Akumuliatoriaus darbas | krovimas | pasirinkimas
Parašytas: 28 Sau 2010, 00:57
[color=#000080]Tradicinis vaizdas pro daugiabučio langą žiemą: vienas prieš kitą stovi du automobiliai atidarytais variklių antvožais, kuriuos jungia laidai. Žargoniškai pridegimu vadinamas veiksmas pažįstamas tiems, kurių automobilio akumuliatorius bent kartą „numirė“.
Paradoksas, tačiau nukentėjusiuoju šioje situacijoje gali virsti pagalbininkas, tiksliau, „donoras“, leidžiantis naudoti savo akumuliatoriaus energiją svetimam atgaivinti, sako specialistai.
„Didžiausią pavojų toks geranoriškumas kelia naujesnių, maždaug nuo 2000 metų pagamintų automobilių savininkams. Tai automobiliai, kuriuose daugelis funkcijų valdomos signalą perduodant ne įprastais elektros laidais, o vidaus kompiuteriu“, - „Autosalonui“ sakė Vytautas Butkus, vieno autorizuoto uostamiesčio serviso atstovas.
Jo teigimu, kai energija paimama iš tokios mašinos akumuliatoriaus, susidaro itin didelė srovė, ir tas svyravimas automobilio kompiuteryje gali sukelti tikrą elektros šoką.
„Tada pažeidžiamas valdymo blokas. Taip, jūs galbūt padėjote kaimynui, ir jo variklį atsigavus akumuliatoriui pavyko paleisti, tačiau savo mašinos galite ir „nebeužvesti“. Tokių atvejų esame matę ne vieną ir ne du, o remontas kainuoja nepigiai“, - teigė specialistas.
Išeitis, anot V. Butkaus, paprasta - jei leidžiate draugui ar kaimynui „prisidegti“ nuo savo automobilio, išjunkite variklį ir būtinai nuo savojo akumuliatoriaus minusinio poliaus nuimkite gnybtą - tada kintanti srovė nebesugebės pasiekti jūsų mašinos kompiuterio.
Jei esate „donoras“, turintis senesnį, paprastais elektros laidais „apginkluotą“ automobilį, tokio patarimo galima ir nepaisyti - jūsų automobiliui pagalba niekuo negresia. Netgi geriau, sako serviso atstovas, kai jūsų mašinos variklis įjungtas - taip sukuriama didesnė papildoma srovė, ir išsikrovęs draugo ar kolegos akumuliatorius „gyvybę“ atgaus greičiau.
Na, o jeigu esate tas, kuriam teikiama pagalba, savo mašinoje išjunkite visus prietaisus, kurie tiesiogiai nesusiję su variklio paleidimu - šviesos prietaisus, garso aparatūrą, ventiliacijos, šildymo sistemas. Taip be reikalo nebus eikvojama energija, kurios akumuliatoriui ir taip trūksta.
„Visų problemų, susijusių su akumuliatoriumi, išvengti labai paprasta. Tiesiog patartina prieš prasidedant šaltajam sezonui apsilankyti servise ir čia paprašyti nustatyti jūsų automobilio akumuliatoriaus gyvybingumą. Specialus testeris parodo, kokia yra jo talpa, kitaip sakant, kiek gyvas yra akumuliatorius“, - pataria V. Butkus.
Beje, šis patarimas nesusijęs su automobilio pagaminimo metais. Jis gali būti visiškai naujas, tačiau jei stovėjo nenaudojamas kurį laiką, jo akumuliatorius išsikrauna.
„Jei žinote, kad mašina stovės ilgesnį laiką nenaudojama, paprasčiausiai atjunkite akumuliatorių gnybtus. Tada jo energija nebus naudojama, pavyzdžiui, signalizacijos.
O jei automobilio neeksploatuojate trumpesnį laiko tarpą, pasistenkite bent retkarčiais paleisti jo variklį. Dar geriau būtų juo bent kiek pavažinėti - tada akumuliatorius atsigaus“, - sako V. Butkus.
