Dabartinės „Zafira“ sėkmė „Volkswagen“ paskatino sukurti septynvietį „Touran“, o pavydo apimta „Renault“ pristatė „Grand Scenic“. Septynviečius vienatūrius savo modelių gamose taip pat turi „Peugeot“ ir „Toyota“, o artimiausiu metu prie šios kompanijos prisijungė ir „Mazda“.
Debiutas: 2005 m. liepos mėn.
Segmentas: kompaktiniai vienatūriai
Konkurentai: „Volkswagen Touran“, „Toyota Corolla Verso“, „Renault Grand Scenic“
Varikliai: benzininiai:1,6 ltr. (105 AG), 1,8 ltr. (140 AG), 2,2 ltr. (150 AG), 2,0 ltr. turbininis (200 AG)
turbodyzeliniai: 1,9 ltr. (100 AG), 1,9 ltr. (120 AG), 1,9 ltr. (150 AG)
Išmatavimai: ilgis 447 cm, plotis 178 cm, aukštis 164 cm; bazė 270 cm
Svoris: 1’360 kg
Galima sakyti, kad dabartinės „Zafira“ pasirodymas prieš šešerius metus smarkiai pakeitė visą kompaktinių visureigių segmentą – tai buvo pirmas kompaktinis vienatūris, kuriame tilpo net septyni keleiviai. Be to, jis buvo itin patogus ir paprastas naudoti. Ir pakeisti dizainą Opel buvo No Problems .
Pagrindinis naujosios „Zafira“ kūrėjų tikslas buvo padaryti šį vienatūrį stilingesnį, saugesnį, žaismingesnį bei geriau valdomą. Didžiausias dabartinio modelio privalumas yra jo funkcionalumas – nors automobilis yra gana neblogai valdomas, tačiau čia buvo likę daug erdvės tobulėjimui. Naujosios „Zafira“ valdymui „Opel“ inžinieriai teigia skyrę nemažai dėmesio.
Dabartinės „Zafira“ sėkmė „Volkswagen“ paskatino sukurti septynvietį „Touran“, o pavydo apimta „Renault“ pristatė „Grand Scenic“. Septynviečius vienatūrius savo modelių gamose taip pat turi „Peugeot“ ir „Toyota“, o artimiausiu metu prie šios kompanijos prisijungė ir „Mazda“.
Dabartinės „Zafira“ sėdynių išdėstymo sistema „Flex-7“ sulaukė tokio pasisekimo, kad naujajame modelyje paprasčiausiai nebuvo reikalo ją iš esmės keisti. Ši sistema yra labai paprasta naudoti, nes „Zafira“, kitaip nei kituose septynviečiuose kompaktiniuose vienatūriuose, nereikia išiminėti atskirų sėdynių. Naujosios „Zafira“ vidurinėje eilėje įtaisytos trys sujungtos, o galinėje – dvi atskiros sėdynės.
Esant reikalui, galines sėdynes galima įleisti į grindyse esančias nišas ir taip gauti didelę erdvę bagažui. Norint pervežti itin gremėzdišką krovinį, vidurinį suolą galima pastumti ir nulenkti į priekį. Šitaip nulenktos sėdynės atlieka ir apsauginės pertvaros vaidmenį – atskiria vairuotoją ir priekinį keleivį nuo krovinių skyriaus, kuris, „Opel“ teigimu, yra didžiausias kompaktinių vienatūrių klasėje.
Naujoji „Zafira“ yra šiek tiek erdvesnė – bazė pailgėjo 9 mm, o plotis padidėjo 25 mm. Kadangi visos trys sėdynių eilės išdėstytos amfiteatro principu, priekyje sėdintis keleivis neužstoja vaizdo. Be to, sėdynes galima dar įvairiau stumdyti ir taip lengvai manipuliuoti salono erdve. Iš „Astra“ perimta „Flex-Organizer“ sistema leidžia bagažinėje patogiai pritvirtinti įvairius krovinius.
