Amerikietiški automobiliai: vėl nauja tvarka?

Visos forumu naujienos bus talpinamos čia! :swear:

Amerikietiški automobiliai: vėl nauja tvarka?

Standartinė Robertas » 28 Spa 2009, 16:22

Susisiekimo ministerija planuoja nuo sausio keisti Lietuvoje registruojamų iš trečiųjų šalių atvežtų automobilių atitikties įvertinimo atlikimo tvarką.

Anot valdininkų, patikslinta tvarka "užtikrintų, kad prieš registruojant iš trečiųjų šalių, tame tarpe ir JAV, atvežtą automobilį būtų patikrinta daugiau jo parametrų, įsitikinta automobilio saugumu bei atlikta privaloma techninė apžiūra, o visas šis procesas būtų paprastesnis, greitesnis ir automobilio savininkui kainuotų mažiau".

Siūloma, kad nuo kitų metų pradžios tokiems automobiliams, be dabar privalomos apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų konstrukcijos, jų skaičiaus, išdėstymo ir spalvinės gamos patikros, būtų papildomai tikrinamas važiuoklės geometrijos atitikimas gamintojo parametrams bei kiti automobilių parametrai, įprastai tikrinami privalomos techninės apžiūros metu.

Viskas - dėl pirkėjo

Rolandas Bražinskas, susisiekimo ministro patarėjas, "Autosalonui" teigė, kad naujoji tvarka užtikrins vartotojų, t. y. importuotų iš trečiųjų šalių automobilių pirkėjų, teises.

"Kaip yra dabar? Važiuoji pas ekspertus, kad jie atliktų šviesos prietaisų įvertinimą, su tuo dokumentu važiuoji į "Regitrą", tada registruoji automobilį ir parduodi. Tada - jau naujojo savininko rūpesčiai ir dėl techninės apžiūros, ir apskritai dėl mašinos saugumo.

O keičiama tvarka iš pradžių numatys apsilankymą servise, kuriame bus tikrinamas ratų suvedimas. Jei mašina bus tvarkinga, su tai bylojančia pažyma reikės važiuoti atlikti visą techninę apžiūrą, ir tik po to - į "Regitrą", - paaiškino R. Bražinskas.

Išlaidų mažiau?

Pasak jo, galutinis naujosios tvarkos rezultatas - apsaugotas automobilio, įvežto iš trečiosios šalies, pirkėjas.

"Žmogus, pirkdamas tokią mašiną, galės būti tikras, jog ji - techniškai tvarkinga, su teisinga ratų geometrija. Galų gale taip turėtų baigtis ir piktnaudžiavimas skolinamais šviesos prietaisais - juk po techninės apžiūros pardavėjas nebeišlups Europos standartus atitinkančių žibintų iš, sakykime, amerikietiško automobilio. Kaip jis kitaip parduos mašiną?" - sakė ministro patarėjas.

Be to, pačiam pardavėjui, teigė R. Bražinskas, nauja tvarka bus net pigesnė.

"Dabar reikia mokėti kelis šimtus litų už šviesos prietaisų atitikties įvertinimą. O nauja tvarka numato bendrą kainą už visas paslaugas - tiek ratų suvedimo patikrinimo, tiek žibintų, tiek ir techninės apžiūros. Ir ši kaina bus 20-30 procentų mažesnė nei amerikietiško automobilio pardavėjas moka dabar", - tikino R. Bražinskas.

Jo teigimu, kiekviename apskrities centre būtų 3-4 servisai, kuriuose būtų atliekama ratų suvedimo patikra. Šiuos servisus konkurso būdu atrinktų techninių apžiūrų centrai.

Nugalės priešų argumentus

Tuo metu Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos prezidentas Aurimas Jurčius pripažįsta, kad nauja tvarka prekeiviams pridės rūpesčių.

"Taip, rūpesčių bus kiek daugiau. Iš kitos pusės, jei bus kaip žada ministerija, išlaidų bus mažiau - visos procedūros kainuotų iki 400 litų. Be to, bus ir garantija, kad, pavyzdžiui, amerikietišką automobilį nusipirkęs žmogus liks patenkintas ir nebeturės problemų", - "Autosalonui"teigė jis.

