Patarimai, kaip uzvesti saltą varikli ziema, kai -20C

Informacija

Patarimai, kaip uzvesti saltą varikli ziema, kai -20C

Standartinė Robertas » 22 Sau 2010, 00:57

Paleisti įšalusį per naktį variklį, ir dar vėjyje, kai lauke 20 laipsnių šalčio - tikras menas. Šiandien mes papasakosime apie tai, kokių priemonių reikia imtis, norint įkvėpti gyvybę jūsų automobilio varikliui. Iš pradžių išsiaiškinkime situaciją, kai variklis „streikuoja" dėl blogos akumuliatorinės baterijos būklės. Nors net normalus akumuliatorius stiprių šalčių metu gali neduoti reikalingos „starterinės srovės".

Esmė ta, kad cheminių reakcijų greitis žemoje temperatūroje sulėtėja, ir dėl to sumažėja baterijos talpa. Paprasčiausia šiuo atveju -10-15 sekundžių prieš paleidžiant variklį įjungti tolimąsias šviesas. Tai šiek tiek apšildys elektrolitą, ir energijos atidavimas starto momentu bus didesnis. Išjungus žibintus reikia iki dugno išspausti sankabos paminą ir pabandyti užvesti variklį. Varikliui užsivedus, sankabos paminą reikia atleisti pamažu, kad nebūtų staigaus šuolio. Deja, esant labai žemai temperatūrai tai gali nepadėti.


Bus geriau, jeigu nakčiai imsite akumuliatorių namo, o iš ryto šiltą įstatysite. Kliūtis viena. Ne kiekvienas gali prisiversti kiekvieną dieną nuiminėti ir įstatinėti akumuliatorių, nešioti jį iš mašinos namo ir atgal, sukinėti veržles. Žodžiu, gaišatis.
Nors tinginiams, kurie neskaičiuoja pinigų, galima pasiūlyti įsigyti padidinto galingumo sunkvežimio akumuliatorių, įsidėti jį į bagažinę ir naudoti, kai prireiks. Apie eksperimentinius įrenginius, apšildančius akumuliatorių naudojant jo paties energiją, nieko pasakyti negalime. Dėl to, kad neradome vietų, kur būtų parduodami šie „šildytuvai".


Dar vienas būdas palengvinti žiemą variklio paleidimą - palengvinti starterio darbą. Jo pagrindinis krūvis - nuo sutirštėjusios variklio alyvos. Įsivaizduojate, kiek reikia energijos, kad nuvarytumėt ją per siauras alyvos magistrales! Paprasčiausias ir rezultatyviausias problemos sprendimas - įpilti į karterį „nulinę sintetiką", kuri net per didžiausius šalčius lieka skysta. O dėl įvairių šildytuvų naudojimo tikslingumo daugelis specialistų abejoja.


Visų pirma, jie reikalauja elektros srovės nuo akumuliatoriaus, kuriam žiemą ir taip nesaldu. Antra, šildytuvai, naudojami prieš paleidimą, kainuoja visai nepigiai - ir ekonomikos prasme daug naudingiau būtų įsigyti „sintetikos" penkioms žiemoms į priekį. Juo labiau, kad ji ne tik žiemą savo kainą atidirbs, bet ir per karščius užtikrins gerą variklio sutepimą ir apsaugą. Todėl neišradinėkite dviračio, tai už jus jau padarė chemikai. Šiuo metu sintetinių alyvų parduotuvėse labai daug, yra iš ko pasirinkti.


Normaliam variklio paleidimui pageidautina paruošti ir degalų sistemą. Laiku atliktas maitinimo sistemos reguliavimas ir išvalymas irgi bus naudingas. Valyti sistemą reikia ne tik nuo purvo, bet ir nuo vandens, kuris gali užkimšti degalų sistemą lediniu kamščiu. Yra du būdai išvengti šios problemos. Pirmas - nuolat šalinti vandenį iš sistemos, naudojant specialius cheminius preparatus, kurie įpilami į degalus.


Antras - pilti benziną į kanistrą, ir, palaikius šaltyje, pilti į baką per piltuvą su smulkiu tinkleliu. Žinoma, kad esant neigiamai temperatūrai, benzinas blogai garuoja, o tai reiškia, kad jam reikia padėti. Pavyzdžiui, pašildyti! Bet ne degtukais, o termoelementais, kurie tvirtinami prie karbiuratoriaus arba įleidimo kolektoriaus ir dirba nuo akumuliatoriaus. Jeigu jums nepavyko įsigyti tokio ar panašaus įrenginio, galima įpilant paduoti į cilindrą jau paruoštą lengvai užsiliepsnojantį mišinį. Balionai su paleidimo aerozoliais - „Starting fluid" - jau seniai užėmė savo vietą ant parduotuvių prekystalių. Ir dar. Visos mūsų išvardintos priemonės veikia tik tada, kai automobilio variklis yra techniškai tvarkingas. Priešingu atveju visi bandymai paleisti variklį neduos rezultatų. Ir ne tik žiemą.


