Kaip vairuoti automobili su turbina

Informacija

Kaip vairuoti automobili su turbina

Standartinė Robertas » 28 Lie 2016, 14:57

Variklio alyva ne tik tepa nepaprastas apkrovas patiriantį turbokompresoriaus guolį, bet ir aušina šį mazgą. Alyvoje atsiradus pašaliniams objektams, paspartinamas visų tepamų paviršių dilimas. Sumažėjęs alyvos slėgis, varikliui veikiant laisvąja eiga, nebus kenksmingas, bet, pasiekus aukštus sūkius, mažins kompresoriaus resursą. Norėdami vengti tokių reiškinių, laiku keiskite variklio alyvą ir filtrus, palaikykite švarią tepimo sistemą. Kalbant apie alyvą – visuomet rekomenduotina rinktis konkrečią, gamintojo nurodytą, alyvą.

Bet koks pašalinis objektas, patekęs į didžiuliu greičiu besisukančią turbiną, sukels labai spartų mazgo dėvėjimąsi arba netgi visišką dalių susivirinimą. Tie objektai gali būti variklio detalių dalelės ar per oro filtrą patenkantys aplinkos nešvarumai.

Todėl V. Sakalauskas, be gamintojo reikalavimus atitinkančio alyvos keitimo, atkreipia dėmesį ir į oro filtro keitimą. Per oro tiekimo sistemą patenkant kietosioms dalelėms, ant kompresoriaus menčių atsiranda smūgių žymės, o ilgainiui išsibalansavusios mentės ima lūžinėti. Tokie reiškiniai gali atsirasti ir įtrūkus orą tiekiančioms žarnoms.

Naudojant nekokybiškus degalus arba esant netinkamam variklio reguliavimui turbina ima dar labiau kaisti. Apie jos perkaitimą rodo ant korpuso atsirandančios išblukusio atspalvio dėmės. Tokiam reiškiniui užsitęsus, korpusas ima trūkinėti, „iškepa“ tarpikliai ar net guoliai.

Norėdami pailginti turbinos veikimo trukmę, rekomenduojama pradėti važiuoti, po variklio užvedimo praėjus bent minutei. Tai ypač aktualu šaltu oru, kai alyva sutirštėja. Per tą laiką alyva pasieks kompresoriaus guolius ir užtikrins tinkamą tepimą.

Kita taisyklė – automobiliui sustojus, variklį išjunkite tik leidę jam dar bent minutę veikti laisvąja eiga. Tai ypač svarbu po ilgo važiavimo, varikliui veikiant didele apkrova. Laisvoji eiga turbinai leidžia atvėsti ir tuomet ją galima saugiai stabdyti.

To nepadarius, įkaitusi ir sustojusi turbina tiesiog „keps“, trumpindama savo guolių, tarpiklių ir korpuso ilgaamžiškumą.

Signalai išduodantys remonto poreikį

Kokie simptomai rodo artėjančią turbinos „mirtį“?

K. Čiapas sako, kad turbinos gedimus išduoda atsiradę pašaliniai garsai, padidėjęs dūmingumas, tepalo sąnaudos, kartais – sumažėjusi trauka. Degalų sąnaudos gali net nepasikeisti.

Garsas:
neįprastai intensyvėjantis švilpimas yra vienas iš požymių. Per sutrūkinėjusią tarpinę arba kompresoriaus korpusą prasiskverbiančios išmetamosios dujos arba siurbiamas oras skleidžia specifinį garsą.

Vaizdas: Apžiūrėkite, ar nematyti alyvos nutekėjimų. Išjungę variklį, nuimkite įsiurbimo ortakį ir apžiūrėkite menčių būklę. Ar ant jų nematyti pažeidimų? Ar mentės nesulankstytos, ar visos vietoje? Mentės turi suktis lengvai ir sklandžiai, be mažiausio strigimo. Guoliai negali klibėti.

V. Sakalauskas pastebi, kad aiškus požymis apie kompresoriaus poreikį remontui matomas prietaisų skydelyje. Tiksliau – reikia stebėti kompresoriaus spaudimą rodantį indikatorių. Nepakankamas spaudimas yra rimtas ir aiškus signalas, rodantis sistemos gedimą.

Svarbiausia – tinkama eksploatacija

Didžiausia turbinų problema – jos veikia, esant itin ekstremaliomis sąlygomis. Beprotišku greičiu (krovininiuose automobiliuose – 70-100 tūkstančių aps./min) besisukanti ir išmetamųjų dujų kaitinama turbina labai įkaista.