Vis dėlto A. Jurčius Lietuvoje populiarumo neprarandančių amerikietiškų naudotų automobilių pardavėjams naujoje tvarkoje įžvelgia vieną itin svarbų pranašumą.

"Pagaliau nebeliks plačiai skleidžiamų argumentų, jog iš JAV atvežti naudoti automobiliai yra nesaugūs ar techniškai netvarkingi. Juk bus patikrinta ir ratų geometrija konkrečiai, ir šviesos prietaisų atitiktis, ir visa techninė būklė apskritai - neperėję techninės apžiūros mašinos neužregistruosime ir neparduosime", - sako asociacijos vadovas.

Europietiški - neliečiami

A. Jurčius sakė nejaučiąs didelės nelygybės, jog tikrinamas iš JAV įvežamų transporto priemonių ratų suvedimas, o iš Europos Sąjungos šalių importuoti naudoti automobiliai tokiai prievolei nepasmerkiami.

"Ką darysi, tokie įstatymai. Šiokia tokia nelygybė yra, bet ji - mums tikrai į naudą. Galėsime girtis, kad mūsų mašinos - patikrintos geriau už europietiškas", - tvirtino prezidentas.

"Pagal ES įstatymus, atlikti iš bendrijos įvežto automobilio atitikties įvertinimą mes net neturime teisės. Precedentas buvo Lenkijoje - ten buvo įvesta papildoma techninė apžiūra tokioms mašinoms, ir Europos Komisija laimėjo teismą prieš lenkus. Europietiški automobiliai jau yra sertifikuoti, ir jų atitikties niekas nebetikrina. Todėl ir papildomai reikalauti ratų suvedimo patikros mes negalime", - komentavo R. Bražinskas.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Amerikietiški automobiliai: vel nauja tvarka?

Standartinė Arnas » 28 Spa 2009, 20:56

Nu ok, technikine patikra pries registruojant - nieko bloga. Ar taip ar taip reikia praeiti, kitaip nevazinesi. Nematau nieko per daug sunkinancio.
Bet kuo cia deta ratu geometrijos patikra?...
Oi... butu idomu pamatyti visu gatvese vaziuojanciu "europietisku" automobiliu geometrijos patikros rezultatus...
Kaip suprantu, si tvarka bus taikoma ir Ladoms ir kitiems auto is treciuju saliu...?

Beje, kas pirminis saltinis?
Vartotojo avataras
Arnas
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 997
Užsiregistravo: 01 Spa 2009, 13:36
Miestas: Klaipeda

Re: Amerikietiški automobiliai: vel nauja tvarka?

Standartinė Robertas » 28 Spa 2009, 21:12

Arnas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Nu ok, technikine patikra pries registruojant - nieko bloga. Ar taip ar taip reikia praeiti, kitaip nevazinesi. Nematau nieko per daug sunkinancio.
Bet kuo cia deta ratu geometrijos patikra?...
Oi... butu idomu pamatyti visu gatvese vaziuojanciu "europietisku" automobiliu geometrijos patikros rezultatus...
Kaip suprantu, si tvarka bus taikoma ir Ladoms ir kitiems auto is treciuju saliu...?

Beje, kas pirminis saltinis?


Pirminis šaltinis:
http://www.ve.lt/?id=1254691847&data=20 ... 1078736485
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Amerikietiški automobiliai: vel nauja tvarka?

Standartinė Robertas » 23 Sau 2010, 22:14

Amerikiniams ir iš trečiųjų šalių automobiliams – kėbulo geometrijos egzaminas

Sausio 1-ąją įsigaliojo Susisiekimo ministro įsakymas, kuriuo keičiama naudotų automobilių, į Lietuvą atkeliaujančių iš trečiųjų šalių, patikra. Nuo šiol bus vertinamas ne tik tokių transporto priemonių apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų atitiktis europietiškiems reikalavimams, bet ir transporto priemonės atitiktis bendriesiems techniniams reikalavimams bei automobilių ratų ir ratų ašių išdėstymo parametrų atitiktis gamintojo nustatytiems reikalavimams, informuoja „Transeksta“.

Iki šiol iš trečiųjų šalių (daugiausia iš JAV) atgabentas transporto priemones Lietuvoje įregistruoti būdavo galima atlikus atitikties įvertinimą, kurios metu ekspertizių įmonių ( Techninių apžiūrų centrų) ekspertai tikrindavo įrengtų apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų konstrukciją, skaičių, išdėstymą ir spalvinę gamą.

