Puslapis 11

Ruko zibintai, kada naudoti

StandartinėParašytas: 05 Bal 2016, 12:56
Robertas
Už geru oru naudojamus priešrūkinius žibintus galite gauti baudą, tačiau nei ją skyrę policijos pareigūnai, nei saugaus eismo specialistai negali tvirtai argumentuoti, kodėl tai yra draudžiama.

Kelių eismo taisyklėse parašyta, kad rūko žibintus naudoti leidžiama tik esant blogam matomumui.

Priekiniams rūko žibintams išimtis taikoma tais atvejais, kai neveikia kairysis artimųjų šviesų žibintas.

Vairuotojai priešrūkinius žibintus mėgsta naudoti vietoje trumpųjų šviesų, tvirtindami, kad taip taupo elektrą. O kai kurie rūko žibintus įjungia tiesiog dėl grožio.

Akinimas – mitas

Prieš rūko žibintų naudojimą dieną pasisakančių specialistų argumentas – jie akina vairuotojus.

Visgi, kaip lrytas.lt portalui sakė Vilniaus Gedimino technikos universiteto Saugaus eismo laboratorijos vedėjas Vidas Žuraulis, nėra techninių parametrų, kurie leistų objektyviai patvirtinti tokį faktą.

„Rūko žibintai neturėtų akinti, nes šviečia žemiau, o ir aprėpiamas nuotolis yra mažesnis nei trumpųjų šviesų. Pats jų veikimo principas nesusijęs su akinimu“, – komentavo mokslininkas.

Jis negalėjo įvardyti priežasties, dėl kurios jų nebūtų galima naudoti kartu su dienos arba artimųjų šviesų žibintais.

Anot pašnekovo, priešrūkinės šviesos galėtų atlikti dienos žibintų funkcijas ir padaryti automobilį lengviau pastebimą kitiems eismo dalyviams.

„Juolab, kad naujuose automobiliuose dienos šviesos kartais montuojamos pakankamai žemai“, – pastebėjo V.Žuraulis.

Taip pat jis paneigė mitą, kad rūko žibintų naudojimas padeda sutaupyti.

Kartu su jais daugelyje automobilių įsijungia pažibinčiai. O perdegusias lemputes pakeisti bus sunkiau nei trumpųjų šviesų.

Sena nuostata

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis taip pat neįvardijo aiškaus priešrūkinių žibintų naudojimo dieną pavojaus. Jis pakartojo, kad turi būti naudojami esant blogesnėms sąlygoms – kai lauke tvyro rūkas arba lyja lietus.
„Tai yra tarptautinių teisės aktų nuostatos. Yra atskiros žibintų grupės, kurios turi veikti pagal savo paskirtį“, – komentavo pašnekovas.

Anot V.Pumpučio, rengiant šias nuostatas buvo motyvuojama tuo, kad keturi degantys žibintai gali blaškyti vairuotojo dėmesį. Esą, jis nežinos, kur nukreipti žvilgsnį – aukščiau ar žemiau.

„Įsivaizduokime, kad iš gerokai toliau atvažiuoja automobilis, kuris akina. Jei įjungti priešrūkiniai žibintai, kitas vairuotojas gali pastebėti tik juos ir neteisingai įvertinti atstumą“, – aiškino specialistas.

Sparčiai populiarėjant specialiems dienos šviesų žibintams, rūko šviesų naudojimas dėl geresnio pastebimumo, pašnekovo manymu, apskritai neteko prasmės.

Policijos pareigūnai ir techninių apžiūrų specialistai taip pat nepraleidžia pro akis vietoje rūko žibintų vietose sumontuotų pagal konstrukciją ten nederančių lempučių.

Tam yra aiški priežastis – net ir naudojami pagal paskirtį jie erzina kitus eismo dalyvius.

Tačiau net jei jūsų automobilio rūko žibintai yra tvarkingi, įsijungę juos esant geram matomumui vis tiek galite būti nubausti nuo 10 iki 12 eurų bauda.

Re: Ruko zibintai, kada naudoti

StandartinėParašytas: 05 Bal 2016, 13:10
pofke
Galėtų baudas pakelt, tai greičiau išjungtų įdiotai.

Re: Ruko zibintai, kada naudoti

StandartinėParašytas: 05 Bal 2016, 21:13
Kestas86
Netrugdo , kad su priesrukinem vazineja..ale kietesni jauciasi..:)) elektros netaupo ,nes tiek trumpos sviesos tiek priesrukines yra 12v 55w .. :lol: Ai.., o pats priesrukines kartais tik nakti isijungiu ,kad kelkrascius apsviestu..diena reikia DRL naudoti..

Re: Ruko zibintai, kada naudoti

StandartinėParašytas: 05 Bal 2016, 22:08
nartelis
Neaktualu man, mano automobilyje rūko žibintų nėra :)

Re: Ruko zibintai, kada naudoti

StandartinėParašytas: 06 Bal 2016, 23:32
Nilkin
Komentavo ale EgZPERTAI bet nezinau.... priesrukiniai sviecia zemiau, tai esant slapiam keliui, nuo kelio sviesa atsimusa daug intensyviau i priespriesais atvaziuojancio automobilio vairuotojo akis :) . + Lietuvoje per senas autoparkas, kad visu priesrukines sviestu tvarkingai, 9 is 10 automobiliu yra dauzti, trenkti ar kitaip pazeisti, todel ir ruko zibintai sviecia i debesis... o kur dar neskaitant tu kurie i juos susideda kokias pastiprintas ar xenon lemputes :devil: :@

Re: Ruko zibintai, kada naudoti

StandartinėParašytas: 07 Bal 2016, 06:52
Kestas86
Nilkin (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Komentavo ale EgZPERTAI bet nezinau.... priesrukiniai sviecia zemiau, tai esant slapiam keliui, nuo kelio sviesa atsimusa daug intensyviau i priespriesais atvaziuojancio automobilio vairuotojo akis :) . + Lietuvoje per senas autoparkas, kad visu priesrukines sviestu tvarkingai, 9 is 10 automobiliu yra dauzti, trenkti ar kitaip pazeisti, todel ir ruko zibintai sviecia i debesis... o kur dar neskaitant tu kurie i juos susideda kokias pastiprintas ar xenon lemputes :devil: :@

Su baisiai sleivom priesrukinem ,man rods TA nepraleidzia.

Re: Ruko zibintai, kada naudoti

StandartinėParašytas: 07 Bal 2016, 10:50
Nilkin
Yra tokiu kurie per TA jas visai uzdengia jai jos nesireguliuoja, arba nuima jei jos neoriginalios.... plius pravarius TA per 2 metus jos vel issikraipo ir tiems issiziojusiems vairuotojams dzin, 90proc net nezino kam skirtas lempu aukscio reguliatorius salone, ka jau kalbet apie priesrukiniu reguliavima :emo:

Re: Ruko zibintai, kada naudoti

StandartinėParašytas: 07 Bal 2016, 11:28
pofke
Kestas86 (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Su baisiai sleivom priesrukinem ,man rods TA nepraleidzia.

Jei žinotum kiek procentų mašinų praeina TA apžiūrą kitais būdais, liktum nustebęs.