Puslapis 11

Padangu zymejimas, ka reiskia skaiciai ir simboliai

StandartinėParašytas: 19 Vas 2010, 16:58
Robertas
Padangos | Pigios | Geros | Kokybiškos | Žieminės | Vasarinės | Internetu


Paveikslėlis

SUKIBIMAS SU ŠLAPIA DANGA


Svarbiausia, kad padangos užtikrintų saugumą bet kokiomis sąlygomis. Sukibimas su šlapia danga – vienas svarbiausių padangos kokybės rodiklių.

Tačiau dažnai geresnis sukibimas su keliu ir mažesnis pasipriešinimas riedėjimui – viena kitai prieštaraujančios savybės, todėl nukenčia kokybė. ES padangų ženklinimo reglamentas leis pirkėjams matyti ir rinktis jiems tinkamiausius variantus.

Ženklinimas bus atliekamas pagal 7 įvertinimų skalę, kurioje „A“ įvertinimas apibūdina aukščiausią sukibimo lygį, o „G“ – žemiausią.
Paveikslėlis

DEGALŲ SĄNAUDŲ EFEKTYVUMAS


Viena iš jėgų, veikiančių transporto priemonių degalų sąnaudas, yra pasipriešinimas judėjimui.

Šis reiškinys pasireiškia padangai riedant – ji deformuojasi ir šilumos forma netenka energijos. Kuo didesnė deformacija, tuo didesnis padangos pasipriešinimas judėjimui, taigi didesnės degalų sąnaudos. Kitaip tariant, mažesnis pasipriešinimas judėjimui užtikrina mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamųjų dujų, tarp jų ir CO2, kiekį.

Pagal naująjį ES padangų ženklinimą „A“ reiškia didžiausią degalų ekonomiją, o „G“ – mažiausią. Juoda rodyklė (šiuo atveju „B“) šalia įvertinimo skalės nurodo gaminio savybes.
Paveikslėlis

IŠORINIS TRIUKŠMAS

Eismo triukšmas – labai svarbus aplinkos rodiklis. Jis įvertinamas atsižvelgiant į keletą kriterijų:

• eismo intensyvumą;
• važiavimo stilių;
• padangų ir kelių sąveiką.

Išoriniai triukšmo lygiai padalyti į 3 kategorijas ir matuojami decibelais (dB), palyginti su Europos padangų išorinio triukšmo lygiais, kurie bus įvesti iki 2016 m.
1 juodo garso banga – 3 dB mažiau nei ateityje griežčiausias Europos lygis.
2 juodo garso bangos – jau atitinka būsimą Europos lygį.
3 juodo garso bangos – atitinka esamą Europos lygį.
Paveikslėlis

PADANGŲ GAMINTOJŲ ATSAKOMYBĖ
Padangas pristatant pirkėjams, padangų dydis ir modelis turi būti paženklintas, kaip nurodyta pateiktame pavyzdyje. Ši informacija taip pat gali būti pateikta ant padangos užklijuotame lipduke.
Visa informacija apie pardavimą ir technines savybes turi būti suprantama kalba pateikta ant kiekvienos padangos. Gamintojų ir pardavėjų internetinėse svetainėse siūlomos padangos taip pat turi būti pateiktos su ženklinimo informacija.

PADANGŲ PLATINTOJŲ ATSAKOMYBĖ (MAŽMENINĖ PREKYBA)
Lengvųjų komercinių automobilių padangų platintojai privalo užtikrinti, kad:
• ant kiekvienos padangos gerai matomoje vietoje būtų etiketė, arba
• prieš parduodant kiekvieną padangą, pirkėjui būtų parodyta informacija, ir ženklinimo informacija būtų pateikta greta padangos.

Ženklinimo informacija turi būti pateikta ir tada, jei padangos parduodamos pirkėjui nematant.

Visų padangų (lengvųjų automobilių, lengvojo komercinio transporto, sunkvežimių ir autobusų) platintojai privalo užtikrinti, kad kiekvienos nupirktos padangos ženklinimo informacija būtų pateikta ant pirkimo kvito arba kartu su juo .

