Puslapis 12

PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 13 Lap 2008, 21:40
Abglanz
Taigi, keliatas dalykeliu kuriuos vertetu zinoti apziurint automobili:

1. Prieš perkant automobilį, paruoškit ir pasiimkit su savim mažą magnetuką, susuktą į skudurėlį. Jį susukt tokiu būdu, kad jis vos vos laikytusi ant šaldytuvo. Toks daikčiukas padės jums suprast, buvo automobilis patekęs į avariją ar ne.
PASTABA: jau yra ir specialių prietaisų, skirtų nustatyti dažų sluoksnio storiui ant tam tikros automobilio vietos. Kainos prasideda nuo 20 lt.


2. Jūs turite sužinoti buvo perdažytas automobilis ar ne, ar ne prarūdijęs kėbulas. Ir tas ir tas, sumažina automobilio gyvavimo laiką, ir žinoma KAINĄ. Lipdukai, juostelės, užrasai dažniausiai skirti tam, kad paslėpti kėbulo defektus. Peržiūrėkite visas gumines ir plastmasines dalis, ant jų neturi būti dažų. Atidarykit kapotą, ir palyginkite dažų spalvas po kapotu ir ant kėbulo.

3. Patikrinkite kaip užsidaro visos durys. Atminkite, pas automobilį su geru kėbulu "zazorai" turi būti vienodi.

4. Apžiūrėkite ratus. Labai svarbu yra, kad padangos susidevėjimas būtų tolygus, nes kitaip tai rodo pakabos defektus (nors ir blogą suvedimą). Jeigu ratlankiai yra iš lengvųjų metalų lydinio, tai po smugio gali atsirasti deformacija.

5. Dabar apie variklį. Benzino kvapo visiškai negali būti. Viskas po kapoto dangčiu turi būti švaru, kitaip purvas gali nurodyti tai, kad slepiamas koks nors variklio defektas ( pvz. alyvos nutekėjimas). Jei ką nors radot, yra galimybė, kad variklis buvo perkaitęs.

6. Pasistenkite surasti instrumentų žymes (ant varžtų). Jei rasite jų, tai reikš, kad į varyklį jau buvo landžiota, reiškia buvo kažkokių gedimų. O tai gali ir pasikartoti.

7. Atidarykite alyvos įliejimo angos dangtį. Jei ant jo yra tokia substancija panaši į pastą ( juodos spalvos), tai reiškia, kad variklio tepimo sistema yra ne visiškai tvarkinga, arba gali būti net toks variantas, kad variklis buvo perkaitęs. Visiškai tvarkingame variklyje, viskas ką jūs pamatysite viduje turi buti auksinio atspalvio.

8. Jei yra atskira anga ant radiatoriaus, tai gerai ją apžiūrėkite. Rūdys ant jos gali reikšti (vėl) variklio perkaitimą. Antifrizas ar tosolas gali būti bet kokios spalvos, bet jis turi būti permatomas, be visokių priemaišų. Ant jo paviršiaus neturi būti alyvos dėmių.

9. Apžiūrėkite visas gumines dalis. Ant jų neturi būti jokių įtrūkimų. Labai atidžiai apžiurėkite aukštos įtampos laidus(AIL), ir visus dirželius. Jei AIL atrodo taip, lyg per juos perėjo švitriniu popieriu, tai gali reikšti, kad norima nuslėpti pagaminimo datą (ant jų tai dažnai rašoma), arba jų senumą.

10. Užveskite variklį, atidarykite alyvos užpilimo angos dangtį. Patikrinkite, kad iš ten neitų išmetamosios dujos. Tai reikštų, kad greitai prireiks bloko remonto.

11. Patikrinkite išmetamasias dujas. Jos turi būti blankiai-pilkos. Jei juodos- kuro sistemos defektas, jai mėlinos- į degimo kameras patenka alyva.(Šis punktas netinka dyzeliniams auto)

12. Patikrinkite pakabą. Dabar truputi pravažiuokite. Kai pradedat judėt, neturi būti jokių pašalinių garsų. Stabdant irgi. Sustokite. Išsukit vairą iki galo, bandykit pajudėt. Tokioj padėtyje, pašaliniai garsai reikštų "granatų" defektus.

13. Stabdžiai. Ant asfalto staigiai iki galo paspauskit stabdžius. Išeikit, apžiūrėkit likusias žymes. Jos turi buti simetriškos ir tiesios. Stabdant vairo neturi traukti į kurį nors šoną.

