Puslapis 12

Kondicionierius - kaip naudotis

StandartinėParašytas: 07 Geg 2010, 22:16
Robertas
Vasaros rūpesčiai

Vokietijos saugaus eismo tarnybos DVR duomenimis, oro atšilimas iki 27 laipsnių Celsijaus riziką pakliūti į avariją padidina maždaug 11 procentų. Šis rodiklis yra dvigubai didesnis, jei oro temperatūra lauke siekia 30 laipsnių.

Aukšta temperatūra sumažina dėmesio koncentraciją ir sulėtina reakciją, be to, padažnėja pulsas, o vairuotojai tampa nervingesni bei agresyvesni.

Vienas pagrindinių patarimų - automobilyje naudoti kondicionierių arba, tokį susimontuoti, jei jo neįrengė gamintojai.

Vengti kontrastų

Kondicionierių priežiūros specialistai mitu vadina teiginius, kad šioje komforto įrangoje cirkuliuojantys šaldikliai kenkia žmonių sveikatai. Anot jų, sveikatą gali sutrikdyti tik per didelis temperatūrų salone ir lauke skirtumas - tokiu atveju gresia peršalimas.
Karštą dieną gatvėje atpažinti automobilį su kondicionieriumi nėra sunku - dažniausiai šiuos įrenginius turinčių mašinų vairuotojai važinėja užsidarę langus - kad karštas oras nepatektų į saloną

Tą patį patvirtina ir medikai.

"Dabar pasipylė vasariniai pacientai - tie vairuotojai, kurių automobiliuose yra kondicionieriai, ir tie, kurių nėra. Pastarieji važinėja atsidarę langus, tad skundžiasi kairės kūno pusės - sprando ar kaklo pertraukimu. O štai pirmieji - kosuliu ir gerklės skausmu".

Anot jos, norint to išvengti, šaldant net ir stipriai įkaitusį saloną, patariama kondicionieriaus nenustatyti minimaliai temperatūrai ir nepaleisti visu pajėgumu. Manoma, kad didžiausias leistinas temperatūrų skirtumas turėtų būti ne didesnis nei keli laipsniai.

Juk negalima gerti ką tik iš šaldytuvo ištraukto ledinio gėrimo. Tas pats ir su kondicionieriumi - iš karšto lauko įlipus į automobilį negalima temperatūros sumažinti iki minimumo. Aš pati važinėju automobiliu su kondicionieriumi. Nusistatau 22 laipsnių temperatūrą, ir nieko neatsitinka.

Švelniausias būdas sukurti kuo mažesnį skirtumą, tačiau tuo pačiu jaustis komfortiškai - prieš važiuojant šiek tiek pravėdinti automobilio saloną, ypač jei prieš tai mašina stovėjo atviroje vietoje ir buvo įkaitinta tiesioginių saulės spindulių. Jei labai skubama, galima iš karto nejungti kondicionieriaus, o važiuojant praverti langus.

Be to, paliekant mašiną lauke patartina bent priekinį stiklą iš vidaus uždengti specialia plėvele - taip oras automobilio salone įkais 3-5 laipsniais mažiau nei be plėvelės.

Oro srovė - ne į veidą

Ką dar reikia daryti nenorint susirgti važinėjantis automobiliu su kondicionieriumi?

Nesudėtinga persišaldyti yra ir neteisingai sureguliavus šalto oro srautus automobilio salone. Specialistai pataria jokiu būdu ventiliatorių nenustatyti taip, kad šaltas oras iš angų salone pūstų tiesiai į vairuotojo ar keleivių veidus - taip suderinus ventiliacijos sistemą, peršalimas garantuotas.

Geriausia ventiliacijos sistemą sureguliuoti taip, kad šaltas oras tiesiogiai nepūstų į automobilyje esančius žmones. Visuomenės sveikatos specialistų teigimu, tos srovės neturėtų būti pernelyg smarkios, ne stipresnės nei pusė metro per sekundę, kadangi automobilio salonas palyginti yra nedidelė erdvė.

Mirtis grybeliams

Ir dar - netinkamai eksploatuojamas kondicionierius gali tapti ir alerginių bei infekcinių ligų priežastimi. Ant jo garintuvo paviršiaus bei ortakiuose gali susikaupti pavojingų bakterijų ir grybelių, galinčių sukelti ūmias virusines kvėpavimo takų infekcijas, bronchitą ar net astmą.