Tačiau jei šiuos dalykus galima laikyti daugiau formaliomis Europos Bendrijos automobilių gamintojų rinkos apsaugos priemonėmis, tai nauji reikalavimai tiesiogiai susiję su eismo saugumu.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus Gintauto Šlėderio teigimu, ratų suvedimo, ratų išvirtimo ir rato posūkio ašies išilginio posvyrio (vadinamojo „Caster“) matavimai atskleidžia, ar automobilio kėbulas nėra deformuotas.

„Dažniausiai plika akimi galima pastebėti tik pačias didžiausias deformacijas ar remonto dirbtuvių broką. Tuo tarpu automobilio ilgaamžiškumui, valdymo kokybei ir saugumui lemiamos reikšmės gali turėti viso labo keleto milimetrų ar laipsnių nukrypimas nuo normos“, – pastebėjo G.Šlėderis.

Įsigaliojus „Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių“ pakeitimams, pakeisti ir reikalavimai individualiam tipo patvirtinimui arba naudotų transporto priemonių ne iš EB šalių atitikties įvertinimo tvarka.

Dabar atvykdami į ekspertizių įmonę (Techninių apžiūrų centrą) automobilių iš trečiųjų šalių importuotojai turės pateikti pažymą su prie jos pridėtu matavimų protokolu, kurį paprastai suformuoja technologinė įranga, kuria atliekami matavimai, apie transporto priemonės ratų ir ratų ašių išdėstymo parametrų atitiktį gamintojo nustatytiems reikalavimams. Tokias pažymas išduoti gali bet kuri serviso įmonė, turinti šiems darbams skirtą technologinę įrangą, techninę dokumentaciją ir duomenų bazės su informacija, kokios markės, kokio modelio, kokie ratų suvedimo bei išvirtimo kampai turėtų būti bei tinkamai paruoštą personalą užtikrinantį teikiamų paslaugų kokybę.

Jei įmonė atitinka šiuos reikalavimus, tereikia informuoti asociaciją „Transeksta“ apie pasirengimą atlikti ratų geometrijos matavimus ir ekspertams patikrinus serviso įmonės atitikimą nustatytiems reikalavimams bei suderinus techninius dalykus, pradėti teikti paslaugas naudotus automobilius iš trečiųjų šalių gabenantiems verslininkams būtų galima tą pačią dieną. „Transekstos“ direktorius G.Šlėderis patikino, kad atlikti ratų ir ratų ašių išdėstymo parametrų matavimą ir teikti dokumentus techninių ekspertizių įmonėms galės praktiškai visi norintys automobilių remontininkai, turintys tokiems matavimams skirtą įrangą, nes reikalavimai iš tiesų nesudėtingi, o jokių papildomų investicijų daryti nereikia.

Įmonių, galinčių išduoti pažymas apie ratų geometrijos parametrų atitiktį gamintojo nustatytiems reikalavimams, sąrašas bus skelbiamas ir nuolat atnaujinamas asociacijos „Transeksta“ interneto svetainėje.

Svarbu ir tai, kad įvedus naują tvarką ir sugriežtinus reikalavimus amerikietiškiems ar iš kitų EB nepriklausančių šalių importuojamiems automobiliams, tokių transporto priemonių legalizavimas Lietuvoje nepabrangs.

„Susitikę su Lietuvos autoverslininkų asociacijos nariais sutarėme, kad ratų geometrijos parametrų atitikties gamintojo nustatytiems reikalavimams matavimai kainuos 40 – 70 litų. Tuo tarpu lig šiol galiojusio transporto priemonių atitikties įvertinimo kaina, nevertinant ratų geometrijos parametrų atitikties gamintojo nustatytiems reikalavimams matavimų ir pažymos išdavimo, sumažinama daugiau nei dvigubai, nuo 400-500 litų iki 200-250 litų. Vadinasi naująja tvarka turėtų būti patenkinti tiek naudotų automobilių importuotojai, tiek jų pirkėjai, kurie gaus kur kas daugiau objektyvios informacijos apie nusižiūrėtą mašiną“, – pastebėjo G.Šlėderis.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW


Grįžti į Auto naujienos

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Bing [Bot], Google [Bot]