Robertas » 03 Lap 2009, 12:30
PEUGEOT 3008
Nėra labai išvaizdus, tačiau praktiškas, su puikia apdaila, maloniai važiuoja.
Du nuliai „Peugeot“ pavadinime, kaip ir 1007 atveju, žymi modelį, praplečiantį kompanijos sudėtį. Ši automobilių grupė, kurią sudaro 308 platformos šeimyna, papildyta padidinto pravažumo modeliu 3008. Be jo, šiuo metu dar gaminami 308 hečbekas, universalas ir SW. Netrukus grupė bus praplėsta RCZ kupė ir penkių arba septynių vietų MPV modeliu, kurio pasirodymo laukiama rudenį.
Tai didžiulė C segmento automobilių grupė, apie kurią pardavėjams gali tekti aiškinti sukandus dantis. Tačiau nėra abejonės, kad rinkoje didėja tokių mišrūnų kaip 3008 paklausa. Pastarąjį modelį įkvėpė NISSAN Qashqai. Tačiau kitaip nei „Nissan“, „Peugeot“ išsisuko nuo minties, kad SUV savininkai iš tiesų nori keturių varančiųjų ratų. Kompanija siūlo šį aukštą penkiavietį modelį su padalijamu užpakaliniu dangčiu, turintį tik priekinius varančiuosius ratus. Vis dėlto išvysime ir hibridinę versiją, žadančią 109 g/km CO2 emisijas. Jos dyzelinis variklis ir gale montuojamas elektrinis motoras suks visus keturis ratus. Tačiau automobilis nebus skirtas bekelei.
Novatoriškas dyzelinis hibridas numatytas 2011 metams. Šiuo metu galima rinktis 110 AG 1,6 HDi ir 150 AG HDi dyzelinius, 120 ir 150 AG 1,6 litro benzininius motorus. Visi jie montuojami su šešių laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis. 2.0 HDi galima rinktis su įprastu automatiniu mechanizmu, o 1.6 HDi — su automatizuota mechanine pavarų dėže, kuri gerokai sumažina CO2 emisijas.
3008 modelyje debiutuoja keletas šiai klasei neįprastų technologijų. Tarp jų rasite dinaminę pasvirimo kontrolės sistemą („Dynamic roll control“) (žiūrėkite lentelėje), informaciją ant priekinio stiklo rodančią sistemą („Head-up display“), kuri nurodys laiko tarpą tarp jūsų ir priekyje važiuojančios transporto priemonės, ir sukibimo kontrolės sistemą („Grip control“) (panašią į stabilumu ir pravažumu besirūpinančią „Land Rover“ „Terrain response“ sistemą). Pastaroji 3008 leidžia veiksmingiau susidoroti su šlapia žole, sniegu ir purvu.
Automobilis, turėdamas gana siaurą atstumą tarp ratų, dantytas groteles ir blankią užpakalinę dalį, nesudaro labai patrauklaus pirmojo įspūdžio. Tačiau susižavėjimas juo stiprės įsėdus į vidų.
Patraukliame prietaisų skyde rasite prašmatniai atrodančias, pamušalu aptrauktas keleivių laikymosi rankenėles, gražios išvaizdos prietaisus ir naują, stilingą pavarų svirtį. Be to, šio „Peugeot“ salono apdaila yra gan aukšto standarto. Solidumu, medžiagų patrauklumu ir dėmesiu smulkmenoms jis tikrai galėtų rungtis su įprastais aukščiausios kokybės modeliais.
Komplimentus galima sakyti ir modelio savybėms kelyje. 3008 puikiai važiuoja ir yra tylus. Tiek 150 AG turbobenzininis, tiek 1.6 HDi turbodyzelinis motoras dirba tyliai ir ryžtingai. Jie užtikrina didesnį forsavimą nei galėtumėte tikėtis žinodami į svorį, su kuriuo jie turi susidoroti.
Iš minėtų dviejų variklių benzininis yra vikresnis. Jo smarkumo pakanka panaudoti dinaminei pasvirimo sistemai. Ji ne tik riboja automobilio palinkimą, bet ir stebėtinai efektyviai apsaugo nuo nepakankamo pasukamumo. 1.6 HDi veikia be šios technologijos, tačiau dirba gan sklandžiai. Mažos degalų sąnaudos, CO2 emisijos ir kaina jam užtikrins didžiausią paklausą.
Tačiau labiausiai viliojanti 3008 savybė turėtų būti praktiškumas. Modelis turi SUV būdingą kilstelėtą sėdėjimo padėtį, jis yra erdvus, o universalumą sustiprina sumani papildoma bagažinės dugno konstrukcija. Viena ranka jos aukštį galite sureguliuoti trimis padėtimis. Viena iš jų lygiuojasi su žemutine galinio borto dalimi. Tokiu atveju konstrukciją galėsite panaudoti sėdėti iškylų metu.
Tarp kitų patogumų — į plokščią padėtį nulenkiamos galinės sėdynės, sulankstoma priekinė keleivio sėdynė, anga slidėms, žibintuvėlis ir bagažo kabliai. Keistos išvaizdos ar ne, tačiau automobilis galėtų tapti nepakeičiama šeimynine transporto priemone.
VERTINIMAS 3,5/5
MUMS PATIKO
Patrauklus salono dizainas.
Puiki apdaila.
Naudingas universalumas.
Rafinuotumas.
MUMS NEPATIKO
Gremėzdiškas dizainas.
Tik penkios sėdynės.
FAKTŲ LENTELĖ
PEUGEOT 3008 1.6 HDi 110
Kaina 66 000 Lt
Maks. greitis 180 km/h
0–100 km/h 12,2 sek.
Degalų sąnaudos 5,1 l/100 km
CO2 emisijos 137 g/km
Svoris 1 425 kg
Variklis 4 cil., 1 560 cm3, turbodyzelinis
Komponuotė Priekyje skersai, priekiniai varantieji ratai
Galia 110 AG (80 kW) esant 4 000 aps./min.
Sukimo momentas 260 Nm esant 1 750 aps./min.
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Degalų bakas 60 l
Bagažinė 210 l
Ratai 16 col., lieti
Padangos 215/60 R16