Kaip konceptinis modelis, Mazda5 debiutavo 2004 metų Ženevos automobilių parodoje pavadinimu MX-Flexa. Tais pačiais metais surengtoje Paryžiaus automobilių parodoje, jau buvo galima išvysti realiai atrodantį ir prekybai parengtą vienatūrį Mazda5. Naujasis automobilis pakeitė populiarų Premacy modelį, gamintą nuo 1999 metų. Įdomu yra tai, kad Japonijoje Mazda5 ir toliau yra vadinama Premacy vardu. Skaičius 5 pavadinime yra tik Europai skirtuose modeliuose. Apžvelkime, kuo ypatingas šis automobilis.
Veržlus dizainas
Mazda5 dizainą galima vertinti kaip ypač sėkmingą: pleišto formos kėbulas atrodo labai dinamiškas. Dėl nuo B atramų link galo žemėjančio stogo ir kylančios šoninės linijos automobilis neatrodo toks aukštas, koks yra (1,6 m). Pažemintas priekis pabrėžia dinamišką išvaizdą, o didelė Mazda emblema ir šviesaus stiklo projekciniai žibintai su ryškiais reflektoriais papildo automobilio išvaizdą. Gale puikiai matomi dideli žibintai, kurie įrengti labai aukštai.
Galiniai šoniniai langai, galiniai žibintai ir galinių durelių langas suformuoja gaubtą paviršių, kuris suteikia galinei Mazda5 daliai aptakią, gerai subalansuotą formą. Mazda5 yra 4,5 metro ilgio ir truputį daugiau nei 1,8 metro pločio. Važiuoklės bazė yra beveik 2,8 metro ilgio, o tai suteikia daug erdvės ir puikias vairavimo charakteristikas.
Naujausias Mazda vienatūris išleidžiamas dviejų dizaino versijų. Viena pabrėžia stilingą (Classic/Elegance), o kita – sportinę išvaizdą (Touring). Būtent sportiškesnę automobilio versiją, varomą 2.0 benzininiu motoru mes ir bandėme. Kokie skirtumai renkantis vieno ar kito dizaino modelį? Pirmuosiuose - daugiau smulkių detalių, tokių kaip chromuota briauna priekinių grotelių apačioje ar sidabro spalvos reflektorius priekiniuose žibintuose. Sportinės Mazda5“ priekinės grotelės – sparno formos, priekinės oro įsiurbimo angų šonines linijos susilieja einant į galą, pabrėždamos automobilio plačią išvaizdą, ir speciali priekinio bamperio forma, dėl kurios automobilio priekis atrodo ilgesnis ir žemesnis. Ši versija turi paplatintus šoninius slenksčius, patamsintos išvaizdos priekinius ir galinius žibintus su metalizuotais akcentais, suteikiančiais sportiškumo pojūtį, 17 colių penkių stipinų lietus ratlankius, šoninius aptakus, galinį apatinį ir stogo aptakus, suteikiančius stabilumo ir didinančius aerodinaminį potencialą.
Pirmas šio segmento automobilis su stumdomomis durimis
„Mazda5“ įgyvendina konstruktorių nuostatą, kad automobilį būtų patogu naudoti įvairiais tikslais. Tai pirmas kompaktiškųjų vienatūrių segmento automobilis su stumdomomis durimis. Tokios durys leidžia išvengti smulkių paviršiaus pažeidimų, kai automobilis stovi ankštoje vietoje, taip pat patogiau, pavyzdžiui, įkelti vaiką į vaikišką kėdutę. Stumdomų durų atidaroma anga yra didelė - 700 mm pločio ir daugiau negu vieno metro aukščio, o tai leidžia lengvai įlipti į automobilį net laikant rankose vaiką.
Aukštai atsidarančios vienatūrių galinės durelės paprastai sukelia nemažai rūpesčių žemesniems žmonėms. Mazda5 tam turi dviejų lygių galines dureles. Iš pradžių galinės durelės fiksuojamos 1,8 metro aukštyje, todėl jas lengvai gali pasiekti ir patogiai naudoti žemesni žmonės. Viršutinėje padėtyje galinės durelės fiksuojamos daugiau nei 1,9 metro aukštyje, todėl net ir aukštesni žmonės turi pakankamai vietomis po durelėmis. Įdomus sprendimas yra tai, kad degalų papildymo metu, kuomet būna atidarytas bako dangtelis, dešiniosios stumdomosios durys atsidaro tik iki tam tikros vietos. Tikrai praktiškas sprendimas norint apsisaugoti, kad keleiviai įlipdami ar išlipdami neužkliudytų durimis degalų papildymo žarnos.
