Techninė apžiūra, naudoti automobiliai (Technikinė)

Kas netelpa į kitas temas :emo:

Techninė apžiūra, naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė Robertas » 08 Rgp 2011, 23:29

Techninė apžiūra vieniems vairuotojams tėra savaime suprantama procedūra, o štai kitiems kelia siaubą. Esame kalbėję apie pačios sistemos netobulumus, ne kartą girdėjome apie galimybę nusipirkti palankų sprendimą ir vis dar norime tikėti, kad dauguma kontrolierių sąžiningai atlieka savo darbą.

Šįkart siūlome į techninę apžiūrą pažvelgti kitaip – kaip į procedūrą, su kuria tenka susidurti kiekvienam vairuotojui. Kokie reikalavimai keliami mūsų automobiliams? Kokie trūkumai netrukdo sėkmingai įveikti techninę apžiūrą, o kas traktuojama kaip rimtas gedimas? Ir kokiais būdais „tobulinti“ automobiliai kelia rimtą pavojų jų savininkams, net jeigu pasirūpinate, kad jų nepastebėtų techninės apžiūros kontrolierius? Tačiau apie viską – iš eilės.

„Mūsų įmonėje iš pirmo karto techninę apžiūrą atlieka maždaug 56 proc. automobilių, – sako Vilniaus techninės apžiūros įmonės „Tuvlita“ technikos vadovas Tomas Balčius. – Tie, kurie neįveikia apžiūros, privalo susitvarkyti automobilį ir atvažiuoti dar kartą.“

Pasak pašnekovo, minėtas skaičius nereiškia, kad bene pusė mūsų automobilių yra netvarkingi. „Kai kurie į techninę apžiūrą atvažiuoja jau susitvarkę automobilį, kiti – tik tam, kad sužinotų, kas negerai, – pabrėžia T. Balčius. – Mano nuomone, mūsų automobilių parkas nėra labai prastos techninės būklės. Tačiau pasitaiko visko...“

Vidutinis lengvojo automobilio amžius Lietuvoje – 13,8 metų. Dominuoja „Volkswagen“ ir „Audi“ markių automobiliai.

Taikomi reikalavimai

Vilniuje ir Vilniaus apskrityje techninę apžiūrą atlieka techninės apžiūros įmonė „Tuvlita“. Visoje Lietuvoje yra 10 techninės apžiūros įmonių, vykdančių tą pačią veiklą. Kokiais reikalavimais jos vadovaujasi?

Techninės apžiūros metu transporto priemonėms taikomi reikalavimai, reglamentuoti Europos teisės aktų ir patvirtinti LR susisiekimo ministerijos. „Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininkas yra patvirtinęs Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus – jais mes ir vadovaujamės, – aiškina T. Balčius. – Minėtuose reikalavimuose yra griežtai nurodyta, ką reikia patikrinti, kada techninė būklė pripažįstama gera, o kada – bloga.“

Pašnekovo teigimu, artimiausiu metu Europos Sąjungoje numatoma suvienodinti techninės apžiūros reikalavimus, tad bus priimti nauji reikalavimai, bus taikomi nauji tikrinimo metodai bei prietaisai. „O kol kas dirbame vadovaudamiesi nacionaliniais teisės aktais“, – sako T. Balčius.

Remiantis Europos Sąjungos teisės aktais, techninės apžiūros procedūra turi būti trumpa ir pigi, jos metu turi būti patikrinama viskas, ką numato su technine apžiūra susiję teisės dokumentai. Vis dėlto visko pamatyti neįmanoma, tad tuo, deja, naudojasi nesąžiningi vairuotojai.

Ko tikėtis iš apžiūros?

Kartą per dvejus metus lengvojo automobilio valdytojas susiduria su techninės apžiūros įmone. Dabar pažvelkime iš arčiau, kas jo čia laukia.

„Techninės apžiūros metu tikrinami transporto priemonės identifikavimo duomenys, techninės būklės parametrai ir su aplinkosauga susiję rodikliai“, – dėsto T. Balčius.

Per techninę apžiūrą pirmiausia identifikuojami transporto priemonės duomenys, t. y. sutikrinami realūs transporto priemonės identifikavimo duomenys su įrašais registruose bei dokumentuose. Taip pat privalu patikrinti, ar konkreti transporto priemonė yra drausta, ar krovininių transporto priemonių valdytojai yra sumokėję valstybei mokestį už įregistruotas krovinines transporto priemones. „Jeigu automobilis nėra draustas, valdytojas nesumokėjo valstybei mokesčių – techninės apžiūros dokumentų neišduodame“, – teigia pašnekovas.

