Sveikatos apsaugos ministrė Rimantė Šalaševičiūtė jau žada trauktis iš posto, bet paskutinis jos darbas vairuotojams liks ilgam.
Nuo sausio 8 dienos įsigaliojo naujas reikalavimas vairuotojų sveikatos tikrinimui.
Dabar norėdami gauti vairuotojo pažymėjimą ar pasikeisti nebegaliojantį dokumentą turi pasitikrinti ne tik regą, klausą ir bendrą organizmo būklę, bet ir įsitikinti ar neserga Obstrukcinės miego apnėjos (OMA) sindromu.
OMA yra labai pavojingas vairuotojams ir aplinkiniams, nes šį sutrikimą turintis žmogus rizikuoja užmigti prie vairo net nebūdamas labai pavargęs.
Remiantis ministrės pasirašytu įsakymu, vairuotojas apsilankymo pas šeimos arba vidaus, arba vaikų ligų gydytoją metu turės užpildyti, pasirašyti ir pateikti gydytojui klausimyną dėl OMA ir „Epworth“ mieguistumo skalę. Gydytojas, įvertinęs atsakymus ir įtaręs šią ligą, turės siųsti vairuotoją gydytojo neurologo arba gydytojo pulmonologo konsultacijai.
Pasitvirtinus diagnozei žmogui gali būti skirtas gydymas ir uždrausta vairuoti arba sveikatos tikrinimai numatyti kas trejus metus.
Tačiau vargu ar šio sindromo diagnostika iš tiesų veiks, nes tik nuo vairuotojo sąžiningumo priklauso, ar jis į klausimus atsakys teisingai. Tarp klausimų yra tokių, kaip „Ar kas nors jums yra sakęs, kad nustojate kvėpuoti miego metu?“, „Ar atsibundate pailsėjęs po nakties miego?“, „Ar vairuodamas buvote užsnūdęs?“.
Esama vairuotojų sveikatos tikrinimo sistema ir taip yra labai paviršutiniška, o naujasis reikalavimas greičiausiai tik pratęs formalumų sąrašą, nes jei nėra įrašų apie miego sutrikimų gydymą, žmogus galės neigti turintis problemų.