Čia: Padangos pigiau


Paveikslėlis

1. Padangos plotis. Padangos plotis matuojamas milimetrais nuo vienos iki kitos sienelės. Ši padanga yra 165 milimetrų pločio.
2. Aukščio koeficientas. Padangos aukščio koeficientas yra aukščio ir pločio santykis. 70 reiškia, kad aukštis lygus 65% padangos pločio.
3. Rato diametras. Ratlankio aukštis coliais nuo vieno krašto iki kito. Šio rato diametras yra 13 colių.
4. Apkrovos indeksas. Rodo maksimalią padangos apkrovą. Apkrovos indeksų lentelę galite rasti apačioje.
5. Greičio indeksas. Rodo maksimalų greitį, kurį galima pasiekti su padanga. T reiškia, kad su šia padanga galima važiuoti iki 190 km per valandą greičiu. Greičio indeksų lentelę galite rasti apačioje.
6.Padangos konstrukcija. Tai atskleidžia, kaip padangos buvo sukonstruotos. R žymimos radialinės padangos, kurių korpuse esama audinio pluoštelių. Šie audinio sluoksniai suformuoja padangos karkasą ir išsidėsto spinduliškai nuo briaunelės iki briaunelės. B rodo, kad padaga yra dvigubos konstrukcijos - karkaso pluošteliai per visą padangą nuo briaunelės iki briaunelės išsidėsto diagonališkai, o kiti sluoksniai išdėstyti priešingai, taip sustiprinant korpusą.
7. Sustiprintas padangos kordas. Padanga atsparesnė šoniniams smūgiams ir atlaiko didesnę apkrovą. Šis parametras dažniausiai žymimas XL simboliu.
8. Šalis gamintoja. Rodo kurioje šalyje esančiame fabrike pagamintas produktas. Šios padangos kilmė yra Didžioji Britanija.
9. UTQG. UTQG yra Vieningas padangų kokybės įvertinimas (Uniform Tire Quality Grading). Tai yra padangų kokybės įvertinimo sistema, kurią sukūrė JAV Transporto departamentas (DOT). „Treadwear+skaičius“ - protektoriaus nusidėvėjimas. Šis įvertinimas parodo testuojamos padangos nusidėvėjimo lygį. Koeficientas 100 parodo bazinį kokybės standartą. Padanga su koeficientu 200 nenusidėvės dvigubai ilgiau nei ta, kurios koeficientas yra 100. Daugiau nei 100 – geriau, 100 – bazinis standartas. Mažiau nei 100 – blogiau. Atkreipkite dėmesį: protektoriaus nusidėvėjimo įvertinimas rodo tik palyginimą su kitomis to paties gamintojo padangomis. Skirtingų gamintojų padangos šiuo aspektu nelyginamos. Traction+raidė – sukibimas. Sukibimo įvertinimas rodo padangos gebėjimą sustoti šlapiame kelyje. Įvertinimas atliekamas per važiavimo tiesiai testus. Jis neparodo gebėjimo sustoti darant posūkį. A – geriausias, B – vidutinis, C – patenkinamas. Temperature+raidė – temperatūra. Temperatūros rodiklis parodo padangos atsparumą didėjančiam karščiui. A – geriausias, B – vidutinis, C – patenkinamas. Atkreipkite dėmesį: federaliniai įstatymai nurodo, kad visos padangos turi atitikti bent jau C kategorijos reikalavimus.
10. DOT. Patvirtina, kad padanga atitinka visus galiojančius saugumo standartus, nurodytus JAV Transporto departamento (Department of Transportation).
11. Padangos nusidėvėjimo indikatorius. Kai protektorius nusidėvi iki šio indikatoriaus lygio, Lietuvos respublikos įstatymas draudžia važinėti su tokia padanga.
12. Gamintojo kodas: padangų gamykla; padangos išmatavimai.
13. Pagaminimo data (savaitė/metai). Ši padanga pagaminta 1993 metų 34 savaitę, nes užrašas yra 343. Jeigu padanga pagaminta po 2000 – ųjų metų, tuomet metus žymi du simboliai. Pvz. 3403 – pagaminta 2003 metų 34 savaitę.
14. Papildomas žymėjimas. Šiuo atveju jis yra M&S. Ta patį reiškia (Mud + Snow – purvas + sniegas) ir simboliai M+S ar MS. Tai reiškia, jog padanga yra padidinto pravažumo ir jokiu būdų nepažymi, jog tai visiems metų laikams tinkanti padanga. Universalios padangos turi žymėjimą AW (Any Weather – bet koks oras), arba AS (All Seasons – visi sezonai). Vietoj simbolių dar gali būti paveiksliukai: saulė – vasarinė padanga, skėtis – vasarinė lietaus padanga, snaigė – žieminė padanga.
15. E – padanga atitinka ECE R30 keliamus reikalavimu. 11 – šalies kodas kur buvo testuota ir sertifikuota padanga. 021234 – ECE sertifikato numeris.
16. Bekamerinė padanga.
17. Papildoma informacija apie padangos konstrukciją (kiek sluoksnių dirbtinio šilko, plieninio kordo bei nailono sudaro padangos karkasą).
18. Gamintojo markė arba firminis ženklas.
19. Produkto pavadinimas, modelis.
20. Maksimalus leistinas apkrovimas ir oro slėgis.

