Padangu slegis | koks turi buti

Informacija

Padangu slegis | koks turi buti

Standartinė Robertas » 11 Lie 2014, 21:46

Veikiamos įvairių faktorių, laikui bėgant padangos praranda šiek tiek oro. Todėl rekomenduojama jų slėgį tikrinti kartą per mėnesį. Šis veiksmas labai svarbus, kad važiuotumėte saugiai ir išvengtumėte pirmalaikio padangų susidėvėjimo. Blogai pripūstos padangos: kokia rizika
Slėgis yra esminis saugumo ir padangų ilgaamžiškumo veiksnys. Nepakankamas slėgis arba viršslėgis gali turėti neigiamos įtakos padangų našumui.
Dėl per didelio slėgio padangos išsipučia, todėl sumažėja sąlyčio su keliu plotas. Ši deformacija turi kelias pasekmes:
  • Greičiau dėvisi centrinė padangos dalis ;
  • Pablogėja sukibimas, nes sumažėja sąlyčio su keliu plotas;
  • Sumažėja amortizacija važiuojant nelygiu keliu.

Priešingai, jei slėgis per mažas, didesnė jėga tenka padangų pečiams, kurios tokiu atveju dirba neįprastai.
Tai gali turėti neigiamų pasekmių:
  • Anksčiau laiko susidėvi padangos pečių lygyje;
  • Neįprastai pakyla padangos temperatūra, todėl sprogus padangai gali būti prarasta automobilio kontrolė;
  • Pasikeičia stabilumas kelyje, ypač važiuojant šlapia kelio danga;
  • Padidėja kuro sąnaudos.

Kaip tikrinti padangų slėgį?
Reikėtų tikrinti šaltų padangų slėgį. Tai reiškia, kad nevažinėjote bent 2 valandas arba nedideliu greičiu nuvažiavote mažiau nei 3 km. Jei neturite laiko palikti jų atvėsti, prie rekomenduojamo slėgio pridėkite 0,3 baro. Niekada neišleiskite oro iš įkaitusių padangų.
Koks turi būti slėgis?
Tinkamas slėgis yra toks, kokį nurodė automobilio gamintojas. Rekomenduojamas slėgis (priekinėje ašyje ir užpakalinėje ašyje) nurodytas naudojimo vadove ir  / arba lipduke, priklijuotame ant vairuotojo durelių, kuro rezervuaro durelių arba ant daiktinės. Laikykitės rekomendacijų: jos sudarytos atlikus išsamius padangų ir automobilių gamintojų testus.
Kaip dažnai tikrinti padangų slėgį?
Padangų slėgį reikėtų tikrinti kartą per mėnesį ir prieš ilgesnę kelionę, ypač jei planuojate važiuoti autostrada. Jei slėgis neatitinka gamintojo rekomendacijų, jį reikėtų pakoreguoti. Padangų pripūtimas žiemą temperatūra turi įtakos padangų slėgiui. Kuo ji žemesnė, tuo žemesnis matuojamas slėgis. Todėl žiemą prie matuojamo slėgio rekomenduojama pridėti 0,2 baro.
Viskas aišku: joje trūksta oro. Bet ar vairuotojas tai pastebėjo? Plokščia padanga gali tapti rimtos nelaimės priežastimi. Tai žino kiekvienas. Bet kodėl daugelis vairuotojų vis dar nekreipia dėmesio į padangas?

Automobilio markes žino kiekvienas, o padangų – kas ketvirtas. Tokie duomenys buvo gauti atlikus vairuotojų apklausą. Be to, nedidelio eksperimento metu paaiškėjo, kad kas trečias vairuotojas nesirūpina tinkamu slėgiu padangose ir šitaip leidžia pinigus vėjais. Jeigu jose per mažai oro, padidėja benzino sąnaudos, o padangos dyla greičiau, jau nekalbant apie tai, kad jos gali greičiau sprogti.

O juk padangų slėgį galima pasitikrinti nemokamai ir padaryti tai labai paprasta, tereikia tik užsukti į degalinę. Juk saugumas kelyje labai svarbu. Kiekviena padanga turi atlaikyti ketvirtadalį automobilio svorio. Atraminis jos elementas yra ne guma, o oras. Kuo jo padangoje daugiau, tuo ji patvaresnė. Jei slėgio per mažai, nukenčia padangų šonai ir mažėja saugumas kelyje. Jeigu oro slėgis padangoje per žemas, ji suspaudžiama. Važiuojant padanga  labai įšyla. Pasekmė: didėja degalų sąnaudos, blogėja važiavimo kokybė,  padanga pradeda bliūkšti. Jeigu oro slėgis padangoje per didelis, degalų sąnaudos sumažėja, bet nukenčia važiavimo komfortas, blogėja padangų sukibimas su danga. Nesvarbu, ar oro slėgis padangoje per didelis, ar per mažas, padangų eksploatavimo laikas dėl to vis tiek sutrumpėja. Tik palaikant jose tinkamą slėgį garantuojamas ekonomiškas ir saugus važiavimas automobiliu.