Paveikslėlis
Akumuliatoriaus atgaivinimas | Liaudies išmintis


Ech, tas lietuviškas paskutinės minutės sindromas – taip jau yra, kad paprastai iš anksto mes nedažnai rūpinamės dalykais, kurie vėliau kelia begales rūpesčių. Žiema paprastai mus visada užklumpa netikėtai. Nesvarbu, ar ji prasideda spalį, ar vasarį.

Kaip gaivinti pagyvenusį akumuliatorių yra begalė būdų. Dažnai jie vienas kitam prieštarauja. Šįkart pateiksime jums liaudies išmintį – kaip gi „nudvėsusį“ akumuliatorių gaivina žmonės? Nesiimu komentuoti vieno ar kito būdo, čia kaip baltos mišrainės receptas – kiekviena mama turi savą. Tiesiog išsirinkite sau priimtiniausią patys. Visi patarimai surinkti ir pateikiami atsitiktine tvarka.

Akumuliatorių reikia nakčiai parsinešti namo ir pasistatyti prie radiatoriaus, kad atšiltų.
Akumuliatorių reikia parsinešti ir iki pusės pamerkti į karštą vandenį. Tik nesuvilgykite kontaktų!
Nakčiai akumuliatorių galima uždengti skudurais. Dar geriau – skudurais uždengti visą variklio skyrių, kad nesušaltų.
Galima senais apklotais uždengti automobilio variklio dangtį iš išorės. Jeigu uždengsit ir priekinį stiklą – jis ryte bus neapšalęs, nereikės gramdyti langų.
Prieš užvedant aukštos įtampos laidus galima išpurkšti WD-40.
Akumuliatorių reikia išimti ir prieš užvedant gerokai papurtyti.
Patikimiausias būdas – turėti du akumuliatorius ir juos kaitalioti: ryte atsinešti šiltą, o buvusį automobilyje parnešti namo į šilumą.
Naktį nejunkit signalizacijos, o duris rakinkit raktu. Jeigu atsidarysit duris, ryte užsivesit be problemų.
Reikia užvirti virdulį vandens ir apipilti ryte akumuliatorių karštu vandeniu – jis sušils ir automobilis lengvai užsives. Tik nepilkit ant kontaktų!
Dyzeliniams automobiliams karštą vandenį (vieno virdulio gali nepakakti) reikia pilti ant variklio kolektoriaus, kad sušiltų variklio galvutė.
Galima nepilti vandens ant akumuliatoriaus – saugiau uždėti karšto vandens pūslę ir palaikyti keletą minučių.
Kas tris – keturias valandas reikia užvesti automobilį ir palikti variklį dirbti 3–5 minutes. Automobilis bus šiltas, o akumuliatorius – gyvas.
Geriausia pirkti mažą nedidelės talpos akumuliatorių ir prisukti jį ne varžtais, o ranka susukamomis veržlėmis, tada tokį labai lengva ir nuimti, ir nešiotis namo nesunku.
Jeigu abejojate akumuliatoriaus galimybėmis, automobilį nakčiai statykite ant kalniuko, kad ryte būtų galima lengvai pastumti nuo kalno ir užsivesti iš eigos.
Atjunkit vieną akumuliatoriaus gnybtą nakčiai. Ryte prijungus, automobilis lengvai užsives.

Neabejoju, ir jūs turite savų gudrybių, kaip lengviau užsivesti automobilį ryte. Pasidalinkite jomis su visais!
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Patarimai, kaip užvesti šaltą variklį žiemą, kai -20C

Standartinė Robertas » 03 Gru 2010, 13:21

Dar vienas straipsnelis apie automobilio eksploataciją žiemą:

Neatsirakina durų spynelė

Viena įkyriausių problemų, kuri gali kainuoti jūsų brangų laiką. Greičiausias būdas atsidaryti dureles – su žiebtuvėliu pakaitinti raktą ir kelis kartus jį kišti į spynelę. Kitas būdas – specialūs spynelių atitirpinimo skysčiai. Bet autoservisų darbuotojai jų nepataria naudoti dažnai - tai tik vienkartinė priemonė. Su laiku jie praranda savybes ir patekę į durelių vidų, vėl užšąla.

Bene greičiausiai spynelę atšildysite pašildę ją su plaukų džiovintuvu. Bet taip rizikuojate sugadinti dažus – dėl temperatūros skirtumo gali atsirasti mikroįtrūkimų.