„Karakuri“ sedynių sistema
Mazda5, skirta penkiems arba septyniems žmonėms, turi daugybę gerai apgalvotų detalių. Lengvai naudojamos „Karakuri“ sėdynės leidžia visada palikti pakankamai vietos keleiviams arba bagažui. Mazda5“ sėdynės išdėstytos pagal formulę „2+3+2“, kai naudojamos visos sėdynės. Jūs galite nuleisti trečios ir antros eilės sėdynes, sudarydami plokščią paviršių, o taip pat atlenkti priekinio keleivio sėdynės atlošą. Šoninės antros eilės sėdynės gali būti atstumiamos iki 270 mm paliekant daugiau vietos kojoms.
Kai atlenkta trečia eilė, septynvietė Mazda5“ turi 426 litrų (VDA) erdvę bagažui. Kai sulankstytos ir antros eilės sėdynės erdvė bagažui padidėja iki 857 litrų (VDA). Penkių vietų versijos erdvė bagažui yra 538 litrų (VDA), ir gali būti padidinta iki 969 litrų (VDA), sulanksčius antros eilės sėdynes. Pagal VDA standartą tūris matuojamas tik iki apatinio langų krašto. Be to, čia yra 15 litrų ertmė po bagažinės grindimis.
Šioje vietoje pastebėjome ir minusą. Atlenkus dvi papildomas sėdynes, neradome vietos kur galėtume padėti bagažinės uždangalą. Jis tiesiog niekur nebetilpo, tad keleiviams matyt tektų jį laikyti rankose arba per trumpą laiką, kurio metu bandėme Mazda5, tiesiog nepastebėjome visų skyrelių ir daiktadėžių, kurių šiame vienatūryje tikrai daug.
Mazda5“ iš viso turi 45 skyrius įvairiems daiktams sudėti, tarp jų – net 10 laikiklių puodukams. Pavyzdžiui, tarp priekinių sėdynių yra praktiška centrinė konsolė, matyta Mazda6“, kurioje įrengtas dviejų dalių skyrelis su viršutiniu dėkliuku ir dėžute apačioje, kurioje gali tilpti septyni CD diskai. 11 litrų talpos pirštinių skyrelyje tilps kur kas daugiau nei keli popieriaus lapai, o priekinių sėdynių atlošuose įrengti tvirti iššokantys staliukai antros eilės keleiviams.
Mazda Karakuri sistema greta apgalvoto sėdynių išdėstymo turi daug įvairių skyrelių. Pavyzdžiui, antros eilės vidurinė sėdynė gali būti nulenkiama žemyn, tokiu būdu padarant daugiau erdvės dviejų antrosios eilės keleivhttp://www.autoreka.ltių pečiams. Vidurinės sėdynės pagalvėlė laikoma po kaire antros eilės sėdyne, o atlošas gali būti nuleistas žemyn, kaip platus ranktūris. Jei reikalinga vieta kam nors pasidėti, praktiška Karakuri universali dėžė gali būti atlenkiama iš po dešinės sėdynės į tarpą tarp dviejų antros eilės sėdynių.
Mazda5 vairuotojas jausis patogiai. Universalios sėdynės – su reguliuojama juosmens atrama , o vairas gali būti reguliuojamas vertikaliai ir teleskopiškai. Trys matavimo prietaisų skalės gerai matomos.
Radijo, CD grotuvo ir oro kondicionieriaus valdymo elementai įrengti prietaisų skydelio viduryje ir yra lengvai pasiekiami.
