Puslapis 11

Renault Grand Scenic III 2009m.

StandartinėParašytas: 22 Sau 2010, 15:30
Robertas
Paveikslėlis
Trečios kartos "Renault Grand Scenic" siekia tapti praktiškesniu ir suteikti daugiau lengvojo automobilio valdymui būdingų bruožų. Modelis turi du naujus variklius. Šio bandymo metu vairuojame 1,4 litro turbobenzininę versiją. „Renault“ teigimu, jos galia prilygsta 1,8 variklio, o sukimo momentas — 2,0 litrų motoro rodikliams. Tačiau šis į orą išskiria mažiau CO2 ir turi mažesnes degalų sąnaudas. Kita naujiena — tai 160 AG 2,0 litrų turbodyzelinis agregatas.
Paveikslėlis
Naujojo Grand Scenic interjeras puikiai pritaikytas vežioti vaikams. Jie net galėtų pasimesti begalėje mažų nišų, skirtų daiktams padėti (skaičiuojant tiksliai, jų yra 40). Trys centrinės sėdynės gali būti stumdomos kiekviena atskirai, o priekyje esantys penki galvos atlošai pasukami taip, kad būtų panašūs į lėktuvų salonuose esančias atramas.
Paveikslėlis
Net dvi galinės sėdynės užtikrina didžiausią erdvę galvai ir pečiams šioje klasėje. Vis dėlto jos bus nepatogios didesnio nei mažo vaiko ūgio keleiviui. Galinę automobilio dalį patogiausia naudoti kaip 565 litrų bagažinę (nulenkus viduriniąsias sėdynes ji padidėja iki 702 litrų). Deja, pakeisti išdėstymą nėra lengva. Norint pasiekti dvi užpakalines sėdynes, jų vilkimas ir traukimas pareikalauja nemenkų pastangų. Sukurti plokščias grindis ar pakelti galines sėdynes yra kiek lengvesnė užduotis.
Paveikslėlis
Vairuotojo padėtis tapo žemesnė. Sukurta tokia pakaba, kuri užtikrina mažesnį kėbulo slydimą. Ji puikiai pasitarnauja tam, kad Grand Scenic atrodytų puikiai sumontuotu MPV. O galbūt net ir sedanu, kurio „Renault“ neabejotinai siekė.
Paveikslėlis
Kelionė šiuo automobiliu nuostabi. Nors dėl minkštos pakabos nelygumai važiuojant dideliu greičiu įveikiami nuspėjamai ir ypač švelniai, posūkiuose jaučiamas šioks toks kėbulo slydimas. Tuo tarpu net patys nelygiausi keliai amortizuojami be jokio triukšmo
Paveikslėlis
1.4 TCe variklis turi visus teigiamus bruožus, kurių galėtų norėti pirkėjai. Jis skleidžia minimalų triukšmą ir yra ypač rafinuotas. Vis dėlto važiuojant didesniu greičiu ir norint išlaikyti tempą, variklį reikės priversti dirbti. Jeigu ketinate dažnai vežioti septynis asmenis, jums labiau tiktų dyzeliniai agregatai.

Grand Scenic tapo praktiškesnis ir geriau valdomas. Tačiau konkurencija šiuo metu yra kaip niekada didelė. Rinkoje esant OPEL Zafira ir CITROЁN Grand C4 Picasso, yra daugybė priežasčių dar apsižvalgyti.

Trečios eilės sėdynių tilps ne aukštesni kaip 1,70 keleiviai.

Grand Scénic manieros geresnės, ypač važiuojant prastais keliais. Jo pakaba minkštesnė, salone keleiviai jaučiasi komfortiškiau. Salono interjero apdaila kokybiškesnė, prietaisų skydelis turi aiškų skaitmeninį spidometrą ir tachometrą. Futuristinio stiliaus skydelis puikiai dera prie šiuolaikiško ir modernaus interjero.

http://www.ve.lt/naujienos/ekonomika/au ... lt-scenic/

Re: Renault Grand Scenic III 2010m.