14. Apžiūrėkite amortizatorius. Ant jų neturi būti alyvos žymių.

15. Pasukiokit vairą. Jokių pašalinių garsų neturi būti.

16. Perkant Dyzelinį aparatą, padirbus varikliui ir jį išjungus jis turi baigti dirbti tą pačia akimirką. Jei pasukus užvedimo raktuką išjungt variklį susidaro įspūdis, jog alkūninis velenas dar keleta kartelių prasisuko, reiškia, jog variklis jau gerai "pavargęs".

17. Kitas patarimas perkant dyzelinį variklį - pažiurėti, ar guminės žarnos, kuriomis teka aušinamasis skystis, nėra labai kietos, nes jei jos kietos - reiškia, jog į aušinimo sistemą patenka slėgis iš cilindrų, o tai pirmasis rimto remonto požymis.

18. Reikia atkreipti dėmesį į priekines lempas - jos turi būti to paties gamintojo. Skirtumas gali reiškti buvusį priekio defektą.

19. Kiek įmanoma daugiau apžiūrėti įvairių detalių, ant kurių įspausta pagaminimo data. Jei daug kur skiriasi - mašina buvo perrinkinėjama, o tai gali būri avarijos ar net skendimo požymis.

20. Elektros instaliacijoje automobilių gamintojai nenaudoja buitinių "izoliacijų", todėl į tai reikėtų atkreipti dėmesį

21. Dar svarbu, nors pasitaiko retai, bet atkreipti dėmesį, ar nėra perkalti kėbulo (po kapotu) numeris. Tai gali sudaryti problemų ne tik registruojant Regitroje, bet ir vykstant į užsienį.

22. Jei automobilis (pergazavus) meta tirštą baltą dūmą, beveik kaip garą, galimas variklio tarpinės nesandarumas ir aušinimo skystis patenka į variklio degimo kameras. Tuo atveju reikėtų (sušilus varikliui iki darbinės temperatūros) paspaudyti aušinimo sistemos žarneles (išsiplėtimo bakelio kamštis turi būti tampriai užsuktas), jeigu jos kietos ir neina jų įspausti - vadinasi tarpinei "kaput". Važiuoti šiek tiek dar galima šiuo automobiliu, tačiau patartina būtų atlaisvinti išsiplėtimo bakelio kamštį, kad slėgis nesuplėšytų radiatoriaus. (Ačiū Oskarui.)

23. Jei nuėmus gumą nuo oro filtro ir pirštu patrinus iš vidaus yra tepalo - reiškia su motoriuku problemos (Ačiū Vygantui).

24. Reikia užvedus variklį užtraukti rankinį stabdį ir įjungus bėgį iš lėto leisti sankabą. Jei mašina pradeda gesti tai gerai, jei ne - tai gali reikšti sankabos degektą t.y. buksuoja sankaba ir artimiausiu metu reiks keisti. (Ačiū Herkui)

25. Dar perkant automobilį reikėtų pajunginėti pavaras, nes gali buti kad susidėvėję(s) bėgio ar daugiau sinchronizatorius. (Ačiū Herkui)

26. Dar ne esminis dalykas, bet labai dažnai pasitaiko, kad niekas netikrina el. langų - o dažniausiai gale jie neveikia. Todėl patartina patikrinti. (Ačiū Herkui)

27. Kėbulas: Reikia pažiūrėti tarpus tarp kebulo dalių. Nelygus tarpai rodo buvusį defektą ir nemokšišką darbą. (Ačiū Tomui)

28. Patikrinti visus jungiklius, nes kartais tik nuvarius į TA pastebima, kad neveikia valytuvai ar lempos, jau nekalbant apie kruizo kontrolę ar klimato valdymą. (Ačiū Nerkai)

29. Patikrinkite ar nenuimtas katalizatorius, nes atliekant techninę apžiūra, katalizatorius būtinas. (Ačiū Genitai)

30. Visiems perkantiems bet kokios markės auto - skirkit laiko variklio įšyldymui iki kol įsijungs ventiliatorius (įjunkit šviesas, galinio lango pašildymą, tai užims nedaug laiko). Dažnai būna, kad tas ventiliatorius taip ir neissijungia - dėl elektros įvado pažeidimo arba paties vantiliatoriaus gedimo. Paskui tai priklausomai nuo markės nemažai kainuoja (diagnostika, keitimas arba remontas). Be to įšylus varikliui iki reikiamos pagal tehn.charekteristikas temperatūros turi kristi apsukos iki 500-900 aps/min (nuo variklio tipo). Jei jos nekrenta - tai parodo laisvos eigos vožtuvo gedimą arba termostato (neužsidaro) gedimą, tai papildomos kuro sąnaudos ir lėšos į remontą. (Ačiū Stasui)