Galingi varikliai Mazda5 Baltijos šalims pateikiamas su dviejų tipų benzininiais varikliais. Mazda5daug dėmesio skyrė varikliams, kad jie išvystytų pakankamą galią net esant pilnai pakrautam automobiliui. Todėl net bazinis variklis yra 1,8 litro darbinio tūrio. Jo maksimali galia yra 85 kW (115 AG), o sukimo momentas lygus 165 Nm/4000 aps./min. Kita pasirinkimo galimybė – 2,0 litrų, 107 kW (145 AG) ir 185 Nm/4500 aps./min. variklis. Su abiem benzininiais varikliais komplektuojama penkių pavarų rankinė greičių dėžė.
Be to, Mazda5išleidžiamas su 2,0 litrų dyzeliniais varikliais. Standartinės galios versijos maksimalus galingumas yra 81 kW (110 AG), o sukimo momentas 310 Nm/2000 aps./min. Tiems kurie pageidauja daugiau galios, išleidžiama 105 kW (143 AG) padidinto galingumo versija su maksimaliu sukimo momentu 360 Nm/2000 aps./min. Abiejuose Mazda5dyzeliniuose variantuose įrengta šešių pavarų rankinė greičių dėžė. Nežiūrint didelio galingumo ir puikių dinaminių charakteristikų, abu dyzeliniai varikliai kuro vidutiniškai sunaudoja tik 6,3 l/100 km.
Kelyje...
Kaip gi neišbandyti ką sugeba vienatūris po variklio gaubtu slėpdamas beveik 150 AG. Įspūdžiai išties malonūs. Kaip ir daugelis benzininių motorų, esant žemiems sūkiams, automobilis elgiasi labai ramiai. Peržengus 3000 aps./min. jaučiasi, kad Mazda5 sukurta važiuoti, o ne pavydžiai stebėti kaip pro šalį lekia kiti vairuotojai. Mazdakonstruktoriai kurdami Mazda5modelį stengėsi sukurti tokį pat maloniai vairuojamą automobilį, kaip ir visi naujieji Mazda modeliai. „Mazda<> konstruktoriai norėjo suteikti didesnį vairavimo malonumą ir kompaktiškųjų vienatūrių klasei. Net jei tai yra erdvus šeimyninis automobilis, jo vairavimo dinamika yra sportiška, kaip ir kitų „Mazda“ modelių. Automobilis į kiekvieną vairo krustelėjimą reaguoja tikslai ir greitai, o tvirtas kėbulas ir labai gerai subalansuota pakaba išlaiko automobilio pusiausvyrą. Mazda5 turi MacPherson atraminę priekinę pakabą, amortizatorius su didelio diametro stūmokliais ir apvalias spyruokles. Gale įrengta daugiakryptė pakaba, o apvalios spyruoklės sumontuotos po grindimis, tokiu būdu lieka daugiau vietos trečios eilės keleiviams. Benzininėse versijos vairo sistema yra elektrinė-hidraulinė, o dyzelinėse versijose - hidraulinė.
Gamintojai skelbia, kad triukšmo lygis yra ypač mažas šiame modelyje. Važiuojant greitkeliu 110 km/h išties gerai girdėjome vėjo ir padangų keliamą triukšmą. Žinoma, didesniam triukšmo lygiui įtakos padarė tai, kad automobilis buvo apautas žieminėmis padangomis, nors ir nedygliuotomis.
Mazda5visuose keturiuose ratuose turi iš priekio vėdinamus diskinius stabdžius. Čia, pavyzdžiui, yra įrengta ABS sistema su elektroniniu stabdžių jėgos paskirstymu, mechanine stabdžių pagalba ir dinaminio stabilumo valdymu (DSC) su stabdymo jėgos reguliavimu (TCS). Greta kėbulo gaubto, kuris sugeria ir nukreipia smūgio jėgą nuo keleivių salono, čia yra daug pasyvios saugumo įrangos. Pavyzdžiui, trijuose taškuose tvirtinami saugos diržai ir galvos atlošai įrengti visose sėdynėse, priekinės ir šoninės oro pagalvės vairuotojui ir priekyje važiuojančiam keleiviui, ir didelės uždengiančios oro pagalvės, apsaugančios visas tris eiles. Pedalai, vairas ir vairo kolonėlė reaguoja į smūgį ir apsaugo vairuotojo pėdas, kelius, galvą ir krūtinę. Be šių saugumo priemonių, Mazda5 modelyje yra numatyta smūgių paskirstymo ir absorbacijos sistema MAIDAS, maksimaliai sumažinanti deformaciją ir išsklaidanti smūgio energiją susidūrimo metu.