Paskui tikrinama, ar motorinė transporto priemonė pagal nustatytus reikalavimus yra tinkamai sukomplektuota – ar joje yra pirmosios pagalbos rinkinys, gesintuvas, avarinis sustojimo ženklas. Taip pat tikrinama, ar tvarkingi valstybinio numerio ženklai, garso signalas, saugos diržai.

„Aplinkosaugai priskirčiau skysčių prasisunkimo patikrą, išmetamųjų teršalų matavimo procedūrą, transporto priemonės variklio skleidžiamo triukšmo atitiktį nustatytiems variklio reikalavimams“, – vardija specialistas.

Dėmesys stabdžiams


Dar vienas techninės apžiūros etapas – techninės būklės parametrų patikra. „Būtinai patikriname apšvietimą ir šviesos signalizaciją, įsitikiname, kad viskas yra įrengta pagal techninius reikalavimus, veikia, žiūrime, ar šviesos signalizacijos prietaisų spalvos atitinka nustatytus reikalavimus. Taip pat būtinai patikriname artimųjų šviesų srauto pokrypį, – aiškina T. Balčius. – Jeigu automobilyje įrengti ksenoniniai šviesos šaltiniai, tikriname, ar jie yra numatyti gamintojo ar įtaisyti savavališkai. Tokie automobiliai – labai pavojingi, nes akina kitus eismo dalyvius, nors atrodo patogūs jų savininkui. Mes tokių automobilių techniškai tvarkingais pavadinti negalime, tad vairuotojai, norintys atlikti techninę apžiūrą, turi naudoti žibintams numatytus šviesos šaltinius, viską sutvarkyti taip, kaip numatyta automobilio gamintojo.“

Techninės apžiūros kontrolierius būtinai tikrina vairavimo sistemą: lankstų jungčių laisvumą, trauklių, svirčių techninę būklę. Reikia atkreipti dėmesį, ar ne per didelis vairo veleno elementų laisvumas, ar nesugedęs vairo užraktas. Vairavimo sistemos elementai turi būti patikimai pritvirtinti ir užfiksuoti.

„Ypatingą dėmesį skiriame stabdžiams, – pabrėžia pašnekovas. – Techninės apžiūros metu tikrinama, kaip funkcionuoja stabdžių sistemos ir mechanizmų elementai, ar jie atitinka gamintojo reikalavimus.“

Stabdžių sistemos vamzdeliai turi būti tvarkingi, sandarūs ir pastebimai nepaveikti korozijos, o stabdžių žarnelės – nesutrūkinėjusios, gerai pritvirtintos ir užfiksuotos. Taip pat apžiūrimi stabdžių diskai, įvertinamas stabdžių trinkelių antdėklų storis.

„Techninės apžiūros metu apžiūrimos padangos, įvertinimas protektoriaus gylis, padangų atitiktis sezonui, – sako T. Balčius. – Taip pat įvertinama automobilio pakaba – jos dalys turi būti nepažeistos ir sudilimas neturi viršyti leistinų normų.“

Dujų įranga

Pateikiant techninei apžiūrai registruotą Lietuvoje po 2006 m. lapkričio 1 d. automobilį su dujų įranga, registracijos liudijimo grafoje „Degalai“ turi būti įrašas „benzinas / dujos“. Taip pat reikia pateikti pažymą, kur ir kada buvo sumontuota dujų įranga.

Transporto priemonės techninės apžiūros metu turi būti nepasibaigęs baliono patikros terminas, sumontuoti visi saugų ir patikimą įrangos eksploatavimą užtikrinantys elementai, dujų įranga turi būti sandari.

„Visi dujų įrangos komponentai turi būti patikimai pritvirtinti ir tinkamai apsaugoti nuo pažeidimo, – dėsto T. Balčius. – Automobilis techninei apžiūrai turi būti pateiktas su pripildytu dujų balionu – dujų kiekio rodiklis negali būti mažesnis negu 50 proc., nes tik taip bus užtikrinamas pakankamas dujų slėgis ir tuomet bus galima nustatyti dujų nuotėkį bei kitų sistemos elementų veikimą.“

Tačiau būna ir taip, kad prieš techninę apžiūrą dujų įranga išmontuojama, o vėliau vėl sumontuojama.