Tuo atveju, jei kas nors jums padėjo akumuliatoriui nusėdus paleisti variklį laidų - vairuotojų kalba tariant, „krokodilų“, pagalba, irgi pavažinėkite kiek įmanoma ilgiau negesindami variklio. Tuo pačiu galite užvažiuoti į bet kurią atsarginių dalių parduotuvę ir įsigyti buitinį akumuliatorių kroviklį. Ir, aišku , tą pačią dieną jį panaudoti - kad kitą rytą vėl nereikėtų šauktis pagalbos, galinčios brangiai kainuoti niekuo dėtam geraširdžiam „donorui“.
Ech, tas lietuviškas paskutinės minutės sindromas – taip jau yra, kad paprastai iš anksto mes nedažnai rūpinamės dalykais, kurie vėliau kelia begales rūpesčių. Žiema paprastai mus visada užklumpa netikėtai. Nesvarbu, ar ji prasideda spalį, ar vasarį.
Kaip gaivinti pagyvenusį akumuliatorių yra begalė būdų. Dažnai jie vienas kitam prieštarauja. Šįkart pateiksime jums liaudies išmintį – kaip gi „nudvėsusį“ akumuliatorių gaivina žmonės? Nesiimu komentuoti vieno ar kito būdo, čia kaip baltos mišrainės receptas – kiekviena mama turi savą. Tiesiog išsirinkite sau priimtiniausią patys. Visi patarimai surinkti ir pateikiami atsitiktine tvarka.
Akumuliatorių reikia nakčiai parsinešti namo ir pasistatyti prie radiatoriaus, kad atšiltų.
Akumuliatorių reikia parsinešti ir iki pusės pamerkti į karštą vandenį. Tik nesuvilgykite kontaktų!
Galima senais apklotais uždengti automobilio variklio dangtį iš išorės. Jeigu uždengsit ir priekinį stiklą – jis ryte bus neapšalęs, nereikės gramdyti langų.
Prieš užvedant aukštos įtampos laidus galima išpurkšti WD-40.
Akumuliatorių reikia išimti ir prieš užvedant gerokai papurtyti.
Patikimiausias būdas – turėti du akumuliatorius ir juos kaitalioti: ryte atsinešti šiltą, o buvusį automobilyje parnešti namo į šilumą.
Naktį nejunkit signalizacijos, o duris rakinkit raktu. Jeigu atsidarysit duris, ryte užsivesit be problemų.
Reikia užvirti virdulį vandens ir apipilti ryte akumuliatorių karštu vandeniu – jis sušils ir automobilis lengvai užsives. Tik nepilkit ant kontaktų!
Dyzeliniams automobiliams karštą vandenį (vieno virdulio gali nepakakti) reikia pilti ant variklio kolektoriaus, kad sušiltų variklio galvutė.
Galima nepilti vandens ant akumuliatoriaus – saugiau uždėti karšto vandens pūslę ir palaikyti keletą minučių.
Kas tris – keturias valandas reikia užvesti automobilį ir palikti variklį dirbti 15-20 minučių. Automobilis bus šiltas, o akumuliatorius – gyvas.
Geriausia pirkti mažą nedidelės talpos akumuliatorių ir prisukti jį ne varžtais, o ranka susukamomis veržlėmis, tada tokį labai lengva ir nuimti, ir nešiotis namo nesunku.
Jeigu abejojate akumuliatoriaus galimybėmis, automobilį nakčiai statykite ant kalniuko, kad ryte būtų galima lengvai pastumti nuo kalno ir užsivesti iš eigos.
Atjunkit vieną akumuliatoriaus gnybtą nakčiai. Ryte prijungus, automobilis lengvai užsives.
Neabejoju, ir jūs turite savų gudrybių, kaip lengviau užsivesti automobilį ryte. Pasidalinkite jomis su visais!