Robertas » 08 Bal 2010, 12:47
Dar vienas straipsnelis apie Scenic III:
Vienatūris „Renault Scenic III" gaminamas nuo 2009 m. Pirmasis „Scenic" rinkai pristatytas 1996 m. Varantys ratai - priekiniai, automobilis gali būti tiek su benzininiu, tiek su dyzeliniu varikliu. Tiesa, pavarų dėžių pasirinkimas ribotas, variatorių turi tik modelis su benzininiu 2 l varikliu. Visi kiti modeliai tik su 6 pavarų MPD.
Jau bazinė automobilio sąranga „Authentique" yra ganėtinai turtinga, tačiau perkant automobilį reiktų pagalvoti apie aukštesnę - „Expression" - sąranga arba papildomai užsisakyti tokius priedus kaip statymo įrenginys automobilio užpakalyje ir automatinis stovėjimo stabdis. Važiavimas tokiu atveju taps dar patogesnis ir malonesnis.
Bandytas modelis - „Scenic-III 1.4 16V TCe 130 AG" - turi „Expression" sąranga, tad jame visokių gyvenimą palengvinančių priedų buvo užtektinai (papildomai reiktų užsisakyti nebent laisvų rankų kortelę). Tiesa, taip ir nesupratau, kam reikalingas 8 spalvų prietaisų skydelis. Bet kaip sakoma skonio reikalas.
Jau verčiau gamintojai būtų sumontavę vietoj garso išėjimo lizdų USB jungtį (dabar ją tenka užsisakyti papildomai). Taip pat ir radijas bei navigacinė sistema galėtų būti atskirtos, nes dabar arba veikia abu prietaisai, arba neveikia nė vienas. Žinoma, galima vietoj žemėlapio per navigaciją paleisti nuotraukų rodymą (tai labai patiko vaikui), bet tada jau reikia pasiruošti tinkamas nuotraukų atsargas.
Valdomas automobilis lengvai: sankaba lengva, informatyvi, leidžia pajausti sukibimo momentą. Pavaros persijungia ramiai ir ganėtinai švelniai. Vairas lengvas (elektrinis stiprintuvas), patogaus skersmens, vairo kolonėlė reguliuojama. Automatinis stovėjimo stabdis įsijungia sustojus ir išjungus variklį, nors, prireikus, galima įjungti ir pačiam. Pajudėjus jis automatiškai atšoka. Važiuojant į kalną ar stovint spūstyje, tai labai praverčia neįgudusiems vairuotojams. Stabdžiai, kaip ir kituose prancūziškuose automobiliuose, jautrūs.
Automobilis yra šeimyninis, tačiau 1,4 variklis su turbina suteikia dinamiškumo. Greitkeliuose dabar leidžiamas 130 km/val. greitis jam toli gražu ne riba. Tiesa, reikia nepamiršti, kad važiuojant tokiu greičiu gerokai išauga kuro sąnaudos, o kai kuro lieka mažiau negu 50 km kelio, kompiuteris vietoj skaičių pradeda rodyti brūkšnelius. Tad prieš „spaudžiant iki dugno", reiktų įvertinti turimas kuro atsargas ir sužinoti, kur artimiausia degalinė.
Garso izoliacija puiki, tad važiuojant nesigirdėjo nei variklio, nei kelio (skirtumas aiškiai pasijautė persėdus į mažesnį automobilį). Gera garso izoliacija - dar vienas didesnių automobilių pliusas, nes mažesniems gamintojai jos paprastai gaili.
Vairuotojo vieta pritaikyta ilgam važiavimui - reguliuojasi ne tik vairuotojo sėdynė, bet ir vairo kolonėlė. Vairuotojas sėdi aukštai, matomumas puikus, dideli šoniniai veidrodėliai leidžia matyti ir tai, kas vyksta šalia automobilio, bet užpakalinės parkavimosi sistemos vis tiek reiktų.
Minėtasis prietaisų skydelis sumontuotas arčiau automobilio vidurio. Tai padaryta tam, kad kiekvienas vairuotojas, nepriklausomai nuo jo ūgio ar sėdėjimo padėties, jį aiškiai matytų, tai budinga daugeliui Renault modelių. Šalia sumontuotas navigacijos ekranas. Tai - papildoma opcija, tad, jei neplanuojate važinėti nežinomais keliais, ji nebūtina. Kita vertus, jei ji reikalinga, jau verčiau užsisakyti gamyklinę - tokios tikrai niekas nepavogs. Labai patogus navigacijos valdymas, sumontuotas centrinėje slankiojančioje daiktadėžėje su porankiu. Valdyti navigaciją gali tiek vairuotojas, tiek ir priekyje sėdintis keleivis.
Dar vienas geras dalykas - trečios kartos „Scenic" pagalvota ir apie ant užpakalinių sėdynių važiuojančius keleivius. Jiems dabar nereikia laukti, kol juos pasieks šiluma iš automobilio priekio. Specialiai jiems šoniniuose statramsčiuose atvesti šildymo sistemos kanalai. Antros kartos „Scenic" tokio patogumo dar neturėjo.
Salonas neišskirtinis, tačiau labai erdvus patogus. Kaip jau minėjau, automobilyje laisvai telpa keturi suaugę žmonės ir dar lieka apsčiai vietos. Erdvės pojūtį sustiprina ir aukštos lubos. Važiuojant dviem suaugusiesiems ir vaikui automobilis tampa savotišku „nameliu ant ratų": priekinėse sėdynės sumontuoti atlenkiami padėkliukai leidžia ramiai pavalgyti, ištiesus priekinę sėdynę keleivis ar vaikas gali miegoti, daiktams vietos taip pat nepritrūks. Be to, prireikus galima sulankstyti užpakalines sėdynes. Tada „Scenic" taps mažu krovininiu automobiliuku. Krauti daiktus į bagažinę labai patogu - dugnas lygus, nėra slenksčio. O kur dar didžiulė priekinė daiktadėžė ir gausybė visokių lentynėlių bei kišenėlių. Tik reikia nepamiršti, ką kur pasidėjai, nes paskui gali tekti ilgėliau paieškoti vieno ar kito smulkesnio daikto.
Pakaba minkštoka: nedideli nelygumai nesijaučia, automobilis tarsi plaukia. Deja, yra ir kita šio minkštumo pusė - toks „plaukimas" gali būti ne visiškai priimtinas užpakalyje sėdintiems keleiviams, tad prie tokio važiavimo dar reikia pratintis.
Taigi, įvertinus visus už ir prieš, galima pasakyti, kad vienatūris „Renault Scenic III" - tikrai visapusiškas šeimos automobilis. Jis erdvus, patogus, lengvai valdomas. Jį verta turėti tada, kai yra šeima, kurią bus galima juo vežioti.