Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Visos forumu naujienos bus talpinamos čia! :swear:

Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 10 Rgp 2009, 23:01

Švedijos automobilių gamintojas „Volvo“ patvirtino ruošiantis elektra varomo C30 modelio versiją serijinei gamybai, tačiau kada automobilis galėtų pasiekti rinką - nežinia. Šią naujovę švedai ketina pristatyti netrukus po rugsėjo mėnesį įvyksiančios Frankfurto (Vokietija) automobilių parodos, skelbia portalas „Autocar“.

Šiuo metu „Volvo“ inžinieriai taip pat kuria hibridinę V70 universalo versiją, kuri turėtų pasirodyti 2012-iais. Neseniai šio modelio bandymams buvo pasitelkta JAV baterijų gamintojo „Ener1“ produkcija.

Žinia apie kuriamą „elektrinį“ C30 modelį „Volvo“ markės gerbėjams nebus didelis netikėtumas. Nuotraukose matomas pagal C30 perkurtas „ReCharge“ koncepcinis modelis pirmą kartą pristatytas dar 2007-iais. Pagal šį projektą bus vystomas ir elektromobilis, kurį švedai pristatys po kelių mėnesių.

Tačiau kol tai tėra koncepcinis modelis, „Volvo“ atstovai nesiryžta prognozuoti, kada preliminariai šis automobilis galėtų pasirodyti rinkoje.
Manoma, kad jeigu „Volvo“ per artimiausius kelerius metus rinkai pristatys elektra varomus C30 ir V70 modelius, šių aplinką mažai teršiančių keturračių pardavimai galėtų sudaryti 5-10 tūkst. per metus


Paveikslėlis


**********************************************************************************************************************************************

BMW nusprendė elektromobilius žymėti savo vardu, išskiriant juos į atskirą stambią seriją – tokią, kaip itin aukšto pajėgumo M automobiliai ar X visureigiai.

Anksčiau buvo manoma, kad šis vokiečių automobilių gamintojas alternatyvia energija varomus modelius išskirs į atskirą markę – buvo net minimi „Isetta“ ir „Triumph“ vardai. Kompanija šiuo metu ir taip valdo tris ženklus – BMW, „Mini“ ir „Rolls-Royce“.

Manoma, kad elektromobiliai tarp kitų bavarų modelių gali būti žymimi E raide. Toks principas naudojamas ir „Mini“ markės, kurią neseniai papildė ribotu tiražu bandymams pagamintas „Mini E“, automobiliams.

BMW teigimu, elektra varomi automobiliai bus skirti susisiekimui didmiesčiuose, taip pat neatmetamos dviračio modelio sukūrimo galimybės. Tikimasi, kad ši kompanija jau rugsėjį vyksiančioje Frankfurto (Vokietija) parodoje pristatys alternatyvią energiją naudojantį modelį. Prekyboje pirmosios šios serijos mašinos turėtų pasirodyti 2012-2013 m


Lauksime, kada pasirodys vienatūriai elektromobiliai.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas

Standartinė Robertas » 01 Lap 2009, 17:22

A.Čekuolis. Elektromobiliai: kinams vėl nuskilo

Pasaulis aiškiai artėja prie elektra varomų automobilių. Bus reikalingi galingi, bet ne per daug dideli akumuliatoriai. O kinai turi raktą, be kurio talpių akumuliatorių gamyba nebus įmanoma.

Logika - už elektrinius automobilius. Juk važinėjame daugiausia miestuose, kur greitis apribotas, 60-70 km/val. Elektra varomam transportui - toks greitis idealus - mašina burkuoja iš malonumo. Bet jeigu reikia, ji gali skrieti ir 120 km/val., tiesa, tai hibridiniai automobiliai, turintys ir visai neblogą benzininį variklį. Statistika rodo, kad 80 proc. automobilio važiavimo laiko jame sėdi vienas žmogus, 15 proc. - 2, todėl didelės galios nereikia. Bet hibridas paveža ir keturis, ir vietos jiems užtenka. Dėl to laimingos ekologijos žinybos ir ekologijos fanatikai.