„Tokio automobilio, kurio registracijos liudijime neįrašyta „benzinas / dujos“, valdytojas, prieš pristatydamas transporto priemonę privalomajai techninei apžiūrai, dujų įrangą gali paprasčiausiai išmontuoti, o po apžiūros vėl sumontuoti, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros docentas Vigilijus Sadauskas. – Tokiu atveju naudojamos dujų įrangos būklė nėra kontroliuojama, kyla didelis pavojus, kad automobilyje yra įmontuota techniškai netvarkinga ir nesaugi tiek transporto priemonės keleiviams (dėl galimo dujų nuotėkio į saloną ar bagažo skyrių, baliono patekimo į saloną nutrūkus per silpniems laikikliams ir pan.), tiek aplinkiniams (dujų nuotėkio rizika, gaisro pavojus) įranga.“

Nedideli trūkumai


Yra trūkumų, dėl kurių automobilis vertinamas kaip techniškai tvarkingas. Vis dėlto tuos trūkumus būtina kuo skubiau pašalinti.

„Prie tokių trūkumų priskiriame vaistinėlės ar gesintuvo nebuvimą, – sako T. Balčius. – Taip pat automobilis pripažįstamas techniškai tvarkingu, jeigu nešviečia vienas iš tolimųjų šviesų, gabaritų, stabdymo, atbulinės eigos, valstybinio numerio žibintų, jeigu priekinių rūko žibintų pokrypis neatitinka normų, jeigu skysčių nuotėkis yra nežymus, t. y. nėra susidariusių lašų.“

Automobiliai iš JAV

Pastaruoju metu ypač pelningu verslu buvo tapęs automobilių iš JAV įvežimas į mūsų šalį bei perpardavimas pirkėjams iš Rytų.

„Jeigu toks automobilis registruojamas Lietuvoje, jam keliami papildomi reikalavimai, – pabrėžia T. Balčius. – Pirmiausia būtina atlikti atitikties įvertinimą. Įvežtų iš trečiųjų šalių transporto priemonių artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai turi būti pažymėti sertifikavimo ženklais, taip pat turi būti įrengti visi Europos teisės aktuose numatyti šviesos signalizacijos žibintai.“

Pašnekovo teigimu, minėtų transporto priemonių valdytojams dažnai tenka papildomai įrengti šoninius posūkius, nes Europoje jie yra privalomi, būtina įtaisyti galinį rūko žibintą. Priekiniai gabaritai turi šviesti balta spalva, galiniai posūkiai – geltonai.

Iš Amerikos atkeliavęs automobilis taip pat privalo turėti pažymą apie ratų geometrijos atitiktį nustatytiems reikalavimams bei būti patikrintas, ar atitinka techninius reikalavimus, taikomus techninės apžiūros metu.

Naudojasi spragomis

„Automobiliai iš Europos šalių papildomų reikalavimų išvengia. Dėl šios priežasties daug transporto priemonių į Lietuvą atkeliauja iš Anglijos. Tokie automobiliai čia perdaromi net ir garažo sąlygomis, registruojami ir keliauja į techninę apžiūrą“, – tvirtina T. Balčius.

„Vadovaujantis galiojančiais teisės aktais, kai automobilis yra perdarytas, pavyzdžiui, vairavimo sistema iš dešinės pusės perkelta į kairę, prieš jį įregistruojant, kitaip sakant, išleidžiant į kelią, turi būti atlikta techninė ekspertizė, – aiškina V. Sadauskas. – Bėda ta, kad ne visais atvejais įregistruojant automobilį yra nustatomas perdirbimo faktas, o jei toks faktas nenustatomas, tada ir ekspertizė neatliekama. Privalomosios techninės apžiūros metu reikalauti pažymos iš ekspertizių įmonės nėra pagrindo, nes automobilio konstrukcijos atitiktis galiojantiems techniniams reikalavimams jau būna patvirtinta įregistruojant transporto priemonę Lietuvos Respublikoje.“

Kokiomis sąlygomis ir kiek saugiai yra perdarytas automobilis, telieka auksarankių meistrų sąžinės reikalas. „Savaime suprantama, kad neaiškiomis aplinkybėmis perdarytas automobilis kelyje – tiksinti bomba, nes dažnai perdaromos – pjaustomos, virinamos – stabdžių ir vairavimo sistemų apkrovas laikančios detalės, keičiama vairavimo ir stabdžių sistemoms priskiriamų detalių konstrukcija, perdaroma elektros instaliacija... Po tokių pokyčių transporto priemonė kelyje (ir ne tik) yra neprognozuojama, kyla realus gaisro pavojus dėl galimų elektros instaliacijos gedimų“, – įsitikinęs V. Sadauskas.