StandartinėParašytas: 08 Bal 2010, 12:47
Robertas
Dar vienas straipsnelis apie Scenic III:

Vienatūris „Renault Scenic III" gaminamas nuo 2009 m. Pirmasis „Scenic" rinkai pristatytas 1996 m. Varantys ratai - priekiniai, automobilis gali būti tiek su benzininiu, tiek su dyzeliniu varikliu. Tiesa, pavarų dėžių pasirinkimas ribotas, variatorių turi tik modelis su benzininiu 2 l varikliu. Visi kiti modeliai tik su 6 pavarų MPD.

Jau bazinė automobilio sąranga „Authentique" yra ganėtinai turtinga, tačiau perkant automobilį reiktų pagalvoti apie aukštesnę - „Expression" - sąranga arba papildomai užsisakyti tokius priedus kaip statymo įrenginys automobilio užpakalyje ir automatinis stovėjimo stabdis. Važiavimas tokiu atveju taps dar patogesnis ir malonesnis.

Bandytas modelis - „Scenic-III 1.4 16V TCe 130 AG" - turi „Expression" sąranga, tad jame visokių gyvenimą palengvinančių priedų buvo užtektinai (papildomai reiktų užsisakyti nebent laisvų rankų kortelę). Tiesa, taip ir nesupratau, kam reikalingas 8 spalvų prietaisų skydelis. Bet kaip sakoma skonio reikalas.

Jau verčiau gamintojai būtų sumontavę vietoj garso išėjimo lizdų USB jungtį (dabar ją tenka užsisakyti papildomai). Taip pat ir radijas bei navigacinė sistema galėtų būti atskirtos, nes dabar arba veikia abu prietaisai, arba neveikia nė vienas. Žinoma, galima vietoj žemėlapio per navigaciją paleisti nuotraukų rodymą (tai labai patiko vaikui), bet tada jau reikia pasiruošti tinkamas nuotraukų atsargas.

Valdomas automobilis lengvai: sankaba lengva, informatyvi, leidžia pajausti sukibimo momentą. Pavaros persijungia ramiai ir ganėtinai švelniai. Vairas lengvas (elektrinis stiprintuvas), patogaus skersmens, vairo kolonėlė reguliuojama. Automatinis stovėjimo stabdis įsijungia sustojus ir išjungus variklį, nors, prireikus, galima įjungti ir pačiam. Pajudėjus jis automatiškai atšoka. Važiuojant į kalną ar stovint spūstyje, tai labai praverčia neįgudusiems vairuotojams. Stabdžiai, kaip ir kituose prancūziškuose automobiliuose, jautrūs.

Automobilis yra šeimyninis, tačiau 1,4 variklis su turbina suteikia dinamiškumo. Greitkeliuose dabar leidžiamas 130 km/val. greitis jam toli gražu ne riba. Tiesa, reikia nepamiršti, kad važiuojant tokiu greičiu gerokai išauga kuro sąnaudos, o kai kuro lieka mažiau negu 50 km kelio, kompiuteris vietoj skaičių pradeda rodyti brūkšnelius. Tad prieš „spaudžiant iki dugno", reiktų įvertinti turimas kuro atsargas ir sužinoti, kur artimiausia degalinė.

Garso izoliacija puiki, tad važiuojant nesigirdėjo nei variklio, nei kelio (skirtumas aiškiai pasijautė persėdus į mažesnį automobilį). Gera garso izoliacija - dar vienas didesnių automobilių pliusas, nes mažesniems gamintojai jos paprastai gaili.

Vairuotojo vieta pritaikyta ilgam važiavimui - reguliuojasi ne tik vairuotojo sėdynė, bet ir vairo kolonėlė. Vairuotojas sėdi aukštai, matomumas puikus, dideli šoniniai veidrodėliai leidžia matyti ir tai, kas vyksta šalia automobilio, bet užpakalinės parkavimosi sistemos vis tiek reiktų.

Minėtasis prietaisų skydelis sumontuotas arčiau automobilio vidurio. Tai padaryta tam, kad kiekvienas vairuotojas, nepriklausomai nuo jo ūgio ar sėdėjimo padėties, jį aiškiai matytų, tai budinga daugeliui Renault modelių. Šalia sumontuotas navigacijos ekranas. Tai - papildoma opcija, tad, jei neplanuojate važinėti nežinomais keliais, ji nebūtina. Kita vertus, jei ji reikalinga, jau verčiau užsisakyti gamyklinę - tokios tikrai niekas nepavogs. Labai patogus navigacijos valdymas, sumontuotas centrinėje slankiojančioje daiktadėžėje su porankiu. Valdyti navigaciją gali tiek vairuotojas, tiek ir priekyje sėdintis keleivis.

