Puslapis 11

Ar išnyks vienatūriai automobiliai?

StandartinėParašytas: 17 Vas 2016, 10:43
Robertas
Kompaktiškų vienatūrių pardavimai Europoje vis dar itin svarbūs Prancūzijos ir Vokietijos automobilių gamintojams, nors vis daugiau bendrovių priima sprendimą apleisti šį sektorių dėl vis augančio visureigių populiarumo, skelbia „Autonews“.
„Volkswagen Group“ priklausanti „Škoda“ – dar vienas automobilių gamintojas, nusprendęs dėl visureigių atsisakyti vienatūrių. Gruodį nutraukta „Roomster“ gamyba. Automobilių prekės ženklas iš Čekijos prisijungė prie kitų bendrovių, tokių kaip „Seat“, „Fiat“, „Mazda“ ir „Honda“, kurie su savo vienatūriais traukiasi iš Europos rinkos.

2015 metais kompaktiškų vienatūrių pardavimai Europoje smuko 13 proc. iki 587 tūkst. 215 vienetų, teigia rinką analizuojantys „JATO Dynamics“. Tuo metu 2011 metais pardavimai siekė beveik 800 tūkst. Spėjama, kad 2020 metais šis skaičius nebesieks ir 400 tūkst. IHS analitikas Tomas Urquhartas sako, kad klientai ir toliau pirmenybę teiks visureigiams, o vienatūriai lėtai grims užmarštin. „Galime tikėtis dar žiauresnio kanibalizmo vienatūrių atžvilgiu – visureigiai stabiliai ryja vienatūrių rinkos dalį“, – žurnalistams sakė T. Urguhartas. „Roomster“ pernai savo segmente Europoje užėmė dešimtą vietą, buvo parduoti 22 tūkst. 248 tokie automobiliai. „Škoda“ teigia, kad dabar svarbiausias gamintojo prioritetas – stiprinti visureigių pasiūlą. „Rinkos akivaizdžiai demonstruoja poreikį vystyti SUV segmentą. Dėl šios priežasties fiksuojamas akivaizdus vienatūrių segmento traukimasis“, – teigia „Škoda“ atstovai. Kovą automobilių parodoje Ženevoje „Škoda“ ketina pristatyti septynių vietų SUV „VisionS“ koncepciją.

Paskutinį vienatūrį „Mazda5“ Europoje „Mazda“ pardavė 2015 metų pabaigoje. „Mazda“ atstovas teigia, kad bendrovė bent jau artimiausiu metu šio modelio klausimu jokių planų neturi. Kiti automobilių gamintojai taip pat be skrupulų jau seniau atsisakė vienatūrių. Pavyzdžiui, „Seat“ atsisakė modelio „Altea“, „Fiat“ nutraukė „Multipla“ gamybą, o „Honda“ atsisakė FR-V. Nepaisant to, prancūzų „Renault“ ir „Citroen“ bei Vokietijoje dirbantys VW, „Opel“ ir „Ford“ laikosi kiek kitos nuomonės ir vis dar tvirtina, kad kompaktiški vienatūriai populiarūs. 2015 metais segmente karaliavo „Citroen C4 Picasso/Grand Picasso“. Pagrindinė „C4 Picasso“ sėkmės priežastis ta, kad tai antrasis pagal pardavimus kompaktiškas vienatūris „Citroen“ gimtojoje Prancūzijos rinkoje, kuri vis dar laikoma stipriausia Europoje tokios rūšies automobilių rinka. Be to, šis vienatūrio modelis demonstruoja puikius rezultatus ir Ispanijos bei Jungtinės Karalystės rinkose. Maža to, „C4 Picasso“ gali pasigirti aukščiausia pelno marža iš visų šio Prancūzijos automobilių gamintojo siūlomų modelių, sako „Citroen“ vykdomoji vadovė Linda Jackson. Vienatūris buvo antrasis perkamiausias „Citroen“ produktas Europos rinkoje praeitais metais – jį lenkė tik C3 hečbekas.

„Renault Scenic/Grand Scenic“, kuris yra antrasis pagal pardavimus Europoje, yra populiariausias kompaktiškas vienatūris Prancūzijoje (šalyje, kur vienatūrių pardavimai sudaro 10 proc. visų šalyje parduodamų automobilių). Panašu, kad ir šiais metais „Renault“ rezultatai bus geri. Prie to prisidės naujos kartos „Scenic“, kuris debiutuos automobilių parodoje Ženevoje. IHS prognozuoja, kad „Scenic“ 2017 metais prasibraus į segmento lyderio poziciją ir galės džiaugtis 145 tūkst. parduotų vienetų.