Vietoj išvadų

Transporto priemonių valdytojams rekomenduojame į techninę apžiūrą atvykti ne paskutinę dieną, nes jeigu apžiūros metu bus nustatyti dideli ar draudžiami trūkumai, išduota techninės apžiūros rezultatų kortelė (ataskaita) su neigiama išvada nesuteiks teisės eksploatuoti transporto priemonę.

Pakartotinei apžiūrai transporto priemonė turi būti pateikiama per mėnesį.

Taip pat norėtume paraginti rūpintis savo automobiliu ne tik prieš techninę apžiūrą, o nuolat, nes nuo to priklauso jūsų pačių saugumas, be to, ir eksperimentuoti su automobilių „tobulinimais“, mūsų nuomone, neverta. Pagalvokite, ar daug sutaupysite kasdien rizikuodami savo ir savo artimųjų sveikata bei gyvybe?


Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Techninė apžiūra , naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė Robertas » 20 Rgp 2011, 11:31

Va vyručiai, cia gyvenimiška ir su automobiliu tema, reikia patarimo :
Čia pakalbėsiu už Cara (ji kazkaip nedrista klausti, nors forumai tam ir yra ) žinau , kad jai ne už kalnų reikia pravaryti automobiliui Tech. apžiura ir jai tas labai nervina ir erzina....
Klausimas būtų toks, ką namu salygomis apžiurite-pasitvarkote automobilį . Paskui manau prisijungs ir Cara ;)
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Techninė apžiūra , naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė Arnas » 20 Rgp 2011, 11:55

Ar klausi ka gali apziureti moteris namie?
NUu..pradedam...
Pasitikrinti sarnyrus ir traukes, pasikeisti jei reikia... pasikeisti stabdziu diskus bei kaladeles...
Juokauju biski... :)

O visas smulkmenas tikrai gali pasiziureti.
Visu pirma - at tvarkingai veikia ivairus pagalbiniai mechanizmai. Pvz:
Dega visos lemputes kurios turi tuo metu degti.
Veikia visi valytuvai bei vandens purkstuvai.
Vaikia pypyne.
Yra tvarkinga vaistinele, avarinis zenklas ir atsisviecianti liemene.
Nesimato rudziu ar sulauzytu, iskilusiu kebulo detaliu bei zibintu.
Padangu protektorius yra didesnis nei 1,6 mm.
Tai tiek ekspromtu.
Esme tame, kad automobilis turi is isores atrodyti tvarkingas, be mechaniniu pazeidimu ir turi tinkamai veikti visi mechanizmai.
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Vartotojo avataras
Arnas
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 997
Užsiregistravo: 01 Spa 2009, 13:36
Miestas: Klaipeda

Re: Techninė apžiūra , naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė nartelis » 20 Rgp 2011, 20:53

o kuriam mieste tą TA norėtų pravaryti? :D
Espace IV 1,9 dci, Authentique
Espace II, 2,2 l, 96 m. LPG, LIMITED (EX)
nartelis
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 627
Užsiregistravo: 15 Spa 2009, 20:12
Miestas: Marijampolė
Automobilis: ESPACE IV 1,9 dci . 06, ESPACE IV1,9 dci 03 (EX)

Re: Techninė apžiūra , naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė nartelis » 20 Rgp 2011, 20:55

nartelis (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):o kuriam mieste tą TA norėtų pravaryti? :D

Čia jau pajuokavau ]:)
Espace IV 1,9 dci, Authentique
Espace II, 2,2 l, 96 m. LPG, LIMITED (EX)
nartelis
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 627
Užsiregistravo: 15 Spa 2009, 20:12
Miestas: Marijampolė
Automobilis: ESPACE IV 1,9 dci . 06, ESPACE IV1,9 dci 03 (EX)

Re: Techninė apžiūra , naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė nartelis » 20 Rgp 2011, 21:01