Ką ir už kiek gauname?
Kaip ir kiti Mazda modeliai, naujoji Mazda5pasižymi gausia standartine įranga. Baziniame modelyje yra oro kondicionierius, CD grotuvas, centrinis užraktas su nuotoliniu valdymu, šildomi durų veidrodėliai, 6 saugos oro pagalvės, DSC - dinaminio stabilumo kontrolės sistema, TCS – traukos kontrolės sistema ir t.t. Pasirinkdamas iš kelių įrangos ir papildomų priedų variantų kiekvienas klientas gali pasirinkti automobilį, atitinkantį jo asmeninius poreikius.
Pateikiame būtent šios versijos pagrindinius techninius duomenis ir standartinę įrangą:
Variklis : 1999 cm3 / 107 KW (150)AG Transmisija: mechaninė, 5 begių Įsibėgėjimas iki 100 km/h: 10,8 sek. Maksimalus greitis: 196 km/h Kuro sąnaudos (mieste/užmiestyje/mišrios): 11/6,6/8,2 l/100 km
Įranga: Saugumas: ABS/EBD/EBA/TSC/DSC, priekinės ir šoninės saugos oro pagalvės, galvos lygio saugos oro užuolaidos. Komfortas: Radijas/CD, 6 garsiakalbiai, oro kondicionierius, audio sistemos valdymas vaire, akinių dėklas, vairuotojo sėdynes atkaltės išlinkio reguliavimas, 2 eilės Pic – nic staliukų, informacinis kompiuteris. Kita: priekiniai rūko žibintai, automatinė šviesų sistema, lietaus jutiklis, Touring juodi sėdynių apmušalai, 17 colių lieti ratlankiai, 205/50/R17 padangos, ksenoniniai žibintai, Aero body paketas.
Nuo 2008 m. Mazda 5 atsinaujino: Komfortiškesnė pakaba, mažiau triukšmo salone, taupesnis variklis, naujos pavarų dėžės ir automatiškai atsidarančios šoninės durys. Gamintojai teigia, kad atnaujindami „Mazda 5“ vienatūrį įtaisė automatiškai atsidarančias ir užsidarančias galines duris. Šių durų valdymo mygtukai yra įtaisyti vairuotojo pusės durelėse ir centrinėje konsolėje. Pasak japonų, durys atsidaro ir užsidaro per mažiau nei 5 sekundes. Po variklio dangčiu didelių pasikeitimų nėra. Čia ir toliau bus montuojami tie patys motorai. Tačiau atnaujintos „Mazda 5“ 2,0 l, 145 AG benzininis variklis sunaudos iki 4 proc. mažiau degalų. Be to, jis standartiškai bus komplektuojamas su 6 bėgių mechanine greičių dėže (šiuo metu yra 5 bėgių), o už papildomą mokestį bus galima įsigyti ir 5 laipsnių automatinę transmisiją. Gamintojai atnaujindami „Mazda 5“ taip pat patobulino pakabą (jinai tapo komfortiškesnė ir stabilesnė), stabdžius bei sumažino triukšmo lygi salone. Papildomai bus galima įsigyti ir naujų elektroninių pagalbininkų: DVD navigacinę sistemą, parkavimo sistemą su galinio vaizdo kamera, „Bluetooth“ sistemą ir t.t.
Buvau zmonai nupirkes tokia. Siek tiek pamustu galiniu sparnu. Is amerikos. 2006 m, "Zoom-zoom" modifikacija su pagerintu 2.3 motoru, sekvencine deze, su rida ~ 32000 myliu.