31. Patarimas: kadangi dažniausiai darinėjamos vairuotojo durelės, sulyginkite vairuotojo durelių viršutinį kraštą su galinių durelių viršutiniu kraštu - jei vairuotojo durelės keliais milimetrais žemiau, mašina pravažiavus gerokai daugiau negu 100'000 km. (Ačiū Ramūnui)

32. Šioks toks būdas sužinoti apie automobilio tikraja ridą: atkreipkite dėmesį į automobilio pedalus, jei jie labai susidėvėję (nusitrynusi viršutinė pedalo dalis) ar vairas labai susidevėjęs, o automobilio rida maža, tai gali būti apgaulė. (Ačiū Dominykui)

33. Jei yra galimybė, tai išvažiuokite į kokią ilgesnę distanciją ir gerai paspauskite akseleratoriaus pedalą. Kai sustosite, palukėkite keletą minučių, jei iš po variklio lašės tepalai, tai jau reiškia, kad kažkur varo tepalą - gali būti rimtesnis variklio gedimas. (Ačiū Dominykui)

34. Pirkdami auto šiltuoju metų laiku būtinai pažiūrėkit kaip šildo auto vidų, nes dažniausiai žmogus sužino žiemą, kad jo auto nešildo. (Ačiū Mode)

35. Patarimas: Atkreipkite dėmesį i automobilio stiklus, tiksliau į užrašus ant jo, kad būtų originalus automobilio gamintojo ženklas. Ypač ant klijuojamų stiklų - tai priekinio ir galinio,- jei gamintojo ženkliuko nebus, tai vadinasi stiklas keistas tik idomu dėl ko (gal daužta)??? Galima įvertinti ir tai kad stiklas gali būti keistas paimtas originalus iš autolaužyno. (Ačiū Ričardui)

36. Tikrinant dyzelinio auto variklį, atidarykite bakelį, kur pilasi aušinimo skystis, jame neturi būti burbuliukų. Jei burbuliuoja - reiškia galvos ar tarpinės defektą. Ant laisvų apsukų gali nesimatyti, tai lėtai tempkite akseleratoriaus trosą ir žiūrėkite. Variklis turi dirbti gražiai be jokių papildomų garsų, lėtai spauskite akseleratorių ir klausykite. Taip pat atidarius dangtelį variklio, kur pilami tepalai, tepalų neturi taškyti ir kelti į viršų, tai reikštų, kad žiedam pabaiga, o tai, kad nėra kompresijos. Išskyrus atvejus, kai iškart po dangčiu stovi grandinė, pvz Mercedes Benz, ten ir turi taškyt, tai nuo grandinės. Dar - užsivest dyzelis turi iškart iš pirmo suktelėjimo ir užgest iškart tik išjungus. (Ačiū Skirmantui)

37. APD (automatinės pavarų dėžės) testavimas:


1. APD alyva turi būti šviesi ir nedvokti degėsiais.

2. Tepalo lygis APD matuojamas veikiant varikliui, prieš tai selektoriaus rankena turi būti perjunginėta į visus režimus (P;R;N;D;1;2;3).

3. Tepalo lygis turi atitikti esamą tepalo temperatūrą APD.Temperatūra užrašyta ant matuoklės.Jei ant matuoklės yra pažymėta tik min ir max riba, tai įkaitusioje dėžėje lygis turi būti - iki max ribos.

4. Įjungus D arba R režimą automobilis turi pradėti riedėti ne vėliau, kaip po 1,2 s.

5. Sustojus nedidelėje įkalnėje D režime automobilis neturi riedėti atgal.

6. Važiuojant dideliais variklio apsisukimais, režimais 3;2;1 staiga atleidus akseleratoriaus pedalą turi jaustis automobilio stabdymas (selektoriaus rankenos neperjunginėkite jei variklio apsisukimai viršija 4 000 per min, ir aplamai nejunginėkite mašinai važiuojant tai nesuklysite ir netyčia nesulaužysite dėžės).

7. Yra daugiau APD testų, bet jie pavojingi pačiai APD.

38. Pastatykite automobilį lygioje vietoje ir ištiesintais priekiniais ratais. Patikrinkite priekinės ir galinės ašies važiuoklę. Pridėkite po 2,3 ar 4 pirštus kiek telpa (tarp rato ir kėbulo) ir palyginkite kitos pusės - jei yra skirtingi tarpai vadiansi galejo būti daužta ar sutrenkta gerokai važiuoklė. (Atsiuntė Gizmou)




Parengta pagal http://auto.kitoks.com

Paimta is www.autohelp.lt

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 20 Lap 2008, 21:55
modernas2006
Tai tikrai naudinga, nes Lietuvoj be paskolų nelabai kas įperka nauja automobilį :)

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 20 Lap 2008, 23:34
jokaz
Tikrai labai naudingas straipsnis. Dauguma siu testu su automatu pirma syki tik girdziu :) Dekui.