Siekiant sukurti sportišką išvaizdą, automobilis tapo 12 mm žemesnis, tačiau „Opel“ teigia, kad dėl to erdvė galvai nė kiek nesumažėjo. Nors septyniems suaugusiems šis vienatūris gali pasirodyti ankštokas, tačiau jame patogiai įsitaisys penki suaugę ir pora vaikų.
Dabartinė „Zafira“ sudaro įspūdį, kad jos konstruktorių kūrybingumas baigėsi sėdynių išdėstymu, nes automobilio interjeras yra pakankamai funkcionalus, tačiau nuobodokas. Naujojo modelio salonas perėmė nemažai „Astra“ elementų ir tapo nuotaikingesnis, draugiškesnis ir dar geresnės kokybės. Vairuotojo sėdėsena truputėlį pažemėjo, tuo tarpu pavarų dėžės rankena įmontuota šiek tiek aukščiau – centrinės konsolės apatinėje dalyje. Rankinio stabdžio forma, kaip ir „Renault“ atveju, primena lagamino rankeną.
Nors įvairius jungiklius bei jų išdėstymą „Zafira“ paveldėjo iš „Astra“, tačiau į priekį pastumtas priekinis panelis vienatūryje sukuria didesnės erdvės įspūdį. „Opel Zafira“ taip pat išsiskiria puikiai atrodančiomis ventiliacijos angomis, kitokia prietaisų skydelio apdaila bei centrinėje konsolėje įmontuotu informacijos displėjumi.
Šiuo metu „Opel“ planuoja pilkai melsvos, smėlinės bei medžio anglies spalvų interjerus su medžio arba aliuminio apdaila. Tiek interjere, tiek ir eksterjere galime rasti nemažai chromo akcentų.
Į standartinę „Zafira“ įrangą greičiausiai bus įtrauktos šešios oro pagalvės, tačiau šoninės oro pagalvės nepakankamai apsaugo galinėje eilėje sėdinčius keleivius. Automobilis bus aprūpintas moderniomis saugumo sistemomis, saugančiomis keleivių sprandus bei vairuotojo kulkšnis. „Opel“ atstovai teigia, kad naujoji „Zafira“ saugiai atlaiko smūgį į priekinę dalį važiuojant 68 km/val. greičiu, tuo tarpu „Euro NCAP“ reikalavimas yra 64 km/val.
Pagal skyrelius įvairioms smulkmenoms susidėti „Zafira“ nusileidžia „Renault Scenic“, tačiau tarp priekinių sėdynių įtaisyta gana didelė dėžutė visokiausiems niekučiams. Taip pat bus galima papildomai užsisakyti vadinamąjį „Šviesos ir bagažo“ paketą, į kurį įeina du pusiau padalinti liukai bei stoge įtaisytas bagažo skyrelis.
Natūralu, kad automobilis perėmė „Astra“ variklius bei pavarų dėžes, tačiau reikia nepamišti, kad „Zafira“ sveria 70-100 kg daugiau. Vienatūris komplektuojamas su keturiais benzininiais ir trimis dyzeliniais varikliais. Už papildomą mokestį dyzelinės jėgainės gali būti komplektuojamos su žalingųjų dalelių filtrais. „Zafira“ turės penkių ir šešių laipsnių mechanines bei keturių ir šešių laipsnių automatines greičių dėžes. Taip pat bus galima užsisakyti ir sportiškesnę pastandintą bei sužemintą pakabą, kuri bus įtraukta į kitąmet pasirodysiančios „Zafira VXR“ standartinę įrangą.
Išrankiems pirkėjams bus siūloma kompiuterizuota amortizatorių valdymo sistema IDS, kuri integruoja traukos, stabilumo ir ABS sistemas. Su IDS automobilis tampa manevringesnis bei geriau reaguoja į vairuotojo veiksmus.
Per šešerius metus buvo parduota net 1,4 mln. pirmosios kartos „Zafira“, todėl galima tikėtis, kad naujasis modelis dar labiau padidins septynviečių vienatūrių populiarumą
Techniniai duomenys: http://www.opel.lt/site/local_image/pricepdf/zafira.pdf
Techniniai duomenys: http://www.autodina.lt/lt.php/automobil ... el-zafira/