Dėl ko aš taip juokauju: paprastai a/m naudotojas nori tik, kad prie jo a/m kelių policija nekibtų,,kad TA būtų lipdukas ( dabar jau kompiutery viskas matosi). Normalus a/m naudotojas pats bus suinteresuotas, kad jo a/m būtų visapusiškai tvarkinga.
Espace IV 1,9 dci, Authentique
Espace II, 2,2 l, 96 m. LPG, LIMITED (EX)
nartelis
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 627
Užsiregistravo: 15 Spa 2009, 20:12
Miestas: Marijampolė
Automobilis: ESPACE IV 1,9 dci . 06, ESPACE IV1,9 dci 03 (EX)

Re: Techninė apžiūra , naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė nartelis » 20 Rgp 2011, 21:16

nartelis (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Dėl ko aš taip juokauju: paprastai a/m naudotojas nori tik, kad prie jo a/m kelių policija nekibtų,,kad TA būtų lipdukas ( dabar jau kompiutery viskas matosi). Normalus a/m naudotojas pats bus suinteresuotas, kad jo a/m būtų visapusiškai tvarkinga.

Taip, kad mano meistriukai jau turėtų laukti Caros su josios A/M :D
Espace IV 1,9 dci, Authentique
Espace II, 2,2 l, 96 m. LPG, LIMITED (EX)
nartelis
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 627
Užsiregistravo: 15 Spa 2009, 20:12
Miestas: Marijampolė
Automobilis: ESPACE IV 1,9 dci . 06, ESPACE IV1,9 dci 03 (EX)

Re: Techninė apžiūra, naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė Cara » 22 Rgp 2011, 11:09

Sveiki,

Aciu uz patarimus, reikes apsiziureti lemputes.... vieno dalyko - galinio stiklos valytuvo niekad nenaudojau, reikes pasiianalizuoti kaip jis isijungia ir priesrukiniu niekad nenaudoju... irgi nzn kaip isijungia.... :$ padangu nepamatuosiu, bet manau, kad su jomis viskas gerai, tik uzsidejau neseniai nedaug devetas.... turi buti viskas gerai. pypsikas tikrai veikia, neseniai pypinau... :lol:
Vartotojo avataras
Cara
Mechanikas
Mechanikas
 
Pranešimai: 336
Užsiregistravo: 01 Gru 2008, 22:45

Re: Techninė apžiūra, naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė Robertas » 07 Sau 2012, 19:03

Nebloga nuoroda, kur galima pamatyti, kaip Lietuvoje sekesi praeiti TA:
https://itais.vta.lt/itais/services/sea ... ution=e1s1
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Techninė apžiūra, naudoti automobiliai (Technikinė)

Standartinė Robertas » 28 Kov 2012, 20:27

---
Policija galės anuliuoti automobilio TA

Dalis Lietuvos keliais riedančių automobilių automobilių dirbtuvėse apsilanko kartą per dvejus metus – prieš pat baigiantis techninės apžiūros pažymai. Tačiau greitai automobilių TA galiojimą net ir vidury gatvės galės anuliuoti policija, rašo „Lietuvos žinios“.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis sako, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektas, kuriame numatyta galimybė leisti policijos pareigūnams anuliuoti automobilio TA kortelę, yra įtrauktas į Seimo pavasario sesijos darbų planą. Jam suteiktas didelis prioritetas.

Manoma, kad jis bus patvirtintas jau birželio mėnesį ir įsigalios nuo 2013-ųjų. Iki tol įstatymo pakeitimo iniciatoriams reikės paruošti tikslų aprašą. Jame turi būti numatyta, kaip vairuotojai galės susigrąžinti TA pažymėjimą. Be to, policininkus reikės aprūpinti papildoma tikrinimo įranga.

„Kai nauja tvarka ims galioti, atsiras daugiau stabdžių tikrinimo stendų, bus rengiami detalesni patikrinimai ir taps realu gatvėje netekti TA pažymos. Vairuotojai jau turėtų imti atidžiau rūpintis automobiliais“, – teigia V.Pumputis.

Jis neslėpė, kad nauja tvarka žadama pažaboti ir tyčinius pažeidėjus, „puošiančius“ savo automobilius nelegaliais ksenonais bei tamsintais langų stiklais.



Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Kitas

Grįžti į Diskusijos apie viską

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Registruotų vartotojų nėra