Puslapis 11

Žibintai šviečia ten, kur žiūri vairuotojas

StandartinėParašytas: 22 Kov 2015, 23:00
Robertas
Vairuotojo akimis nukreipiamos automobilio priekinių žibintų šviesos? Tai, kas vis dar skamba kaip fantazija iš mokslinės fantastikos srities, Jungtinių Tautų paskelbtais tarptautiniais šviesos metais (Year of Light) nėra labai nutolusi nuo realybės. „Opel“ inžinieriai jau dirba prie ateities automobilių žibintų sistemos, kuri veiks paremta akių judesių sekimo technologija.
Opel kuriama žibintų sistema
Paveikslėlis

Skelbiama, jog sukurta trečios kartos automobilių prisitaikanti žibintų sistema, kuri bus įdiegta po dabartinės AFL+ „bi-xenon“ sistemos, dėl kurios daugelyje „Opel“ modelių yra iki 10 apšvietimo funkcijų, ir „Opel“ LED matricos žibintų sistemos, kuri greitai bus taikoma serijinėje gamyboje.

„Jau maždaug dveji metai, kai mes kuriame šią šviesos krypties ir intensyvumo reguliavimo koncepciją, pagrįstą tuo, kur žiūri vairuotojas. Kuo geriau suprantame šios technologijos pranašumus, tuo intensyviau stengiamės įgyvendinti mūsų bendrą projektą“, – sako „Opel“ apšvietimo technologijų direktorius Ingolfas Schneideris, apibūdindamas unikalų „Opel“ Tarptautinio technologijų plėtros centro ir Darmštadto technikos universiteto bendradarbiavimą.

Buvo siekiama sukurti paprastą sistemą, tinkamą naudoti serijinės gamybos automobilyje. Skirtingai nei kuriamų aukšto lygio akių judesių sekimo sistemų, kurioms yra reikalingos 5–10 kamerų, atveju, pirmiausia buvo naudojama paprasta interneto kamera. Nukreipta į vairuotojo galvą, ji sekdavo gerai matomas kūno dalis, pavyzdžiui, nosį ir akis, siekiant nustatyti judesį ir tokiu būdu vairuotojo regėjimo liniją.

Tada sistema paversdavo surinktą informaciją duomenų komandomis, skirtomis elektroniniu būdu valdomiems jungimo įtaisams, kurie greitai nukreipdavo automobilio priekinių žibintų lęšius. Nors šis metodas buvo labai artimas priekinių žibintų valdymui akių judesių pagalba, duomenų apskaičiavimas vis tiek užtrukdavo per ilgai, o interneto kameros įrašymo greitis taip pat buvo per lėtas, kad būtų patenkinti daug dėmesio reikalaujantys kelių eismo sąlygų reikalavimai.

Greita reakcija ir išmanus uždelsimas

Kameros veikimo parametrų optimizavimas ir akių judesių sekimo algoritmo pritaikymas lėmė proveržį. Dabar kameroje įrengti periferiniai infraraudonieji davikliai ir centriniai fotodiodai, galintys atpažinti vairuotojo akis daugiau kaip 50 kartų per sekundę prieblandoje ir nakties metu. O kai duomenų apdorojimas ir perdavimas yra daug greitesni, priekinių žibintų jungimo įtaisai reaguoja akimirksniu, atlikdami horizontalius ir vertikalius nustatymus.

Opel kuriama žibintų sistema


Liko tik viena problema. Praktikoje vairuotojo akys labai natūraliai ir nesąmoningai peršoka nuo vieno dėmesį atkreipiančio dalyko prie kito. Tad, jeigu priekiniams žibintams būtų leidžiama tiksliai sekti šiuos judesius, automobilio šviesos pluoštas padrikai šokinėtų aplink, ir ši savybė būtų nepriimtina nei vairuotojui, nei kitiems eismo dalyviams.

„Siekdami išspręsti šią problemą, sėkmingai sukūrėme sudėtingą uždelsimo algoritmą, kuris užtikrina tinkamą judesių srautą šviesos pluoštui, – sako I. Schneideris. – Kitas svarbus pranašumas yra tas, kad akių judesių sekimo įtaisas nėra individualiai pritaikytas konkrečiam vairuotojui. Sistema veikia puikiai bet kam esant už vairo.“ Net jeigu vairuotojo dėmesys akimirksniui nukrypsta nuo priešakyje esančio kelio, apšvietimas visuomet bus nukreiptas kelionės kryptimi. Taip yra dėl to, kad artimosios žibintų šviesos užprogramuotos užtikrinti minimalų tinkamo apšvietimo lygį.

Šviesu kaip dieną: LED matricos šviesos sistema

„Opel“ inžinieriai šiuo metu baigia ir naujos kartos apšvietimo sistemos, skirtos būsimiems „Opel“ automobiliams, bandymus. LED matricos šviesa užtikrina apšvietimą neakinančiomis tolimosiomis šviesomis, kuris yra automatiškai ir nuolat pritaikomas besikeičiančioms eismo situacijoms. Tokiu būdu LED matricos šviesos funkcijos, pavyzdžiui, AFL+ su „Opel Eye“ priekine kamera, bei jų tikslumas ir prisitaikymo pajėgumas pasistūmėjo vienu žingsniu į priekį. Nustačius šviesos šaltinius iš artėjančių arba priekyje važiuojančių automobilių, atskiri LED (šviesos diodai) atitinkamoje zonoje yra deaktyvuojami, tuo tarpu likusioji kelio dalis išlieka ryškiai apšviesta. Dėl šios „Opel“ automobilių apšvietimo sistemos vairuotojai net ir naktį gali jausti kaip dieną, neakindama kitų eismo dalyvių. Ji bus pristatyta per ateinančius 18 mėnesių.


http://www.delfi.lt/auto/autonaujienos/ ... z3V97CvPaZ