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 24 Lap 2008, 23:23
klaidaxs
taip pat as pritariu kad naudinga sita tema :) ;)

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 19 Bal 2009, 18:00
wyge556
Labai geras straipsnis reiks duoti broliui paskaityti nes jis būtent dabar renkasi nauja automobili ir žiuri iš padėvėtu ;)

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 21 Bal 2009, 20:55
Valentinas
Ištrauka iš "titulinio" straipsnio: 2. Tepalo lygis APD matuojamas veikiant varikliui, prieš tai selektoriaus rankena turi būti perjunginėta į visus režimus (P;R;N;D;1;2;3).

Tai tinka ne visais atvejais, pvz.-Chrysler Vojager su 3.0 varikliu(Mitsubishi) gali turėti dėžę pagamintą Amerikoje o gali būti ir su Japoniška-šiuo atveju tepalo lygis tikrinamas esant išjungtam varikliui.

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 21 Bal 2009, 21:44
ronner
Straipsnis tikrai naudingas. Bet, deja, profai moka viską paslėpt gerai ir akis apdūmia.

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 22 Spa 2009, 14:45
axeman
11. Patikrinkite išmetamasias dujas. Jos turi būti blankiai-pilkos. Jei juodos- kuro sistemos defektas, jai mėlinos- į degimo kameras patenka alyva.

Šis punktas netinka dyzeliniams auto. Jei pergazavus dyzeli metamas juodas dumas tai viskas gerai, tiesiog kuras nespejo pilnai sudegti.

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 22 Spa 2009, 14:54
Robertas
axeman (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):11. Patikrinkite išmetamasias dujas. Jos turi būti blankiai-pilkos. Jei juodos- kuro sistemos defektas, jai mėlinos- į degimo kameras patenka alyva.

Šis punktas netinka dyzeliniams auto. Jei pergazavus dyzeli metamas juodas dumas tai viskas gerai, tiesiog kuras nespejo pilnai sudegti.


Pataisyta ;)

Re: PERKANTIEMS NAUDOTĄ AUTOMOBILĮ

StandartinėParašytas: 18 Sau 2010, 13:55
Robertas
Dar vienas straipsnis į ką žiūrėti perkant automobilį:
Pirminę automobilio patikrą galite atlikti savarankiškai. Automobilio ridos duomenimis pasitikėti nepatartina, nes jie dažnai būna „atsukami" (nebent rida labai didelė, pavyzdžiui, 5 metų automobilio - 500 000 km), todėl ridą geriau rodo salono būklė (subraižytas panelis, laisvos rankenėlės, atplyšę lubų apmušalai, nusitrynęs vairas, saugos diržai, paminos, sėdynių šonai, bėgių rankenos apačios apmušalas). Automobilio šeimininkas, saugantis šių salono elementų susidėvėjimą, įprastai daugiau rūpinasi ir paties automobilio technine būkle. Atkreipkite dėmesį į rūdis, negamyklines suvirinimo siūles apžiūrėdami visą automobilį tiek po variklio dangčiu, tiek po bagažinės kilimine danga.

Manyti, kad automobilis daužtas, galima apžiūrint automobilio dažų atspalvių pasikeitimus, jų struktūrą, tolygumą ir atkreipus dėmesį į tarpus tarp variklio dangčio ir priekinių sparnų, durelių, bagažinės dangčio ir kt. Apžiūrėjus automobilį, net jei ir nepatiko, patartina atlikti bandomąjį važiavimą, kad galėtumėte palyginti skirtumą važiuojant kitais automobiliais. Atkreipkite dėmesį, ar automobilis greitai užsiveda, ar variklis dirba tolygiai, gal skleidžia pašalinių garsų. Netikėkite viskuo, ką sako automobilio pardavėjas, nes jis suinteresuotas automobilį parduoti. Nevažiuokite automobilio tikrinti į pardavėjo pasiūlytą servisą, nes jame gali dirbti pardavėjo pažįstami, kurie neatskleis automobilio esamų trūkumų. Dažnai žmonės pasikliauja draugo, bent šiek tiek nusimanančio apie automobilius, patarimais, tačiau vien jų tikrai neužtenka.

