Sankaba ir jos veikimo principas (problemos ir gedimai)

Informacija

Sankaba ir jos veikimo principas (problemos ir gedimai)

Standartinė Robertas » 11 Spa 2010, 15:31

Taigi sankabos paskirtis yra perduodi sukimo jėgą į automobilio ratus, ar kitaip tariant greičių dėžę. Sankaba yra tarpinis elementas tarp variklio ir greičių dėžės. Spausdami sankabos pedalą automobilio salone mes laikinai atitraukiam ir tarsi atjungiame variklį nuo ratų ir taip automobilis rieda laisva eiga nepaisant nuo to kokį bėgį esame įjungę. Kai mes pamažu atleidinėjame sankabos pedalą, sankaba pamažu palaipsniui perduoda variklio sukimąsi greičių dėžei, o pastaroji sukimąsi be abejo perduoda į ratus ir automobilis važiuoja.


Sankabą sudaro trys dalys, paprastai patartina visas tas tris dalis keisti remontuojant sankabą. Žemiau pamėginsime paaiškinti kodėl. Sankabos komplektas sudarytas ir parduodamas jei perkant komplektą būna iš trijų elementų – sankabos disko, diskatoriaus ir išminamojo guolio.
Paveikslėlis
Sankaba-diskatorius
Paveikslėlis
Sankaba - diskatorius, diskatoriaus vidinė pusė
Paveikslėlis
Sankaba - sankabos diskas
Paveikslėlis
Išminamasis sankabos guolis

Geriausiai keičiant sankabą keisti ir pirkti visą sankabos komplektą, paprastai jis yra parduodamas tokios komplektacijos kaip parodyta žemiau, į komplektą įeina visos išvardintos dalys.
Paveikslėlis
Kaip matome iš pateiktos video medžiagos aukščiau – dylanti dalis kurią paprastai reikia keisti yra sankabos diskas. Jis panašiai kaip ir stabdžių kaladėlės dyla nes jis yra spaudžiamas tarp smagračio ir diskatoriaus. Kartais, siekiant sutaupyti galima keisti tik sankabos diską, bet jei jau esate suinteresuoti į pigesnį automobilio remontą, tuomet patartume nuodugniai apžiūrėti ir įvertinti diskatoriaus būklę, bei būtinai pasikeisti išminamą sankabos guolį. Guoliai paprastai nebūna labai brangūs, o dažnai laikui bėgant jie sugenda greičiau nei susidėvi sankaba ir pradeda skleisti dylančio metalo garsą.

Sankabos gedimai


Paprastai sudyla sankabos diskas arba sugenda ir išsausėja sankabos išminamasis guolis. Kai sugenda guolis, numynus automobilio sankabą pasigirsta metalo džeržgesys ir skardus garsas kuris laikui bėgant garsėja dėl išsausėjusio guolio. Susidėvėjus sankabos diskui, variklis pradeda nebeperduoti sukimo galios į automobilio ratus. Kitaip tariant sankaba pilnai nebesukabina variklio ir greičių dėžės dėl to kad sukibimui skirta dalis būna pilnai nudilusi. Ši dalis veikia artimai stabdžių kaladėlių principui ir sukibo metu tiesiog dyla. Tokį gedimą paprastai nebūna sunku diagnozuoti, prasideda tos problemos kai automobiliu kylate į kalną, spaudžiate akseleratoriaus pedalą ir matote kaip kyla variklio apsukos bet automobilis greičiau nevažiuoja ir greitis nekyla. Paprastai tokiu atveju dėl didelio greičio ir dilimo yra užuodžiamas specifinis svilėsių kvapas, kurį skleidžia kaisdamas sankabos diskas.

Žemiau video galime gerai girdėti ir matyti kada atsiranda sudevėto sankabos guolio garsas:


Sudilusių sankabų nuotraukos:
Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex) Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex)SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3179
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Padėkojo: 35 kartus
Gavęs padėkų: 42 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Seat Alhambra 1,9TDI 81KW

Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Bing [Bot], Google [Bot]