Akumuliatoriaus darbas | krovimas | pasirinkimas

Informacija

Akumuliatoriaus darbas | krovimas | pasirinkimas

Standartinė Robertas » 28 Sau 2010, 00:57

Akumuliatoriaus darbas, gyvybė , krovimas |įkrovimas |pasirinkimas

[color=#000080]Tradicinis vaizdas pro daugiabučio langą žiemą: vienas prieš kitą stovi du automobiliai atidarytais variklių antvožais, kuriuos jungia laidai. Žargoniškai pridegimu vadinamas veiksmas pažįstamas tiems, kurių automobilio akumuliatorius bent kartą „numirė“.

Paradoksas, tačiau nukentėjusiuoju šioje situacijoje gali virsti pagalbininkas, tiksliau, „donoras“, leidžiantis naudoti savo akumuliatoriaus energiją svetimam atgaivinti, sako specialistai.

„Didžiausią pavojų toks geranoriškumas kelia naujesnių, maždaug nuo 2000 metų pagamintų automobilių savininkams. Tai automobiliai, kuriuose daugelis funkcijų valdomos signalą perduodant ne įprastais elektros laidais, o vidaus kompiuteriu“, - „Autosalonui“ sakė Vytautas Butkus, vieno autorizuoto uostamiesčio serviso atstovas.

Jo teigimu, kai energija paimama iš tokios mašinos akumuliatoriaus, susidaro itin didelė srovė, ir tas svyravimas automobilio kompiuteryje gali sukelti tikrą elektros šoką.

„Tada pažeidžiamas valdymo blokas. Taip, jūs galbūt padėjote kaimynui, ir jo variklį atsigavus akumuliatoriui pavyko paleisti, tačiau savo mašinos galite ir „nebeužvesti“. Tokių atvejų esame matę ne vieną ir ne du, o remontas kainuoja nepigiai“, - teigė specialistas.

Išeitis, anot V. Butkaus, paprasta - jei leidžiate draugui ar kaimynui „prisidegti“ nuo savo automobilio, išjunkite variklį ir būtinai nuo savojo akumuliatoriaus minusinio poliaus nuimkite gnybtą - tada kintanti srovė nebesugebės pasiekti jūsų mašinos kompiuterio.

Jei esate „donoras“, turintis senesnį, paprastais elektros laidais „apginkluotą“ automobilį, tokio patarimo galima ir nepaisyti - jūsų automobiliui pagalba niekuo negresia. Netgi geriau, sako serviso atstovas, kai jūsų mašinos variklis įjungtas - taip sukuriama didesnė papildoma srovė, ir išsikrovęs draugo ar kolegos akumuliatorius „gyvybę“ atgaus greičiau.

Na, o jeigu esate tas, kuriam teikiama pagalba, savo mašinoje išjunkite visus prietaisus, kurie tiesiogiai nesusiję su variklio paleidimu - šviesos prietaisus, garso aparatūrą, ventiliacijos, šildymo sistemas. Taip be reikalo nebus eikvojama energija, kurios akumuliatoriui ir taip trūksta.

„Visų problemų, susijusių su akumuliatoriumi, išvengti labai paprasta. Tiesiog patartina prieš prasidedant šaltajam sezonui apsilankyti servise ir čia paprašyti nustatyti jūsų automobilio akumuliatoriaus gyvybingumą. Specialus testeris parodo, kokia yra jo talpa, kitaip sakant, kiek gyvas yra akumuliatorius“, - pataria V. Butkus.

Beje, šis patarimas nesusijęs su automobilio pagaminimo metais. Jis gali būti visiškai naujas, tačiau jei stovėjo nenaudojamas kurį laiką, jo akumuliatorius išsikrauna.

„Jei žinote, kad mašina stovės ilgesnį laiką nenaudojama, paprasčiausiai atjunkite akumuliatorių gnybtus. Tada jo energija nebus naudojama, pavyzdžiui, signalizacijos.

O jei automobilio neeksploatuojate trumpesnį laiko tarpą, pasistenkite bent retkarčiais paleisti jo variklį. Dar geriau būtų juo bent kiek pavažinėti - tada akumuliatorius atsigaus“, - sako V. Butkus.

