Biodegalai (bioetanolis) E85 - pigesnis kuras (ethanol)

Informacija

Biodegalai (bioetanolis) E85 - pigesnis kuras (ethanol)

Standartinė Robertas » 30 Bal 2010, 10:45

Nenumaldomai senkant naftos ištekliams ir sparčiai brangstant naftos produktams, teršiant aplinką automobilių išmetamosiomis dujomis, žmonės priversti ieškoti alternatyvių produktų. Vienas jų – biodegalai.

Biodegalai – tai biologinės kilmės skysti degalai transportui. Pagrindinės rūšys yra biodyzelinas ir bioetanolis. Biodyzelinas skirtas dyzeliniams varikliams, o bioetanolis – benzininiams.

Biologinė kilmė

Bioetanolis – tik iš javų ar kitų kultūrų išgautas etanolis. Jis įmaišomas į benziną. Tačiau biodyzelino, kaip ir biodegalų, sąvoka Lietuvoje nėra vienareikšmė. Spaudoje ir praktikoje priimta, kad biodyzelinas yra mineralinio dyzelino ir gryno biologinio dyzelino mišinys. Įstatymas nurodo, kad biodyzelinas yra metilo (etilo) esteris, pagamintas iš augalinės kilmės aliejų ar gyvūninės kilmės riebalų, prilygstantis dyzelino kokybei, skirtas naudoti kaip biokuras. Vadinasi, biodyzelinas yra „grynas“ produktas. Biodegalai (biokuras) yra iš biomasės pagaminti degūs dujiniai, skystieji ir kietieji produktai, naudojami energijai gaminti. Teisinė samprata yra teisingesnė, nes neleidžia dyzelino su labai maža gryno biodyzelino priemaiša vadinti biodyzelinu.

Priežastys, skatinančios biodegalų naudojimą: indėlis į patikimą energijos tiekimą, indėlis į šiltnamio efektą sukeliančių dujų mažinimą, atsinaujinančios energijos panaudojimo skatinimas ir naujų rinkų žemės ūkyje plėtra.

Biodyzelino pranašumai

Biodyzelinas gaminamas iš augalinės kilmės aliejaus. Tradiciškai Lietuvoje buvo paplitusi linininkystė, todėl mūsų šalyje nuo seno kaip maistas ir kaip vaistas gaminamas ir vartojamas sėmenų aliejus. Jis gali būti naudojamas ir biodegalams gaminti, tačiau žlugus linų pramonei pastaraisiais metais šalyje plito rapsų auginimas. Rapsų žalioji masė buvo naudojama pašarams, o aliejus – tekstilės, odos pramonėje, muilo, linoleumo, aliejinių dažų, pokosto gamyboje, o rafinuotas ir hidrintas – margarino gamyboje.

Riebalų rūgščių metilo esteris (RRME) – iš rapsų aliejaus esterifikacijos būdu pagamintas rapsų metilo esteris, skirtas tik dyzeliniams varikliams. Paprastai dyzeliniams varikliams yra naudojamas tradicinių dyzelinių degalų ir RRME mišinys – biodyzelinas. Optimalus biologinių dyzelinių degalų mišinys gaunamas 35 proc. RME sumaišius su 65 proc. tradicinių dyzelinių degalų.

Biodyzelinas gerina variklio tepimą. Naudojant biodyzeliną, deginių dūmingumas sumažėja iki 60 proc., palyginti su mineraliniu dyzelinu, todėl vykdant mašinų techninę apžiūrą biodyzelinu galės dirbti mašinos, kurių techninė būklė neleistų jomis važinėti naudojant tradicinį mineralinį dyzeliną. RRME yra ir didesnis deguonies kiekis, palyginti su dyzelinu (10,8 proc.), todėl jis geriau sudega variklyje. Naudojant biodegalus, praktiškai neišmetami į aplinką sieros junginiai. Biožaliava yra neutrali CO2 emisijų požiūriu.