Vaziavom nepilnai metus. Visumoje labai neprasta masina. Daug sasaju su Fordu: tie patys varikliai, net "prikurke" gale su Fordo zenklu . Pliusai: Labai gera trauka, zaibiska reakcija i pedalo paspaudima (praktiskai sportinis seimyninis automobilis ) Stabilumas kelyje, Sekvencine greiciu deze (automatinis arba pusiau automatinis perjungimo rezimas), protingai persijungiantis automatas. Trys eiles sedyniu (6 vietos). Sulankscius jas- lieka lygios grindys. Sulankscius galine eile laisvai telpa didelis vaikiskas vezimas bei kruva krepsiu ir dar turi 3 vietas keleiviams. Visai neprasta garso izoliacija. Kas man buvo didelis siurprizas, nes tvarkant maciau is ko ji susideda. Plasmasine praktiskai viso dugno apsauga - gerai apsaugo nuo purvo ir kokiu nedideliu kliuciu. Patogios slenkancios sonines durys. Labai geros trumpos sviesos. Apskritai apsvietimas visokeriopai geras. Gana patogi vairuotojo vieta, paprasti patogus ir aiskus prietaisai, autopilotas, radijos valdymas ant vairo, standartiskai montuojamas 6 cd keitiklis (taciau akustika galetu buti geresne), el. liukas. Santykinai nedideliu gabaritu - jei vaziuoja moteris, gal sioks toks pliusas.
Minusai: Kieta, smarkokai rudijanti pakaba. Pigios, plonos, kietos salono apdailos plasmases, sunkiai issivalantys ir greit susiveliantys grindu kilimeliai, greitai nusitrinanti pavaru svirties paneles plasmasine apdaila (net valant reikia buti atsargesniam, taciau tas lygtai istaisyta nuo 2008 m). Vidutines kuro sanaudos apie 10-11 litru benzino, taciau gali buti, kad jos tokios buvo del vaziavimo stiliaus - letai vaziuoti su ja neina Pastoviai uzsalancios sonines durys - tepk ka nori. Nepadeda. Galetu buti siek tiek aukstesne. Ziema tai jauciasi.
Zmonai ji labai patiko, taciau pasikeitus aplinkybems nusprendeme jai pirkti didesni auto.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Drysciau tau priestarauti del kaikuriu dalyku. Garso izoliacija tikrai nera tokia nebloga kaip sakai.
Vidutines kuro mazda5 sanaudos apie 10-11 litru benzino, taciau gali buti, kad jos tokios buvo del vaziavimo stiliaus - letai vaziuoti su ja neina Ko noreti is 2.3 Amerikono 4 begiu automatines dezes? Turiu 2.0 Mzr Cd 105 kw ir tikrai dyzelio valgo mazai. Pastoviai uzsalancios sonines durys - tepk ka nori. Nepadeda. Turiu jau daugiau nei metus neikart nebuvo uzsalusios. Galetu buti siek tiek aukstesne. Ziema tai jauciasi. Jauciasi todel kad amerikonas pas tave buvo, visi slenksciai ir t.t Europineje tikrai nesijaucia. Nebent varai ziema per pievas
Citata: Garso izoliacija tikrai nera tokia nebloga kaip sakai. Tur but todel, kad pas tamsta dyzelis.
Citata: Ko noreti is 2.3 Amerikono 4 begiu automatines dezes? Pataisymas: is 2.3 japono 4 begiu automatines dezes. Beje, 2.3 pardavinejamos ir europoje ir dedamos i "a la sportines" komplektacijos fordo ir mazda modelius, taip pat europoje pardavinejamos ir tos pacios 4 pavaru automatines dezes .
Citata: Jauciasi todel kad amerikonas pas tave buvo, visi slenksciai ir t.t Europineje tikrai nesijaucia. Sutinku. Uztat europines be spoileriu ir atrodo taip gaidiskai... Amerikoje taip skurdziai atrodantis modelis butu daug maziau populiarus.
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Kai jai projektavo gala dizaineris turbut sirgo. Negaliu atsitoketi kaip galima taip paprastai subjauroti is prigimties grazu automobili. Ismesciau dizaineri ta pacia sekunde po tokio projekto pateikimo.
Chrysler Town&Country "American Vans edition" / Daug Chrysler minivenu 2001-2012. Klaipeda.
Arnas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Kai jai projektavo gala dizaineris turbut sirgo. Negaliu atsitoketi kaip galima taip paprastai subjauroti is prigimties grazu automobili. Ismesciau dizaineri ta pacia sekunde po tokio projekto pateikimo.