Dar vienas geras dalykas - trečios kartos „Scenic" pagalvota ir apie ant užpakalinių sėdynių važiuojančius keleivius. Jiems dabar nereikia laukti, kol juos pasieks šiluma iš automobilio priekio. Specialiai jiems šoniniuose statramsčiuose atvesti šildymo sistemos kanalai. Antros kartos „Scenic" tokio patogumo dar neturėjo.

Salonas neišskirtinis, tačiau labai erdvus patogus. Kaip jau minėjau, automobilyje laisvai telpa keturi suaugę žmonės ir dar lieka apsčiai vietos. Erdvės pojūtį sustiprina ir aukštos lubos. Važiuojant dviem suaugusiesiems ir vaikui automobilis tampa savotišku „nameliu ant ratų": priekinėse sėdynės sumontuoti atlenkiami padėkliukai leidžia ramiai pavalgyti, ištiesus priekinę sėdynę keleivis ar vaikas gali miegoti, daiktams vietos taip pat nepritrūks. Be to, prireikus galima sulankstyti užpakalines sėdynes. Tada „Scenic" taps mažu krovininiu automobiliuku. Krauti daiktus į bagažinę labai patogu - dugnas lygus, nėra slenksčio. O kur dar didžiulė priekinė daiktadėžė ir gausybė visokių lentynėlių bei kišenėlių. Tik reikia nepamiršti, ką kur pasidėjai, nes paskui gali tekti ilgėliau paieškoti vieno ar kito smulkesnio daikto.

Pakaba minkštoka: nedideli nelygumai nesijaučia, automobilis tarsi plaukia. Deja, yra ir kita šio minkštumo pusė - toks „plaukimas" gali būti ne visiškai priimtinas užpakalyje sėdintiems keleiviams, tad prie tokio važiavimo dar reikia pratintis.

Taigi, įvertinus visus už ir prieš, galima pasakyti, kad vienatūris „Renault Scenic III" - tikrai visapusiškas šeimos automobilis. Jis erdvus, patogus, lengvai valdomas. Jį verta turėti tada, kai yra šeima, kurią bus galima juo vežioti.

Re: Renault Grand Scenic III 2009m.

StandartinėParašytas: 05 Kov 2012, 23:48
Robertas
Teisingas variklis. Tokie žodžiai nuskamba iš „Renault“ pardavėjo lūpų prieš perduodant „Renault Grand Scenic“ raktelius. Užbėgant įvykiams už akių, galime patvirtinti, kad šie žodžiai nėra tik akių dūmimas.

Pirmiausia, į ką atkreipiamas dėmesys, yra variklio garsas. Tik užvedus variklį prieš pradedant važiuoti net galima suabejoti, ar tai dyzelinis, ar benzininis agregatas. Aiškesnis dyzeliniam varikliui būdingas riaumojimas girdimas tik stipriau išmynus greičio pedalą.

Iki 1500 aps./min. variklis yra gana vangus ir nieko gero nežadantis. Tačiau perkopus šią ribą žemesniais sūkiais važiuoti nebesinori. Maksimalus 320 Nm sukimo momentas sukuriamas pasiekus vos 1750 aps./min., tad beveik visą laiką jaučiate, kad automobilis gali be rūpesčių žvaliai pagreitėti. Nors šio vienatūrio paskirtis – tiesiog patogiai transportuoti šeimą, naujasis „dyzelis“ jam suteikia energingą kibirkštį ir priverčia pamiršti, kokio tipo automobilį vairuojate.

Variklio garsas pakankamai gerai prislopintas, o šešių laipsnių pavarų dėžė dirba sklandžiai. Pakaba minkštai įveikia duobėtus kelius, tad važiavimas pakankamai patogus.

Tai užtektinai „kvapo“ turintis, vairavimo malonumą galintis suteikti variklis, tačiau ar iš tiesų jis toks ekonomiškas? Su „Grand Scenic“ praleidus savaitgalį ir nuvažiavus daugiau nei 300 km būtų galima tuo abejoti. Degalų sąnaudų vidurkis buvo 6,5 l/100 km, o prie gamintojo deklaruojamo 4,4 l/100 km vidurkio niekaip nepavyko priartėti. Tiesa, reikia pripažinti ir tai, kad už lango esant -20 laipsnių ir bandant gelbėtis kone maksimaliu pajėgumu dirbančiu oro kondicionieriumi bei šildomomis sėdynėmis, ekonomiškumo rekordų tikėtis būtų naivu.