Papildomi žymėjimai, kurios gali naudoti gamintojai:

Rotation -> Padangos turi kryptinį protektorių, todėl svarbu jas sumontuoti taip, kad važiuojant į priekį padangos suktųsi rodyklės pažymėta kryptimi.
Outside arba Inside (dar gali būti Side Facing Out ir Side Facing Inwards) - protektorius yra asimetrinis, montuojant „Outside" padangos šonas turi būti išorėje, „Inside" - viduje.
Left arba Right - protektorius yra asimetrinis, „Left" pažymėtos padangos montuojamos iš vairuotojo pusės, „Right" - iš keleivio.
M+S, M&S, MS (Mud + Snow) - padidinto pravažumo padangos (tačiau šis žymėjimas jokiu būdu nereiškia, kad padangos tinkamos važinėti žiemą- žieminės padangos turi turėti atskirą žymėjimą, kaip ir universalios)
All season - universalios padangos
RAIN, WATER, AQUA (arba lietsargio piktograma) - padangos sukurtos važinėti esant lietingam orui, turi aukštą apsaugą nuo akvaplanavimo.

Padangų greičių indeksai:
Greičio indeksas ( Raidė)
Maksimalus leidžiamas greitis (skaičiai)
Paveikslėlis
Paveikslėlis

Čia: Naujas padangų ženklinimas


Šaltinis: http://ratams.lt/puslapis.php?id=naudin ... ngos&cat=1
http://www.padangos-internetu.lt/padang ... kiravimas/



Padangų amžius

Gamybos data yra nurodoma ant kiekvienos padangos. Padangų gamybos datą žymi paskutiniai 4 skaičiai, einantis po užrašo „DOT“. Pirmi du skaičiai nuo galo reiškia gamybos metus, 3- ias ir 4- as- pagaminimo savaitę. Nuotraukoje pavaizduota padanga pagaminta 2004 metų 16-tą metų savaitę.

Bėgant laikui padangų savybės prastėja. Nėra tyrimų, kurie parodytų kiek % pablogėja konkretaus modelio padangos sukibimas tarkim po 5 metų. Padangų gamintojai gana nekonkrečiai apibrėžia padangų tinkamumo naudoti terminą, akcentuodami, kad labai daug kas priklauso nuo padangų eksploatavimo bei sandėliavimo sąlygų. Tačiau nurodoma, kad maksimalus padangų realizavimo terminas yra 5 metai, eksploatavimo terminas- 10 metų. Taigi po 10 metų padangą reiktų utilizuoti, net jei protektoriaus gylis dar yra pakankamas.

Skirtingos padangos sensta nevienodai greitai. Lengvajam komerciniam automobiliui skirta padanga sensta lėčiau nei standartinė „T“ greičio indekso lengvojo automobilio padanga, o pastaroji sensta žymiai lėčiau nei Formulės 1 varžyboms skirta padanga.

Re: Padangų žymėjimas, ką reiškia skaičiai ir simboliai

StandartinėParašytas: 14 Kov 2016, 10:30
Automobilis20
:x

Re: Padangų žymėjimas, ką reiškia skaičiai ir simboliai

StandartinėParašytas: 15 Kov 2016, 07:17
Energetikas
Automobilis20 (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Naudinga info : kaip sužinoti savo padangų matmenis?

http://www.goodyear.eu/lt_lt/tires/tire-finder/

http://www.bridgestone.lt/find_tyres/?lang=lt

Įdomiai rodo: degalus padedančios taupyti padangos yra žemesnės kategorijos C, o geriau su šlapia danga sukimbančios priskiriamos B kategorijai dėl degalų sąnaudų... :) Ir taip pat prie pirmosios rašo: "Visapusiška padanga, ypatingai gerai sukimbanti šlapiame kelyje" nors antroji turėtų žymiai geriau sukibti su šlapia kelio danga. Toks jausmas, kad tai tik reklama, o ne bandymų duomenys atvaizduoti padangų žymėjimuose :lol:
Gaila tik, kad kainų nėra tame palyginime :^)