Tuo atveju, jei kas nors jums padėjo akumuliatoriui nusėdus paleisti variklį laidų - vairuotojų kalba tariant, „krokodilų“, pagalba, irgi pavažinėkite kiek įmanoma ilgiau negesindami variklio. Tuo pačiu galite užvažiuoti į bet kurią atsarginių dalių parduotuvę ir įsigyti buitinį akumuliatorių kroviklį. Ir, aišku , tą pačią dieną jį panaudoti - kad kitą rytą vėl nereikėtų šauktis pagalbos, galinčios brangiai kainuoti niekuo dėtam geraširdžiam „donorui“.

Paveikslėlis

Ech, tas lietuviškas paskutinės minutės sindromas – taip jau yra, kad paprastai iš anksto mes nedažnai rūpinamės dalykais, kurie vėliau kelia begales rūpesčių. Žiema paprastai mus visada užklumpa netikėtai. Nesvarbu, ar ji prasideda spalį, ar vasarį.

Kaip gaivinti pagyvenusį akumuliatorių yra begalė būdų. Dažnai jie vienas kitam prieštarauja. Šįkart pateiksime jums liaudies išmintį – kaip gi „nudvėsusį“ akumuliatorių gaivina žmonės? Nesiimu komentuoti vieno ar kito būdo, čia kaip baltos mišrainės receptas – kiekviena mama turi savą. Tiesiog išsirinkite sau priimtiniausią patys. Visi patarimai surinkti ir pateikiami atsitiktine tvarka.

Akumuliatorių reikia nakčiai parsinešti namo ir pasistatyti prie radiatoriaus, kad atšiltų.
Akumuliatorių reikia parsinešti ir iki pusės pamerkti į karštą vandenį. Tik nesuvilgykite kontaktų!
Galima senais apklotais uždengti automobilio variklio dangtį iš išorės. Jeigu uždengsit ir priekinį stiklą – jis ryte bus neapšalęs, nereikės gramdyti langų.
Prieš užvedant aukštos įtampos laidus galima išpurkšti WD-40.
Akumuliatorių reikia išimti ir prieš užvedant gerokai papurtyti.
Patikimiausias būdas – turėti du akumuliatorius ir juos kaitalioti: ryte atsinešti šiltą, o buvusį automobilyje parnešti namo į šilumą.
Naktį nejunkit signalizacijos, o duris rakinkit raktu. Jeigu atsidarysit duris, ryte užsivesit be problemų.
Reikia užvirti virdulį vandens ir apipilti ryte akumuliatorių karštu vandeniu – jis sušils ir automobilis lengvai užsives. Tik nepilkit ant kontaktų!
Dyzeliniams automobiliams karštą vandenį (vieno virdulio gali nepakakti) reikia pilti ant variklio kolektoriaus, kad sušiltų variklio galvutė.
Galima nepilti vandens ant akumuliatoriaus – saugiau uždėti karšto vandens pūslę ir palaikyti keletą minučių.
Kas tris – keturias valandas reikia užvesti automobilį ir palikti variklį dirbti 15-20 minučių. Automobilis bus šiltas, o akumuliatorius – gyvas.
Geriausia pirkti mažą nedidelės talpos akumuliatorių ir prisukti jį ne varžtais, o ranka susukamomis veržlėmis, tada tokį labai lengva ir nuimti, ir nešiotis namo nesunku.
Jeigu abejojate akumuliatoriaus galimybėmis, automobilį nakčiai statykite ant kalniuko, kad ryte būtų galima lengvai pastumti nuo kalno ir užsivesti iš eigos.
Atjunkit vieną akumuliatoriaus gnybtą nakčiai. Ryte prijungus, automobilis lengvai užsives.

Neabejoju, ir jūs turite savų gudrybių, kaip lengviau užsivesti automobilį ryte. Pasidalinkite jomis su visais!
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3214
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Akumuliatoriaus darbas

Standartinė Robertas » 14 Sau 2011, 13:35

Dar truputį apie akumuliatorių:

Ne firmos ženklas ir prekės brangumas lemia, kiek važinėsite su ta pačia automobilio baterija.

Net ir menkai nutuokiantieji apie automobilio mechaniką iškart įtaria, kas kaltas, kad ryte nepavyko užvesti dar vakar puikiai važiavusio automobilio. Tačiau išsikrovus akumuliatoriui nebūtina tuoj pat galvoti apie dideles išlaidas – neretai užtenka jį įkrauti. Tai patartina daryti ir profi laktiškai. Taip pat būtina išsiaiškinti, ar akumuliatorius „išsikvėpė“ dėl senatvės, ar dėl kitų priežasčių.