Biodyzelinas tirpdo per ilgesnį laiką degalų bakuose, filtrų korpusuose ir vamzdynuose susikaupusias nuosėdas. Staiga padidėjęs teršalų kiekis gali užkimšti degalų sistemos filtrus ir sutrikdyti visos maitinimo sistemos darbą. Ypač tai aktualu, kai degalai laikomi atsitiktinėse nešvariose talpyklose ir į bakus pilami nefiltruoti. Todėl prieš biodyzelino panaudojimą rekomenduojama išplauti visą maitinimo sistemą, pakeisti filtravimo elementus arba visuomet jų turėti atsargai.

Biodyzelinas šiek tiek veikia gumines detales, tačiau Čekijoje atlikti tyrimai rodo, kad naudojant RRME ir mineralinio dyzelino mišinį 30/70 proporcijomis neigiamas poveikis nėra toks pastebimas ir mišinį galima naudoti įprastuose varikliuose, nekeičiant jų konstrukcijos, eksploatavimo reikalavimų.

Bioetanolis geriau sudega

Bioetanolis yra alkoholis, gaunamas fermentacijos būdu iš cukranendrių ir kukurūzų (Brazilija ir JAV), cukrinių runkelių ar kviečių (Europa, Ispanija, Lenkija ir Prancūzija). Technologijos, leidžiančios gaminti bioetanolį iš celiuliozės turinčių medžiagų (žemės ūkio ir medienos atliekos) ir atskirų namų ūkio atliekų, dar nėra išplėtotos.

Bioetanolis gali būti naudojamas vietoj MTBE (metiltretbutiletrio) benzino oktaniniam skaičiui padidinti. Bioetanolio energinė vertė sudaro 2/3 benzino vertės, tačiau pastarojo gamybos išlaidos maždaug 2–3 kartus didesnės nei benzino gamybos išlaidos iš žalios naftos.

Lietuvoje tinkamiausia žaliava etanoliui gaminti yra grūdai, bulvės ir cukriniai runkeliai. Kitose šalyse tam tikslui dažniausiai naudojami kukurūzai ir cukranendrės.

Svarbiausias bioetanolio pranašumas, palyginti su tradiciniais degalais, – į atmosferą mažiau išmetama kenksmingų medžiagų. Geriau sudega etanolis, taigi mažiau išmetama anglies oksido (CO) ir angliavandenilių. Etanolis dega esant žemesnei temperatūrai, todėl gerokai sumažėja ir azoto oksidų degimo produktuose, tačiau 2–4 kartus padaugėja acetaldehido.

Kalbant apie etanolį būtina pabrėžti, kad jo kur kas didesnis oktaninis skaičius. Dėl to jo dedama į benziną padidinti pastarojo oktaninį skaičių. Šiam tikslui etanolis dažniausiai naudojamas kaip etilo ir tretinio butilo eteris (ETBE). Įvairiose šalyse ETBE priedo kiekis benzine svyruoja nuo 5 iki 15 proc.

Etanolis, kaip variklių degalai, gali būti naudojamas grynas arba su benzinu. Mišiniuose etanolio koncentracija būna įvairi. JAV etanolio mišiniuose būna 95, 85 ir 10 procentų. Tokie degalai žymimi atitinkamai E95, E85 ir E10. 10 proc. etanolio ir benzino mišinys dar vadinamas gazoholu. E95 ir E85 markių degalus galima naudoti tik specialios konstrukcijos varikliuose. Tokiuose varikliuose yra per 300 detalių, jos skiriasi nuo įprastinių variklių. Benzino ir etanolio mišinius galima naudoti įprastiniuose varikliuose tik tada, kai etanolio koncentracija ne didesnė kaip 10–15 procentų.

Didžiausias tokių degalų trūkumas – didelė jų gamybos savikaina. Daroma išvada, kad biodegalų gamybos išlaidos mažiausiai 2,8 karto didesnės už įprastinių degalų. Dėl šios priežasties, norint sudaryti sąlygas biodegalams įsiskverbti į rinką, papildomai apmokestinami iš naftos pagaminti degalai, taikomos įvairios subsidijos ir lengvatos biodegalų gamintojams bei vartotojams.