Dažna problema - netaisyklingai sureguliuoti žibintai ir eismui kaire kelio puse („angliški") skirti žibintai. Pavyzdžiui, nusipirkus už 20 000 Lt naudotą BMW prekės ženklo automobilį ir atvykus atlikti techninės apžiūros paaiškėja, kad žibintai „angliški", su kuriais automobilį eksploatuoti Lietuvoje draudžiama. Šiuo atveju teks pakeisti žibintus, tai gali kainuoti daugiau negu 1000 Lt. Kita problema - žibintą ir jo numatytus komponentus neatitinkantis šviesos šaltinis. T. y. dujų išlydžio (ksenoninė) lemputė gali būti naudojama tik specialiai jai pritaikytame žibinte, o žibintas turi turėti automatinį aukščio reguliavimą ir apiplovimo sistemą. Jei skiriasi žibintų gamintojas - didelė tikimybė, kad vienas jų buvo keistas, nes automobilis buvo patekęs į eismo įvykį. Dėl šių priežasčių žibintų patikrinimas labai svarbu.

Stabdžių sistemai taip pat reikėtų skirti daugiau dėmesio. Tarp dažnai pasitaikančių trūkumų - sutrūkinėjusios stabdžių žarnelės (ypač „Audi" prekės ženklo automobilių), sudilę stabdžių diskai, neefektyvūs ir netolygiai veikiantys stabdžiai. Ypač sudilę stabdžių diskai pareikalaus iš jūsų ne mažų išlaidų, nes juos keičiant, reikia keisti ir stabdžių trinkeles. Akivaizdžiai pasikeitusi stabdžių disko spalva - galbūt blogai veikia stabdžių suportas.

Kalbant apie variklius, dažniausias pasitaikantys trūkumai - prasisunkia tepalai ir viršijamos išmetamųjų dujų normos. Išmetamųjų dujų analizė gali informuoti apie variklio techninę būklę. Tai labai svarbu perkant automobilį! Susiduriama ir su maitinimo sistemos trūkumais, ypač dujinės įrangos (dujų baliono galiojimo laikas). Patartina atkreipti dėmesį į „Opel" automobilių išmetamųjų dujų sistemos detalių būklę.

Žinoma, reikia nepamiršti ir automobilio kėbulo. Dauguma defektų matyti automobilį apžiūrint vizualiai, tačiau svarbiausia apžiūrėti automobilį iš apačios. Kai kurių net ir 7-10 metų automobilių apačia gali būti labai paveikta korozijos. Pavyzdžiui, rūdžių židiniai dažnai pastebimi „Mazda6" 2003-2005 m. ar kituose japonų gamintojų, atvežtų iš Skandinavijos šalių, automobiliuose.

Pagrindiniai pakabos trūkumai - laisvos šarnyrinės jungtys ir ratų guoliai. Reikia atsižvelgti į padangų protektoriaus rašto gylį ir padangų amžių. Dažnai pasitaiko ir amortizatorių susidėvėjimas. Amortizatoriai užtikrina nepriekaištingą ratų sukibimą su kelio danga, automobilio stabilumą ir tikslesnį valdymą, tolygų padangų dėvėjimąsi, važiavimo ir vairavimo malonumą. Amortizatoriai - nepigus elementas, dėl to, prieš perkant automobilį, rekomenduojama jų efektyvumą patikrinti stendu. „Žeminta" pakaba, „sportiniai" amortizatoriai gali reikšti, kad automobilis buvo vairuojamas agresyviu stiliumi ir kai kurie agregatai/mazgai yra gerokai susidėvėję. Vienos pusės pakabos naujos detalės (svirtis, amortizatorius) byloja apie patirtą eismo įvykį ta automobilio vieta. Yra ir tokių meistrų, kurie nekeičia, bet suvirina vairo traukes. Staigiame posūkyje sulūžus šiai detalei pasekmės gali būti labai skaudžios. Atkreipti dėmesį reikia į daugiasvirtę, aliuminio lydinio, detalių pakabą („Audi A4", „A6", „VW Passat" automobiliuose).

Nustačius esamus automobilio trūkumus pardavėjas, žinoma, turėtų sumažinti kainą. Aklai nupirktas automobilis, turintis daug trūkumų, gali stipriai paploninti jūsų piniginę ir duoti skaudžią pamoką, kad prieš perkant reikalinga išsami ir kvalifikuota automobilio patikra. Pasitaiko daugybė atvejų, kai taupant pinigus ir nesikreipiant pagalbos į specialistus, vėliau išleidžiami tūkstančiai remontuojant automobilį.