Galios nebus per daug


Renkantis akumuliatorių, būtina atsižvelgti į automobilio variklio galią. Mažiems automobiliams, kurių variklis nedidelis (pvz.,1,1 litro), gali užtekti ir 35 A/val. talpos akumuliatoriaus. Didžiausi, skirti lengviesiems automobiliams, yra 110 A/val.

„Net jei važinėjate visai mažu automobiliu, patarčiau rinktis kiek galingesnį akumuliatorių, kad nebūtų problemų žiemą“, – pataria įmonės „Akumuliatorių centras“ produkto vadybininkas Aivaras Krasuckas.

Jo teigimu, neteisingas kai kurių vairuotojų įsitikinimas, kad per daug galingas akumuliatorius vargina starterį. „Starteris pasiima energijos tik tiek, kiek jam reikia, tad galios negali būti per daug“, – tvirtino jis. Dyzeliniam varikliui užvesti sunaudojama dvigubai daugiau elektros energijos nei benzininiam. Naudojamas per mažos talpos (Ah) ir starterinės srovės (A) akumuliatorius dėvisi greičiau.

Renkantis akumuliatorių, geriausia pasikonsultuoti su pardavėju, kuris pagal katalogus parinks geriausią variantą.

„Todėl akumuliatorių geriau rinktis specializuotose parduotuvėse, – kalbėjo A.Krasuckas. – Net ir nauji akumuliatoriai gali būti netinkami naudoti, tarkim, išsikrovę nuo ilgo stovėjimo. Prekybos centruose neįmanoma patikrinti akumuliatoriaus.“

Sveika periodiškai įkrauti


„Išsikrovus akumuliatoriui, neverta iškart pirkti naujo. Jis gali dar labai ilgai tarnauti, jei bus visiškai įkrautas“, – pasakojo A.Krasuckas. Akumuliatorius vidutiniškai kraunamas apie parą. „Įkrauti akumuliatorių vertėtų ir profi laktiškai – du kartus per metus, keičiantis sezonams, kartu su padangų keitimu, – aiškino specialistas. – Tai naudinga daryti ir tuo atveju, jei automobilis lengvai užsiveda. Juk akumuliatorius nuolat praranda dalį energijos, ypač jei automobilyje daug elektronikos.“
Generatorius visiškai akumuliatoriaus įkrauti negali. Todėl, norint išvengti nemalonių staigmenų netikėtai išsikrovus akumuliatoriui, geriau jį dažniau patikrinti.

Ne visada kalta baterija


„Dažnai akumuliatoriaus energiją vagia netvarkinga elektros instaliacija, – pastebi A.Krasuckas. – Net neveikiantis salono lemputės laidas gali sekinti energiją, jei jame atidarant dureles vyks trumpieji jungimai. Neretai akumuliatorius išsikrauna dėl neišsijungiančios bagažinės lempos. Yra ir daugiau įvairių akumuliatorių sekinančių priežasčių, todėl būtina įsitikinti, ar jūsų automobilis – sutvarkytas. Kitu atveju ir su nauju akumuliatoriumi bus rūpesčių. Didelė kaina ar firmos vardas dar negarantuoja akumuliatoriaus ilgaamžiškumo“.

Nebūtina pulti keisti akumuliatoriaus ir įsigijus naudotą automobilį. „Geriau apsimoka kreiptis į bet kurį automobilių servisą arba į specializuotas akumuliatorių parduotuves ir patikrinti, ar jis turi pakankamai energijos. Jei automobilis tvarkingas – pakaks senąjį akumuliatorių įkrauti“, – mano specialistas.

Paprastai rūpestingai prižiūrimas akumuliatorius tvarkingame automobilyje turėtų veikti iki pusės milijono variklio užvedimų (apie 3–4 metus). „Vienas tvarkingas vairuotojas mums atnešė krauti 8 metų senumo akumuliatorių. Pakrautas jis dar tikrai tarnaus apie metus“, – šypsojosi A.Krasuckas. Jei automobiliu važinėjate retai, akumuliatorių būtina periodiškai įkrauti krovikliu, nes generatorius nepajėgia įkrauti baterijos.


Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3214
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW


Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Bing [Bot]

cron