Biodegalų perspektyvos

Biodegalų gamybos ir naudojimo klausimais Lietuvoje intensyviau buvo pradėta domėtis pastarąjį dešimtmetį. Iki tol pavieniai entuziastai vykdė teorinius tyrimus, o išvados dažnai buvo prieštaringos ir, neskaitant kai kurių išimčių, dažnai buvo orientuojamos į tendencingai neigiamas.

Remiantis praktiniais tyrimų rezultatais ir literatūrinės medžiagos analize, buvo konstatuojama, kad biodegalai šalyje neturi ateities. Tik nuolat griežtėjantys aplinkosaugos reikalavimai ir beveik nepaliaujamai kylančios energijos išteklių kainos vėl privertė prisiminti biodegalų gamybos ir naudojimo galimybių tyrimus.

Daugelyje Vakarų Europos šalių ir JAV sukaupta biodegalų gamybos ir vartojimo patirtis, veikia biodegalų gamyklos, yra sukurtas biodegalinių tinklas (Vokietijoje yra apie 800 biodegalinių), parengta techninė jų gamybos ir naudojimo dokumentacija, net automobilių gamybos pramonė buvo iš dalies perorientuota, atsižvelgiant į kai kurias biodegalų specifines charakteristikas.
Tuo pačiu metu mūsų šalyje iki šiol buvo bandoma įrodinėti, kad biodegalai nėra perspektyvus pakaitalas tradiciniams mineraliniams degalams.

Tačiau, kaip ir dauguma naujovių, biodegalai, skindamiesi kelią, užima deramą vietą tiek tyrimų, tiek gamybos ir praktinio naudojimo srityse.
pan.balsas.lt

Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3114
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Biodegalai (bioetanolis) - pigesnis kuras

Standartinė Robertas » 14 Lie 2010, 00:11

Šiuo metu dėl ekonominių ir techninių priežasčių, grynas 100% etanolio kuras nenaudojamas ( išimtis yra Brazilija, kur 24% automobilių varomi grynu etanoliu ). Dažniausiai naudojamas yra E85 - 85% etanolio ir 15% benzino mišinys. Daugelyje šalių bioetanolis gaminamas iš žemės ūkio kultūrų. Pavyzdžiui Brazilija ir Kolumbija, stambiausi pasaulyje bioetanolio gamintojai, išgauna jį iš cukrašvendrių. Tam reikalinga daug derlingos žemės ir nemažas vandens kiekis laistymui. Toks degalų gamybos būdas ne išeitis tankiai apgyvendintai ES. Tačiau neseniai atsiradusi etanolio gamybos technologija iš celiuliozės, leidžia gaminti šiuos degalus iš šiaudų, celiuliozės gamybos atliekų ir kitų celiuliozės šaltinių, nenaudojant plačių žemės plotų.

http://www.altas.lt/Bioetanolis-E85/Van ... oetanolis/
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3114
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Biodegalai (bioetanolis) - pigesnis kuras

Standartinė Robertas » 23 Lie 2010, 16:05

Bendrovė „Altas“ Lietuvoje automobilininkams pradėjo siūlyti Prancūzijos bendrovės „Flex Fuel company TM“ įrangą, kuri pigina mašinos eksploatavimo sąnaudas, rašo „Verslo žinios“.

Tai prietaisas „FlexFuel“, leidžiantis įprastam automobiliui naudoti už benziną gerokai pigesnį bioetanolį (E85 sudaro 85 proc. bioetanolio ir 15 proc. benzino). Prietaisas automatiškai, pagal specialią programą, reguliuoja degalų tiekimą į variklio cilindrus. Bioetanolio E85 oktaninis skaičius 105, o maksimalus benzino – 100.

Montuojama įranga pritaikoma konkretaus modelio konkrečiam varikliui, darbai atliekami tik šią teisę turinčiuose servisuose, suteikiama 2 metų garantija.

