Puslapis 11

Peugeot 5008 atnaujintas 2017m

StandartinėParašytas: 07 Gru 2017, 16:00
Robertas
Naujasis „Peugeot 5008“, nors ir yra naujos kartos modelis, tačiau pažvelgus į šį automobilį aplanko tas kartais pasireiškiantis Déjà vu jausmas. Susidaro įspūdis, kad šis miesto visureigis kažkur anksčiau jau yra matytas.

Ne veltui - taip ir turėtų būti. Mat, iki galinių durų 5008 yra tiesiog nukopijuotas nuo 20 cm trumpesnio bei truputį žemesnio „Peugeot 3008“. Visa priekinė automobilio dalis bei salonas tiesiog paimti iš pastarojo modelio, kuris, beje, šių metų pradžioje buvo įvertintas 2017-ųjų Europos metų automobiliu.

Naujasis 5008 neturi keturių varančiųjų ratų ir tikrai nėra tas pasirinkimas, su kuriuo reikėtų šokti į patvinusią Narbuto gatvę ar registruotis „4x4 Perimetras“ bekelės varžybose. Tai – miesto automobilis, sukurtas patogiam gyvenimui ir aktyviam laisvalaikiui, o tam pilnai užtenka vienos varančiosios ašies.

Miesto visureigis su viena varančiąja ašimi šiais laikais nieko nestebina. Prancūzai, savaime suprantama, to atsisakė siekdami pasiūlyti geresnę kainą ir praktiškumo savybes. Pavyzdžiui, vidurinėje sėdynių eilėje, per vidurį sėdinčiam keleiviui nereikės ieškoti vietos kojoms – šiame automobilyje nėra transmisijos tunelio. Faktas, kad automobilyje nėra kardaninio veleno, galinio diferencialo ir pusašių, reiškia, jog 5008 nėra sunkiasvoris, o viskas, kas sveria mažiau, reikalauja mažiau energijos judėjimui. Kitaip sakant, taupo degalus ir nepatiria galios nuostolių.

Krosoverio išorės bei vidaus dizainas kalba pats už save – futuristinis automobilio priekis, iš minios išsiskiriančios galinės lempos bei vairuotoją supantis stilingas salonas sukuria dinamišką, konservatyvumui prieštaraujančią atmosferą.

Didžioji dauguma automobilio funkcijų valdomos dideliu planšetiniu ekranu. Tačiau prietaisų konsolės centre sumontuoti mygtukai, kuriais greitai galima pasiekti tam oro kondicionieriaus, garso aparatūros, pagalbinių ir kitų sistemų valdymą. Tai padaryta intuityviai, nors galimybę greitai įjungti 360 laipsnių vaizdo kamerą, kada parkuojamasi pirmąja pavara – sudėtinga. Įjungus atbulinę pavarą, kameros įsijungia automatiškai, tačiau trūksta galimybės šiuo funkcionalumu pasinaudoti tada, kada važiuojama nebūtinai atbulomis.

Visi 5008 modelio skirtumai nuo mažesniojo 3008 pasimato persėdus į automobilio galą. Trys individualiai reguliuojamos, slankiojančios bei nulenkiamos sėdynės suteikia galimybę susikurti patogią sėdėjimo poziciją. Aukštesnės automobilio lubos taip pat sudaro palankesnes sąlygas keliauti aukštesnio ūgio žmonėms.

Už papildomą beveik 800 eurų kainą „Pegueot“ vairuotojams siūlo užsisakyti 2 papildomas sėdynes erdvioje automobilio bagažinėje. Tai – vienas pigesnių tokio tipo pasiūlymų rinkoje, sudarantis labai geras sąlygas pagalvoti apie šį automobilį gausioms šeimoms.

Trečios sėdynių eilės pastatymas nėra sudėtingas, tačiau reikalauja šiek tiek rankų darbo. Neužteks patraukti kelių rankenėlių – pirmiausiai reikia suskleisti bagažinės uždangalą ir perstatyti jį į kitą poziciją. Tik tada pavyks išlankstyti dvi papildomas sėdynes, ant kurių nesunkiai tilps vaikai. Išlankstytos sėdynės gerokai apriboja likusį bagažinės tūrį, tačiau naudojant tik 2 sėdynių eiles 5008 bagažinėje būtų galima sutalpinti labai daug krovinių.

Bagažinės talpa siekia net 1060 litrų, tačiau sulanksčius 2 sėdynių eilę gaunama 2150 l talpos erdvė. Negana to, priekinės keleivio sėdynės nugarėlė gali būti nulenkiama, o tokiu būdu gaunama erdvė, kurioje, atrodo, tilptų net ir senutėlis „Peugeot 106 Rallye“. Tai – lyg garažas ant ratų.

Išbandytas naujasis „Peugeot 5008“ buvo aprūpintas galingiausiu benzininiu 1,6 litro varikliu su turbokompresoriumi. Jo generuojami 165 AG ir 240 Nm savo darbą mieste bei užmiestyje atlieka pagirtinai – agregato garsas neerzina, o stipriau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, spidometro rodyklė dinamiškai šokteli.

Užmiesčio keliuose šis krosoveris gali pamaloninti atpalaiduojančiu važiavimu. Į saloną patenka nedaug triukšmo, nors gana lengvas vairo ratas labiau subalansuotas vairavimui mieste.

„Peugeot 5008“ atkartoja visa tai, kas pasiteisino su 3008, o apie 20 cm ilgesnio bazinio 5008 kaina nuo savo mažesniojo brolio skiriasi tik simboliškais 1000 eurų. Todėl apie naująjį „Peugeot“ krosoverį verta pagalvoti šitaip: tai tik 5 procentais brangesnis pasirinkimas už Europos metų automobilį, tačiau talpinantis papildomus du keleivius arba net papildomus 500 litrų bagažo.