Tad patariama kartas nuo karto automobilį nugabenti į servisą, kad specialistai techniškai patikrintų visą kondicionavimo sistemą. Yra net specialūs purškikliai, kuriais išvaloma ši įranga, dezinfekuojama ir padengiama apsauginiu sluoksniu, neleidžiančiu visoje sistemoje įsikurti mikroskopiniams "įnamiams".

Beje, tai padėtų atsikratyti ir nemalonaus puvėsių kvapo, kurį gali sukelti ant garintuvo paviršiaus patekusios dulkės, žiedų dalelės ir panašios smulkios medžiagos, susimaišiusios kartu su kondensuojantis drėgmei susidarančiu vandeniu.

Tiesa, problema ta, kad Lietuvoje, skirtingai nuo šiltesnio klimato šalių, kondicionierių dezinfekcija neatliekama bet kuriame servise - šią paslaugą dažniausiai atlieka tik specializuoti servisai.

Paveikslėlis

Re: Kondicionierius- kaip naudotis

StandartinėParašytas: 05 Lie 2010, 12:56
Robertas
Kondicionierius ir grynas oras (automobilyje blogas kvapas)

Ateina laikas, kai visi kondicionierių automobiliuose savininkai užduoda tą patį klausimą: kas per kvapas (smarvė) mano mašinoje? Kodėl, kai užvedamas variklis ir pradeda veikti ventiliatorius, į veidą dvelkia toli gražu ne rožėmis kvepianti oro srovė? Kai mes išjungiame variklį, išsijungia ir kondicionierius. Ir ant šaltų ortakių ir garintuvo patenka drėgnas karštas oras iš lauko. Kai oras patenka ant šaltų ortakių ir garintuvo detalių, tuojau pat kondensuojasi drėgmė. Drėgmės sudėtis plati ir smirdanti. Drėgmė susimaišo su purvu ir dulkėmis, esančiomis sistemoje, drėkina pelėsius, grybelius ir bakterijas, kurių būtinai ten patenka. Štai iš kur ir atsiranda kvapas. Veikiant kondicionieriui, drėgmė stipriai pučiama į saloną ir nusausinama ortakiuose. Bet dalis jos lieka išjungus ventiliatorių. Ir kiekvieno vėlesnio įjungimo metu drėgmės atsiranda daugiau, taip dauginasi ir bakterijų kolonijos. Laikui bėgant kvapas tampa nebepakenčiamas mūsų nosims. Ką daryti, kaip išspręsti šią problemą?

Pirmas atsakymas, kuris ateina į galvą – išlaikyti sistemą sausą, pagal galimybes išjungiant kondicionierių prieš atvažiuojant į stovėjimo vietą. Tai leis susikondensavusiai drėgmei išdžiūti šilto oro srovėje ir sumažins vėlesnį drėgmės kondensavimąsi, pakėlus ortakių temperatūrą. Bet tai neišspręs kvapo problemos. Radikalus sprendimas – dezinfekcija. Kokiom priemonėm ją atlikti? Aišku, chlorkalkės išspręstų visas problemas. Tačiau važiavimas su dujokauke labai susiaurina vairuotojo akiratį. Kreipsimės į gydymo įstaigas ir paklausime, kuo ten dezinfekuoja viską, ką reikia dezinfekuoti. Atsakymas: lizolas, taip vadina krezolo tirpalą muilo ir aliejaus pagrindu. Taikoma chirurginių instrumentų dezinfekcijai, taip pat dezinfekuojamos rankos prieš operaciją, operacinės ir tualetai, taip pat naudojama musių, choleros šaltinio naikinimui ir taip toliau.

Taigi, ką daryti?