„Alto“ kainoraštyje nurodyta, kad „FlexFuel“ įrangos kaina su montavimo darbais 4 cilindrų varikliui yra 1299 Lt (dujinės įrangos kaina yra 2500-3000 Lt), 6 cilindrų varikliui – 1799 Lt.

Privalomas pakartotinis įrenginio kalibravimas nuvažiavus bioetanoliu E85 apie1000km atliekamas nemokamai. Intensyviai eksploatuojamiems automobiliams rekomenduojama pakeisti uždegimo žvakes, tepalo ir kuro filtrą. „Alto“ teigimu, įrenginys nesunkiai permontuojamas iš vieno automobilio į kitą.
Skaičiuoklė: http://www.altas.lt/Bioetanolis-E85/Van ... aiciuokle/
.
Paveikslėlis
.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3114
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Biodegalai (bioetanolis) E85 - pigesnis kuras (ethanol)

Standartinė Robertas » 04 Spa 2010, 15:16

Pradedama prekyba benzinu 98 E15



Bendrovė "Lukoil Baltija“ pradeda prekiauti aplinkai draugiškesniais degalais – benzinu 98 E15, kurio sudėtyje yra 15 proc. bioetanolio.

Etanolis kaip degalų pakaitalas visame pasaulyje plačiai naudojamas transporte, jo deginiai mažiau kenksmingi gamtai. Benzinas 98 E15, kurio sudėtyje yra 15 proc. etanolio, oktaniniu skaičiumi prilygsta 98 markės benzinui ir tinka daugumai automobilių su benzininiais varikliais.

JAV Bioetanolio asociacijos užsakytų ir Oak Ridge nacionalinėje atsinaujinančios energijos laboratorijoje (NREL) atliktų tyrimų išvadose įvardinta, jog etanolio ir benzino mišinys tinka įprastiems benzininiams varikliams, nes efektyvioji galia naudojant 15 proc. etanolio mažai pakinta, o ekologiniai deginių emisijos rodikliai, ypač CO kiekis deginiuose, sumažėja beveik dvigubai, t. y. į aplinką išmetama dvigubai mažiau anglies dvideginio - "šiltnamio efektą“ sukeliančių dujų, nei naudojant tik naftos pagrindu gaminamą kurą ir taip sumažinama šių dujų koncentracija atmosferoje.

"Be to aplinkai draugiškesni degalai 98 E15 yra pigesni nei įprastas 95 markės benzinas“, - sako Romas Turlinskas, "Lukoil Baltija“ Baltijos regiono mažmeninės prekybos direktorius.

Vienas litras 98 E15 benzino "Lukoil“ degalinėse kainuoja iki 0,10 Lt mažiau nei 95 markės benzinas. Žemesnę šių degalų kainą visų pirma lemia jų sudėtis. 98 E15 degalus sudaro 15 proc. etanolio, gaunamo iš vietinės žemės ūkio produkcijos, likusius 85 proc. – benzinas.

Pagrindinis bioetanolio aplinkosauginis pranašumas yra tai, kad jis gaminamas iš atsinaujinančių energijos išteklių: į aplinką su variklio deginiais skleidžiamas anglies dvideginis vėl sunaudojamas augant augalams, todėl neprisideda prie šiltnamio efekto didinimo. Etanolis, kuris maišomas su benzinu, gaminamas Lietuvoje, taip remiamas vietinis žemės ūkis. Dažnai bioetanolio gamyba - vienintelis būdas ūkininkams realizuoti užaugintą perteklinę pašarinių grūdų produkciją. Tokiu būdu bioetanolio gamyba pamažu didina ir ūkio produkcijos, tokios kaip kviečiai, kvietrugiai paklausą Lietuvoje.

Benzinu 98 E15 planuojama prekiauti 30-yje "Lukoil“ tinklo degalinių Lietuvoje. Degalinių, kuriose klientai galės įsigyti šį produktą, kiekis didės. O kol kas šis kuras pardavinėjamas Marijampolėje, Lazdijuose ir Raseiniuose.

Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3114
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW


Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Bing [Bot]

cron