Įdomu ir tai, kad su „Energy dCi 130“ standartiškai montuojama „Stop/Start“ sistema, tačiau gamintojų taip giriama kuro taupymo pagalbininkė per visą savaitgalį nė karto nesuveikė. „Renault“ atstovai aiškina, kad ji veikia tik esant palankioms aplinkybėms, t.y. jei akumuliatorius yra pakankamai įkrautas, jei variklis įšilęs, jei temperatūra salone drastiškai nesiskiria nuo oro kondicionieriui duoto „užsakymo“ ir pan. Taigi žiemą neveikianti automatinė variklio išjungimo/įjungimo sistema taip pat turėjo įtakos mūsų užfiksuotiems ekonomiškumo rodikliams.

Tačiau turime ir gerų pastebėjimų. Kartais tenka išgirsti abejonių, kad „Stop/Start“ sistema esą gali padaryti meškos paslaugą paspaudus šaltukui, kai įprastai dyzeliniai varikliai sunkiai užvedami. Tačiau mūsų išbandytas „Scenic“ nė akimirkai nesudvejojo ir iškart užsivedė akimirksniu, nors ir keletą naktų praleido kieme spaudžiant daugiau nei -20 šalčiui.


Apie automobilio saloną daug kalbėti neverta – viskas pažįstama iš 2009 m. debiutavusio modelio, išskyrus informacinį kompiuterį su spalvotu ekranu, kuriame integruota „Carminat TomTom® Live“ navigacijos sistema. Medžiagų kokybė būdinga „Renault“ markei – viskas atrodo tvarkinga, tačiau kai kuriose vietose pigus plastikas ir neaiškiai išdėlioti valdymo mygtukai gadina šio modelio įvaizdį. Vairuotojas gali mėgautis geru apžvelgiamumu, aukštesne sėdėjimo pozicija. Gale sėdintys keleiviai jaučiasi it limuzine, vietos tiek kojoms, tiek galvai daugiau nei reikia, tad penki žmonės su „Grand Scenic“ gali keliauti karališkai. O esant poreikiui gali išlankstyti bagažinėje paslėptas dar dvi sėdimas vietas.


Nors prieš 15 metų „Renault“ tapo kompaktinių vienatūrių pradininke, tačiau šiandien šiame segmente konkurentų netrūksta: „Peugeot 3008”, „Citroen C4 Picasso“, „Seat Altea“, „Ford C-Max“, „OpelZafira Tourer“ ir kt. Kiekvienas jų gali pasirodyti savaip patrauklus ar turintis neigiamų savybių. Pavyzdžiui, „Ford C-Max“ gali pasiūlyti didesnį malonumą vairuotojui, o „Opel Zafira Tourer“ – šiuolaikiškesnį dizainą. Panašu, kad „Renault Scenic“ taikosi į viduriuką, siūlydamas tiek erdvų saloną, tiek patogų važiavimą, o nuo šiol – ir dėmesio vertą dyzelinį variklį.

Naujasis „dyzelis“ „Renault Scenic“ paverčia patraukliu vienatūriu. Tiesa, už šį džiaugsmą ir reiks nemažai primokėti. Penkiavietis „Scenic“ su „Energy dCi 130“ varikliu kainuoja nuo 84,3 tūkst. Lt, septynvietis „Grand Scenic“– dar 4,3 tūkst. Lt brangesnis. Palyginimui, pigiausias „Scenic“ kainuoja nuo 63,3 tūkst. Lt, „Grand Scenic“ – nuo 73,7 tūkst. Lt.

„Renault Grand Scenic“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 96 kW/130 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4573 mm
Plotis: 1845 mm
Aukštis: 1671 mm
Važiuoklės bazė: 2770 mm
Svoris: 1563 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,1 sek.
Maksimalus greitis: 195 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,4 l/100 km
CO2 emisija: 114 g/km
Bagažinės tūris: 564/1863 l
Kaina: 83,3 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 73,7 tūkst. Lt)