Jei jau pavyko atsidaryti dureles, grįždami iš darbo, nuvažiuokite į artimiausią šildomą stovėjimo aikštelę. Spynų ir centrinio užrakto mechanizmai atšils ir tada juos galėsite sutepti specialiais tepalais arba vazelinu.

Prišalo vairuotojo durelių gumos


Tikėkitės, kad keleivio pusės durelės neprišalo. Pro jas įsėdę vidų ir stipriau pastūmę, galėsite atsidaryti užšalusias dureles. Kad nereikėtų kiekvieną rytą kartoti šio akrobatinio ritualo, visas gumas ištepkite silikonu arba vazelinu. Liaudyje dar yra naudojamas stabdžių skystis, bet jis ardo gumą, todėl ateityje gali tekti jas keisti. Beje, jei nesate jautrus kvapams, taukai arba lašiniai taip pat tinka.

Automobilis neužsiveda


Dažniausiai su šia problema susiduria automobilių su dyzeliniais varikliais vairuotojai, nespėję išnaudoti vasarinių degalų. Tuomet genda kuro filtras, kurį prireikia keisti. Taip pat nevertėtų piltis baltarusiško dyzelino, kuriame yra parafino priemaišų. Jei jau taip nutiko, reikia visą kurą išpilti ir pasikeisti filtrą.

gali būti išsikrovęs akumuliatorius. Skubant į darbą, paprasčiausiai jį galite pakrauti paprašę kaimyno pagalbos. Bet grįžtant iš darbo geriausia važiuoti tiesiai į parduotuvę ir įsigyti naują.

Kitos galimos priežastys jau yra daug rimtesnės ir reikalauja specialistų įsikišimo. Tai generatoriaus, starterio gedimai, netvarkingos pakaitinimo žvakės. Tokie pataisymai kainuos ne vieną šimtą litų.

Iš vidaus užšalo automobilio stiklai


Drėgmė, netvarkingi kilimėliai ir užsikimšę salono filtrai – pagrindinės užšąlančių langų priežastys. Specialistai pataria žiemą naudoti guminius kilimėlius, kurie surenka sniegą ir vėliau juos galima lengvai išvalyti. O jei jau susikaupė drėgmė – teks ieškotis draugų turinčių garažą, arba kreiptis į autoservisą. Ten automobilį reikėtų palikti parai, kad iš medžiaginių dalių išgaruotų užšalęs skystis.

Jei jau pradėjote jausti priešais važiuojančio automobilio išmetamąsias dujas, tai rimtas signalas keisti salono filtrus. Jie ne tik atgaivins jūsų užsikimšusią nosį, bet ir saugos automobilį nuo drėgmės.

Neatšyla langai iš vidaus


Pirmiausia skubėkite į parduotuvę ir nusipirkite naują aušinimo skystį. Matyt, jūsiškis senesnis nei dviejų metų, dėl to „pečiukas“ neįšyla iki reikiamos temperatūros. Autoservisų darbuotojai „Antifrizą“ pataria rinktis brangesnį, kurį reikėtų keisti kas 4 metus, o ne pigesnį, kuris reikiamas savybes praranda po 2 metų. Tuo pačiu ir už skysčio keitimą sutaupysite vieną kitą dešimtį litų.

Nesipurškia langų skystis


Jūsų priekinis stiklas aptėkštas purvinu sniegu, o valytuvų apiplovimo purkštukai nereaguoja. Problema ne tik kelia nepatogumų, bet yra ir pavojinga gyvybei. Galimos priežastys – sudegė arba užšalo apiplovimo varikliukas, užšalo langų skystis, sprogo skysčio bakelis. Reiškia, dar nepasikeitėte vasarinio skysčio. Jei vasarinio „vandenuko“ liko nedaug, patys problemą galite išspręsti į bakelį įpylę kokybiško langų skysčio, kuris ištirpins ledą. Jei vasarinio ploviklio yra daugiau, teks statyti mašiną į garažą, atšildyti bakelio turinį ir jį išpilti.

Specialistai pataria naudoti ne patį pigiausią skystį. Pigesnės priemonės greičiau išsinaudoja, kartais net užšąla. Brangesni plovikliai išsilaiko ilgiau, yra taupesni ir akimirksniu nutirpdo ledą ir purvą nuo langų.

Automobilis nejuda iš vietos


Jei jūsų automobilis senesnis negu 5-6 metų, nakčiai geriau nepalikite jo užtraukus rankinį stabdį. Jei jau taip atsitiko ir ryte keturratė priemonė nejuda iš vietos, kelis kartus stipriai patraukite stabdžio rankeną, arba plaktuku pastuksenkite per ratus. Vėliau nepamirškite jo naudoti dažniau, pavyzdžiui, atsistojus prie šviesoforo, ar kamštyje.


Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW


Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Registruotų vartotojų nėra