Seniausias vienatūris "Stout Scarab"

Visos forumu naujienos bus talpinamos čia! :swear:

Seniausias vienatūris "Stout Scarab"

Standartinė Robertas » 10 Gru 2010, 13:44

Jei manote, kad minivenai atsirado palyginti neseniai, tai manykite iš naujo. Amerikietiškas 1930 metų automobilis „Stout Scarab“ yra puikus pavyzdys, kad minivenai egzistavo ir prieš II pasaulinį karą.
Kas tai?

Paveikslėlis

Atvirai pasakius, sunku dabar nuspręsti, kokiai automobilių klasei reikėtų priskirti šį šedevrą, kuris vadinasi „Stout Scarab“. Ar tai mikroautobusas, ar minivenas? Sprendžiat iš sėdynių — tai dantis barškinantis mikroautobusas. Bet juk tais laikais ir tokie krėslai buvo laikomi gana ištaigingi. Man labiau priimtinas miniveno pavadinimas, nes, sutikite, šis labai originalus ir, sakyčiau, baisokas automobilis kažkuo panašus į III ir IV kartos amerikietiškus minivenus „Chrysler Voyager“ ar „Dodge Caravan“. Automobilių specialistai taip pat teigia, kad „Stout Scarab“ yra minivenas. Ir ne bet koks, o pirmasis pasaulyje su labai daug erdvės viduje — to nepasakysi apie kai kuriuos šiuolaikinius minivenus.
Kas jis?

Šio automobilio pavadinimą sudaro du žodžiai — „Stout“ ir „Scarab“. Dėl pirmojo viskas aišku — tai aviacijos konstruktoriaus Williamo Bushnello Stouto, kurio kompanijoje „Stout Engineering Laboratories“ ir buvo sukurtas šis automobilis, pavardė. Beje, Williamas Stoutas, vėliau įkūręs kompaniją „Stout Motor Car Company“, dažnai vadovaudavosi principu „Viską, ką gali, supaprastink, viską, ką gali, palengvink“.

Dėl antrojo žodžio interpretacijos kyla neaiškumų. „Scarab“ — skarabėjas, plokštėtaūsis vabalas. Paprastai, kai kalbama apie skarabėjus, mintyse kažkodėl dažniausiai turimas mėšlavabalis, nors skarabėjų yra įvairiausių — nebūtinai mėšlo rutulius ridenančių. Tačiau žvelgiant į automobilio „Stout Scarab“ dizainą, jokių abejonių nekyla — dizaineris Johnas Tjaarda automobilio išvaizdą kūrė pagal vabalo išvaizdą, ir niekas čia nekaltas, kad pirmas jam po ranka pasitaikęs vabalas buvo mėšlavabalis.

Reikia pasakyti, kad tais 1930 metais, kai automobilis pasirodė, jo dizainas buvo vertinamas kaip itin bjaurus. Žodžiu, kelių pabaisa, ir tiek. Šiais laikais jis vertinamas priešingai — kaip itin unikalus, net ikoninis Art Deco pavyzdys.
Kokie principai?

Kadangi Williamas Bushnellas Stoutas buvo aviacijos konstruktorius, savo automobilį jis kūrė remdamasis panašiais principais kaip ir kuriant lėktuvus. Gaminant automobilio kėbulą panaudotas aliuminis, o jo surinkimas vykdavo taip pat kaip ir renkant lėktuvų fiuzeliažus. „Stout Scarab“ turėjo kompanijos „Ford“ V8 variklį, kuris buvo montuojas automobilio gale. Tokia tiems laikams nestandartinė variklio vieta buvo parinkta specialiai, siekiant kuo didesnės ervės ir komforto automobilio viduje.

Teigiama, kad „Stout Scarab“ — pirmasis pasaulyje automobilis, gavęs nepriklausomą pakabą. Beje, epitetų „pirmasis pasaulyje“ šiam automobiliui negailima. Jau minėjau, kad jis apibūdinamas kaip pirmasis pasaulyje minivenas, dar jis yra pirmasis pasaulyje automobilis, kai gaminant kėbulą buvo panaudotas stiklo pluoštas.

Variklį sumontavus gale, automobilio „Stout Scarab“ salonas tapo labai erdvus ir šiek tiek primena nedidelį kambarį. Jo grindys lygios, o galinė sėdynė beveik 2 m pločio. Šonines sėdynes galima transformuoti, be to, automobilyje buvo atlenkiamas staliukas.
Kiek jų buvo?

Pirmasis „Stout Scarab“ automobilis dienos šviesą išvydo 1932 m., jis buvo su iš aliuminio pagamintu kėbulu. Antrasis buvo pagamintas tik po trejų metų — 1935 m., šiek tiek patobulintas ir dėl taupumo su plieniniu kėbulu. Tais laikais tai buvo erdviausias lengvasis automobilis Amerikoje ir galbūt visame pasaulyje. Williamas Stoutas planavo serijinę „Stout Scarab“ automobilių gamybą, tačiau koją pakišo kaina. Tuo metu už „Stout Scarab“ teko mokėti 5 000 JAV dolerių. Tai buvo beprotiški pinigai, nes pats moderniausias automobilis „Chrysler Imperial“ kainavo ne daugiau nei 1 400 JAV dolerius. Niekas nenorėjo mokėti tokių pinigų, todėl planuota serijinė gamyba apsiribojo tik devyniais automobiliais su plieno kėbulu. Buvo pagamintas ir dešimtas automobilis, bet tai buvo eksperimentinis modelis su stiklo pluošto kėbulu.
vyras.lt

PaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Seniausias vienatūris "Stout Scarab"

Standartinė Energetikas » 11 Gru 2010, 13:24

Fainas masiniukas - tikras musiskiu minivenu prosenelis :)
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1005
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Seniausias vienatūris "Stout Scarab"

Standartinė Tomas » 11 Gru 2010, 19:24

Na prieskario modeliai turi zavesy... Bet jau sitas slykstyne, tai baisiau negu baisu... :puke:
Vartotojo avataras
Tomas
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 725
Užsiregistravo: 05 Rgs 2010, 13:56
Miestas: Kaunas
Automobilis: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG

Re: Seniausias vienatūris "Stout Scarab"

Standartinė Robertas » 11 Gru 2010, 19:26

va video:
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW


Grįžti į Auto naujienos

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Registruotų vartotojų nėra