Pavojaus signalas: taip automobilis reaguoja, jeigu padangos praranda oro slėgį

Tie, kurie gerai pažįsta savo automobilį, pagal jo manevringumą gali pajusti, kad padangos prarado tinkamą slėgį. Per mažas oro slėgis arba padangos pažeidimas ties galine ašimi: įveikiant posūkį galinė automobilio dalis staiga pradeda slysti, neramiai reaguoja pakeitus važiavimo kryptį;
per mažas oro slėgis arba padangos pažeidimas ties priekine ašimi: priekiniai automobilio ratai staiga pradeda  slysti arba nelygiai važiuoja tiesiąja. Daugelis vairuotojų per mažai arba visai nesirūpina savo automobilio padangomis. Tai patvirtina vokiškojo „Auto Bild" atlikta apklausa  Hamburge esančioje Baumarkto aikštėje. Iš 60-ties patikrintų automobilių, dvylikos mašinų padangose oro buvo per mažai.

Be to, du trečdaliai apklaustų vairuotojų nežinojo, kada paskutinį kartą tikrino padangų slėgį. Apklausos rezultatus sunku suvokti, nes nuolatinę (maždaug kas 14 dienų) padangų kontrolę galima labai greitai atlikti. Tinkamas slėgis padangose nurodytas automobilio priežiūros instrukcijoje, ant degalų bako dangtelio arba ant B atramos. Padangų pardavėjas pataria pripildyti jas dujomis. Ar tai turės kokių nors privalumų?

Padangų dujos daugiausiai susideda iš anglies dvideginio, kurį padangos geriau išlaiko, negu paprastą orą. Bet nuolatinė ir reguliari jų kontrolė vis tiek reikalinga.

Ar statant automobilį galima iš lėto užvažiuoti ant bortelio?

Ne, net ir labai atsargiai atlikdami tokius manevrus neapsaugosite padangų nuo pažeidimų, kurie gali išryškėti praėjus kuriam laikui.

Ar galima atsisakyti varginančios padangų kontrolės?


Taip, jeigu naudosite elektroninę kontrolės sistemą. Kai kurie nauji automobiliai turi tokią kontrolės sistemą, be to, galima įsigyti WAECO prietaisą. Jo kaina – nuo 100 eurų (nuo 350 litų).

Padangos praranda orą, kokia galėtų būti priežastis?

Jeigu į padangą neįstrigęs svetimkūnis, pirmiausia reikia patikrinti ventilio sandarumą. Bet jei yra pažeidimų, oras gali išeiti ir per šonus. Padangos – apvalios ir juodos spalvos. Deja, daugelis vairuotojų į jas nekreipia dėmesio. Tuo tarpu padangos – tai pagrindinė automobilio dalis, atlaikanti apkrovą. Jos yra tarpininkas tarp automobilio ir kelio dangos. Todėl padangoms privalu skirti bent šiek tiek dėmesio. Būtina reguliariai tikrinti jų slėgį ir vengti užvažiuoti ant šaligatvio bortelių. Tie, kurie nepaiso šių taisyklių, išleidžia daugiau pinigų degalams, be to, greičiau susidėvi ir jų eksploatuojamos padangos. Pačiu blogiausiu atveju padanga tiesiog gali sprogti.

Paveikslėlis

Ant padangos nurodytas jos slėgis – tai oro kiekis, kurio nerekomenduojama viršyti pučiant padangą. Čia viskas kaip ir būtų aišku, tačiau neretai yra nurodomi skirtingi matavimo vienetai – jų lyginimo lentelę mes ir pateiksime.

Paveikslėlis
Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Padangų slėgis | koks turi būti

Standartinė nartelis » 14 Lie 2014, 12:54

Bent kartą per mėnesį patikrinu oro slėgį padangose, stabdžių, aušinimo, vairo stiprintuvo skysčių lygį, o ir variklio tepalo matuoklę retsykiais į dienos šviesą ištraukiu :)
Čia aš apie visus turėtus automobilius. :)
Espace IV 1,9 dci, Authentique
Espace II, 2,2 l, 96 m. LPG, LIMITED (EX)
nartelis
Serviso meistras
Serviso meistras
 
Pranešimai: 627
Užsiregistravo: 15 Spa 2009, 20:12
Miestas: Marijampolė
Automobilis: ESPACE IV 1,9 dci . 06, ESPACE IV1,9 dci 03 (EX)


Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Registruotų vartotojų nėra

cron