O perkaitimas, didelės amplitudės temperatūrų kaita ir tepimo sutrikimai yra didžiausi turbokompresorių priešai.

Norint to išvengti, pakanka tinkamai prižiūrėti variklį ir tinkamai juo naudotis. Teisingo elgesio su turbokompresoriniais varikliais taisyklės yra paprastos, bet jų reikia nuosekliai laikytis.

Laikoma, kad turbokompresoriaus veikimo resursas prilygsta variklio resursui, tačiau, būdama jautri naudojimo sąlygų specifikai, turbina savo „gyvenimą“ paprastai baigia anksčiau. „Volvo Lietuva“ serviso vadovas Vitoldas Sakalauskas sako, kad tinkamai prižiūrimų variklių turbokompresoriai, važinėjant tolimaisiais reisais, atlaiko bent milijoną kilometrų.

Skirtingos klimato sąlygos, kelio reljefas ir maršrutų sudėtingumas gali labai pakeisti mazgo tarnavimo laiką.

Bendrovės „Skuba“ šaltkalvis Kęstutis Čiapas sako, kad kartais į servisą atvažiuoja po 1,5 milijono kilometrų nuvažiavę sunkvežimiai, kurių turbinos tebėra puikios būklės. Tokiu atveju pakeičiamas tik remonto komplektas ir sunkvežimis važiuoja toliau.

Kalbėdamas apie variklio resursą, V. Sakalauskas sako žinantis tolimųjų reisų sunkvežimių, kurių varikliai veikia ir po 2,5 milijono kilometrų

Kaip veikia turbokompresorius?

Turbokompresoriaus veikimo principas iš esmės yra paprastas: variklio išmetamosios dujos suka turbiną, kuri velenėliu suka priešingame mazgo gale esantį kompresorių. Pastarasis į variklio degimo kamerą tiekia padidintą oro kiekį. O kuo daugiau oro, tuo geriau sprogsta degalų mišinys.

Dėl to žymiai pagerinamas variklio sukimo momentas ir galia. Nors didesnis oro kiekis reikalauja ir didesnio degalų kiekio, turbokompresorius leidžia pasiekti žymiai geresnę ekonomiją, lyginant su analogiško pajėgumo varikliu be turbinos.

Be to, variklis su turbina bus ir mažesnis, ir lengvesnis. Bene vienintelė nepalanki charakteristika yra šiluminį variklio balansą pakeičiantis turbinos efektas. Ir, kalbant apie variklio eksploataciją, tai yra labai!

Turbinos būna kelių tipų: fiksuotomis mentėmis arba kintamos geometrijos mentėmis. Taip pat vis dažniau montuojamos ir dvi ar daugiau turbinų. Pirmosios yra ilgaamžiškiausios ir pigiausiai remontuojamos, tačiau ir suteikiančios efektą siauriausiame sūkių diapazone.

Antrosios, keisdamos menčių geometriją, veikia plačiame diapazone, tačiau judančių menčių mechanizmas yra subtilesnis ir brangiau remontuojamas.

Montuojami du turbokompresoriai apjungia abiejų pirmųjų dviejų gerąsias savybes: mažo diametro turbina veikia mažų sūkių diapazone, didelio diametro – aukštų sūkių diapazone. Taip pasiekiamas ir ilgaamžiškumas, ir gera trauka bet kokių variklio sūkių diapazone.

Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Kaip vairuoti automobili su turbina

Standartinė Energetikas » 04 Rgp 2016, 08:00

Viskas gražiai išdėstyta (nors ir taip aišku - laiku keisti tepalus ir filtrus, pilti kurą iš "Statoil") :D
Man vis knieti klausimas apie važiavimo pradžią: ko man laukti tą minutę, jei pradedu važiuoti keldamas apsukas ne daugiau 2000 aps/min, o dažniausiai ir iki 1500 aps/min tik užtenka - kas atsitiks tam turbokompresoriui, jei jis praktiškai dar neveikia prie tokių apsukų. Ar aš klystu?
Ir kitas, dar aktualesnis klausimas: kaip gamintojai sprendžia "Start/Stop" sistemos veikimo problemą? Pavyzdžiu, važiuoji greitkeliu 120 km/val., o priešais raudonas šviesoforo signalas (Lenkijoje labai mėgstamas derinys), sustoji ir automobilis iš karto užgęsta. Turbina įkaitusi. Nejaugi gamintojas toks kvailas, kad norėtų garantinio turbinos remonto? Žinoma, yra kita išeitis, kiekvieną kartą užkūrus automobilį, "Start/Stop" veikimą atjungti... :)
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1005
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci


Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Bing [Bot]