1. Gauti lizolo – koncentrato arba skiedinių su lizolu (jų būna net kvapnių).
2. Atskiesti gryną lizolą proporcija 1:100.
3. Įpilti skiedinio į rankinį purškimo prietaisą arba į tuščią buteliuką nuo skysčio stiklams valyti, jei pageidaujate, galima įpilti kvapnios parfumerijos.
4. Atidaryti visus mašinos langus.
5. Užvesti mašiną, įjungti kondicionierių, paleisti ventiliatorių pūsti maksimalia galia.
6. Nutaikyti oro srovę salone į veidą/kojas, nuleidus tūtas žemiau. Kadangi teoriškai skiedinys gali, perėjęs per sistemą, taip ir likti skiediniu ir patekti ant stiklo ir sėdynių, imkimės priemonių, kad taip neatsitiktų. Išeikime iš mašinos ir papurškime skiedinio į oro ėmimo angas. Stenkitės netaupyti ir nepilti srove, o būtent purkšti. Kadangi mes visi mylime savo mašinas, geriau išbandyti ten, kur nematoma, kaip skiedinys veikia dažus ir stiklą. Galima tiesiog pridengti laikraščiu arba skuduru, kad nebūtų žymių.
7. Išjungiame variklį. Laukiame maždaug dešimt minučių – tegul lizolas dalyvauja nelygioje kovoje.
8. Užvedame variklį. (kondicionieriaus ir ventiliatoriaus nelietėme – jie pradeda veikti visu stiprumu). Įjungiame vidaus recirkuliaciją (užkertam kelią orui iš lauko). Langai atidaryti. Netaupydami, purškiame vandens dulkes po keleivio kojomis, po pirštinių dėžute. Ten yra oro ėmimas recirkuliacijos režimu. Oras patenka ant garintuvo ir toliau eina per sistemą. Esant galimybei, neblogai būtų pasiekti patį garintuvą arba gausiai jį apipilti.
9. Išjungti variklį. Esant būtinybei (jeigu kvapas vis tiek kankina) pakartoti po dviejų dienų. Mėgaujamės grynu oru. Beje, ši priemonė naudojama net kvapui nuo grilio restoranuose panaikinti.
10. Visiems sėkmės ir gryno oro!
Paveikslėlis

Re: Kondicionierius- kaip naudotis

StandartinėParašytas: 04 Bal 2011, 19:57
Tomas
Vienas klausimas?
Kur gauti to LIZOLO? :wasntme: :wasntme: :wasntme:
Gugle sako, kad Lietuvoje jo kaip ir nebera! :tmi:
Kuo galima ji pakeisti? :^)

Re: Kondicionierius- kaip naudotis

StandartinėParašytas: 05 Bal 2011, 05:54
Energetikas

Re: Kondicionierius- kaip naudotis

StandartinėParašytas: 05 Bal 2011, 18:53
Tomas
Energetikas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Yra ir kitu priemoniu. Pavyzdziui: http://lt.percenta.com/nano-valiklis-ko ... ieriui.php

Labai šmaikštu iš tamstos pusės... |(
O dar tada paprotink, kaip nusipirkt vieną flakoną to nano stebūklo!

Re: Kondicionierius- kaip naudotis

StandartinėParašytas: 06 Bal 2011, 05:31
Energetikas
Tomas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
Energetikas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Yra ir kitu priemoniu. Pavyzdziui: http://lt.percenta.com/nano-valiklis-ko ... ieriui.php

Labai šmaikštu iš tamstos pusės... |(
O dar tada paprotink, kaip nusipirkt vieną flakoną to nano stebūklo!

Sorry, tikrai nesmaikstavau ;) Paprasciausiai imeciau i "Google" paieska "Kondicionieriaus valymas" ar kazka panasaus ir nuoroda cia idejau :) Labai as ten nesigilinau, tik paziurejau, kad kazka siulo tuo klausimu ;)
Beje, yra ir kitu budu, nuoroda i BMW foruma: http://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic. ... 68682b82df

Re: Kondicionierius- kaip naudotis

StandartinėParašytas: 13 Geg 2011, 17:42
Tomas
Jau ketvirta flakona nusipirkau, klimos dezinfektoriaus...
Savaitgali paskutiniu, metodu pabandysiu isvyti ta smarve...
Jei ne, teks panele su visu pecium issimt laukan ir susipazint is arciau...

Re: Kondicionierius- kaip naudotis

StandartinėParašytas: 24 Rgp 2011, 19:22
Robertas

Re: Kondicionierius- kaip naudotis

StandartinėParašytas: 25 Rgp 2011, 11:35
Cara
Nu iseitis..nieko nepasakysi... :rofl:

Re: Kondicionierius - kaip naudotis

StandartinėParašytas: 27 Rgp 2012, 14:49
vitalijus42
Cia taip viskas issamiai parasyta kaip instrukcijos knygutei :D Paprasta, ijungi ir saldaisi.