Puslapis 11

Start - stop variklio užvedimo sistema

StandartinėParašytas: 10 Geg 2010, 13:35
Robertas
Start-Stop - unikali sistema su nedidele starterio varikliuko pagalba naudoja degimo energiją pakartotiniam greitam variklio užvedimui, sunaudodama labai mažai kuro.
Tam atlikti, stūmoklių ir alkūninio veleno padėtis, vožtuvų atsidarymas bei tiesioginis įpurškimas yra itin puikiai suderinti tarpusavyje. Elektrinio starterio varikliuko pagalba yra vienintelis reikalingas impulsas pakartotiniam variklio užvedimui. Vidaus degimas suderintas su alkūninio veleno impulsu įgalina pakartotinai užsivesti variklį labai lengvai ir švelniai, naudojant labai mažai kuro bei dvigubai greičiau, nei įprastinės start-stop sistemos.

Paveikslėlis

Re: Start - stop variklio užvedimo sistema

StandartinėParašytas: 13 Bir 2010, 21:51
Robertas
„Stop-Start“ sistema antroji karta

Automobiliai užges ne dėl gedimų, o dėl inovacijų, kurias ateityje ketinama diegti į automobilius. Prancūzai neprivers ilgai laukti šios modifikuotos antrosios kartos „Stop-Start“ sistemos ir žada, kad naujovė pasirodys šių metų pabaigoje. Sistema bus komplektuojama su „Peugeot“ ir „Citroën“ markių automobilių „HDi“ dyzeliniais varikliais

Naujovę sukūrusi kompanija „Valeo“ teigia, jog sistema padės taupyti degalus ir tausoti aplinką. Siekiant optimizuoti kuro sąnaudas ir užtikrinti tolygų „Stop-Start“ režimu veikiančio variklio variklio darbą, numatomas automatinis ir dyzelinių, ir benzininių variklių gesinimas stovint spūstyse arba judant mažesniu nei 8 km/val. greičiu (automatinės pavarų dėžės atveju) ir mažesniu kaip 20 km/val. (mechaninės pavarų dėžės atveju), t.y. dar prieš tai, kol automobilis visiškai sustoja.

Kūrėjai teigia, kad variklis vėl įsijungs itin greitai – per 0,4 sekundės. Vairuotojas net nepastebės, kaip sistema veikia. Jos darbo metu praktiškai nesukuriamos papildomos vibracijos ar triukšmas, net jei vairuotojas staiga pakeistų savo apsisprendimą sustoti ir vėl pradėtų didinti greitį. Variklio išjungimo ciklai bus ilgesni ir dažnesni, lyginant su analogiškomis dabartinėmis sistemomis, todėl kuro ekonomija bus dar didesnė.

Ši naujos kartos mikrohibridinė sistema sutrumpintai vadinama „i-StARS“. Nuo ankstesnės kartos ji skiriasi tuo, kad valdymo elektronika yra integruojama į elektros variklį. Mikrohibridinė sistema (t.y. sistema, kurioje naudojami energiją regeneruojantys stabdžiai) automatiškai išjungia automobilio variklį stovint sankryžoje arba transporto kamštyje ir vėl jį įjungia, kai tik prireikia mechaninės galios. CO2 emisijos taip sumažinamos vidutiniškai 5g vienam kilometrui ir 15 proc. miesto eismo sąlygomis.

Tokios inovacijos pradžiugins bet kurį vairuotoją, jautriai reaguojantį į augančias degalų kainas. Sistema turėtų būti patraukli dar ir tuo, kad šiuo metu rinkoje jau atsiranda intensyvioms apkrovoms atsparių švino rūgštinių akumuliatorių modelių – tokios apkrovos neišvengiamos, nes varikliui užvesti reikalinga energija imama iš akumuliatoriaus. Iki 2013 metų gamintojai naujove žada aprūpinti net milijoną automobilių, ir neapsiribos vien tik „Citroën“ arba „Peugeot“ markėmis. Kompanija jau yra priėmusi užsakymus iš daugiau kaip 10 automobilių gamintojų šiai sistemai diegti daugiau kaip 50 automobilių modelių.

Paveikslėlis