4 kartus
Miestas: Klaipeda

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Energetikas » 13 Sau 2010, 15:41

Arnas rašė:Ir dar yra vienas pagrindiniu niuansu - ne visi automobiliu gamintojai moka gaminti automatines dezes. Vienu jos yra nepatvarios ar "jautrios" kaip rasoma straipsnyje :) , kitu - patikimos ir ilgaamzes jei nors minimaliai jas priziuri.
O automatu reikia rupinitis taip pat kaip ir ne automatu, beje :0 ) ;) o jo privalumai persveria visus trukumus. Sakau is patirties.

Butent, kad luzta ZYMIAI dazniau APD, o ne mechanines... Bijau kalbeti uz kitus modelius, bet Renault su APD tai senai virtes keiksmazodziu (tikriausiai ir siame forume jau esu minejes). O remontas, teisingai - 3000-4000Lt., o is tikruju ziurint dar ka keicia ir reikia nepamirsti isemimo/idejimo darbu (dar +300-500Lt.), man tai yra ZIAURIAI daug 8) Del rupinimosi, tai automatine deze tikrai daugiau reikia rupintis jau vien del tepalu ir filtro (gal ne visiems modeliams) keitimo, jei tik tepaliukas koks prastesnis ar deze "silpnesne" tuoj per salcius prasideda bedos - nenori gerai junginetis pavaros, kol nepasyla.
Ir jau cia mano asmenine nuomone - labai nepatinka kaip jauciasi pavaru persijunginejimas... Kazkoks keistas jausmas, apsukos kyla, pavaros persijungia kada sugalvojusios. Ta prasme nelabai gali kontroliouoti ar nori "lengvai" vaziuoti, perjungdamas pavara ties 2000aps/min., ar "sportiskai" - ties 4000-5000aps/min. Yra prie daugelio APD tas vadinamas "sportinis" rezimas, bet ne tas vistiek, kaip mechaninei... 8)
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1049
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Padėkojo: 6 kartus
Gavęs padėkų: 7 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Arnas » 13 Sau 2010, 15:54

Teisingai. Kaip ir pats pasakei - reiskia Renault APD luzta zymiai dazniau nei mechanines. Ta pati galima pasakyti ir apie VW-Audi. Tai tik dar karta irodo teigini, kad ne visi gamintojai jas moka gaminti ;) . Pvz opelis padare protingiau - nemoka ir to neslepia, o deda i savo masinas japoniskus automatus ;) . Na o amerikieciai ant automatiniu deziu kaip sakoma yra "suni suede" ir tikrai jos ir laiko ir dirba gerai.
O automato apsukas galima labai lengvai valdyti ir be sportinio rezimo. Noriu perjungineju pavaras prie 4000 aps noriu prie 2000 ;) Reikia tik siek tiek igusti teisingai spausti-atleisti desine tapke ;) . Be to ir sekvencine deze siais laikais nebe retenybe.
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Vartotojo avataras
Arnas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1012
Užsiregistravo: 01 Spa 2009, 13:36
Padėkojo: 0 kartus
Gavęs padėkų: 4 kartus
Miestas: Klaipeda

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Energetikas » 13 Sau 2010, 17:29

Arnas rašė:Teisingai. Kaip ir pats pasakei - reiskia Renault APD luzta zymiai dazniau nei mechanines. Ta pati galima pasakyti ir apie VW-Audi. Tai tik dar karta irodo teigini, kad ne visi gamintojai jas moka gaminti ;) . Pvz opelis padare protingiau - nemoka ir to neslepia, o deda i savo masinas japoniskus automatus ;) . Na o amerikieciai ant automatiniu deziu kaip sakoma yra "suni suede" ir tikrai jos ir laiko ir dirba gerai.
O automato apsukas galima labai lengvai valdyti ir be sportinio rezimo. Noriu perjungineju pavaras prie 4000 aps noriu prie 2000 ;) Reikia tik siek tiek igusti teisingai spausti-atleisti desine tapke ;) . Be to ir sekvencine deze siais laikais nebe retenybe.

Sekvencine, tai cia pas Renault ta vadinama "Triptronic" - ir kaip mechanine ir kaip APD gali naudoti?
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1049
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Padėkojo: 6 kartus
Gavęs padėkų: 7 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Arnas » 13 Sau 2010, 19:14

Taip. ;)
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Vartotojo avataras
Arnas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1012
Užsiregistravo: 01 Spa 2009, 13:36
Padėkojo: 0 kartus
Gavęs padėkų: 4 kartus
Miestas: Klaipeda

Re: Automatinė pavarų dėžė

Standartinė Energetikas » 14 Sau 2010, 08:51

Arnas rašė:Taip. ;)

Vat tokios dar nesu bandes. Kai saviske pirkau, ziurejau, kad tik nebutu to "stebuklo" :D Su tokiomis dezemis "eina" visi Espace IV su 3,0dci varikliais - manau, kad ir kuro ekonomijos atzvilgiu laimejau ir beveik garantuoto galvos skausmo isvengiau... :D Nors pilnai tikiu, kad patiktu su tokiu aparatu pasivazineti (gal nuomotu, valdisku ar siaip is kokio pazystamo...) TIK NE SAVO TURETI :rofl:
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1049
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Padėkojo: 6 kartus
Gavęs padėkų: 7 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Kitas

Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Bing [Bot], Google [Bot]

cron