Svarbiausia - degalų ekonomija. Nusibodo tas kainų šokinėjimas, ir kažkodėl visada vis į viršų. Dabar pasaulio ekonomika lyg ir vėl pradeda pupsėti, nors neaišku, ar tikrai ir ar ilgam, bet naftos kainos paskubėjo vėl pakilti. Todėl kai "Toyotos" hibridas "Prius" arba "Hondos" "Insight" sunaudoja tik 4 litrus šimtui miesto kilometrų arba dar mažiau, jis pasidaro labai patrauklus. Po Lietuvą jau bėgioja keli tokie. Važiavau vienu. Didelis malonumas.

Su hibridais eksperimentuoja visi automobilių gamintojai, nes tie naujos kartos automobiliai sugeba panaudoti akumuliatoriams krauti net stabdymo jėgą, nedegina degalų per laisvą eigą.

Skersai kelio elektriniams automobiliams stovi dvi galingos jėgos: naftos koncernai ir vyriausybės, nes valdžia apkrauna skystąjį kurą baisiais mokesčiais. Žino - vairuotojai niekur nepabėgs. Tačiau dabar prisidėjo trečia kliūtis.

Gerų akumuliatorių gamybai būtini retieji metalai, dar vadinami "retomis žemėmis" - itris, lantanas ir litis. Jie reikalingi daug kur - nuo iPodų iki per tolimąjį atstumą valdomų raketų ar modernių vėjo malūnų gamybai. Jeigu ličio yra Bolivijoje ir dar keliose pasaulio vietose, tai 95 proc. pirmų dviejų metalų išgaunama Kinijoje. Išžvalgyti tų metalų klodai taip pat daugiausia ten. Produkcijos, kurioje panaudojami tie metalai, vertė pasaulyje auga ir jau artėja prie 100 mlrd. dolerių per metus.

Taip viskam susiklosčius, Kinija ėmėsi žaliavų nacionalizmo. Be kitų apribojimų, įvedė "retųjų žemių" eksporto kvotą - išvežti galima tik 35 tūkst. tonų per metus. Tačiau pasauliui šiuo metu reikia mažiausiai 124 tūkst. tonų, ir tas poreikis netrukus padvigubės. Kinų vyriausybė mandagiai aiškina, kad ji visiškai nenori kaip voveraitė laikyti tuos turtus paslėpusi, ji tik siekia paskatinti užsienio bendroves statyti gamyklas Kinijoje. Tačiau tai reiškia gamybos paralyžių daugelyje valstybių. Ypač dreba Japonija. Tai pažangių technologijų šalis, 2008 metais sunaudojusi 40 tūkst. tonų "retųjų žemių". Vien jos poreikiai šiemet didesni nei naujoji Kinijos kvota. Japonijai teks arba uždaryti nemažai gamyklų, arba toliau daryti tai, ką šiuo metu daro - pirkti nelegaliai iškastą ir kontrabanda išvežamą žaliavą.

Kitos šalys, kurios turi šiek tiek tų "žemių", - Australija, Kanada, Pietų Afrika - visomis išgalėmis didina jų gavybą. Bet net po penkerių metų jos galės išgauti tik 50 tūkst. tonų. Aukštųjų technologijų gaminiams to neužtenka, todėl pasaulio ekonomikos galiūnai svarsto - gal būtų galima paspausti Kiniją per Pasaulinę prekybos organizaciją, kuriai ji taip pat priklauso? Bet kaip priversti Kiniją būti dosnią, kai ji pareiškia, kad jai pačiai reikia?

Kinijos planai aiškūs. Gamins vertingus gaminius pati, juos pardavinės, ir taip išvystys naują pramonės šaką. O jūs... žinokitės.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 19 Lap 2009, 16:58

„Mitsubishi i-MiEV“ jau pasiekė D.Britaniją

Pirmieji 25 serijinės gamybos (su vairu dešinėje pusėje) elektriniai „Mitsubishi i-MiEV“ atvyko į Bristolio Portbury terminalą. Jau pradėti paskutiniai pasiruošimai prieš gruodžio 12 dieną, kai šie elektromobiliai išriedės į gatves, rašoma pranešime spaudai.

„Mitsubishi i-MiEV“ automobiliai iš Japonijos laivu išplukdyti prieš šešias savaites ir buvo labai laukiami, ypač būsimų vairuotojų bei visų, kurie stebėjo „i-MiEV“ progresą „Mitsubishi Motors UK“ puslapyje socialiniame tinkle „Facebook“.

Daugybę apdovanojimų laimėjęs „Mitsubishi i-MiEV“ yra visiškai elektrinis miesto automobilis ir pirmasis serijinės gamybos EV („electric vehicle“ – elektrinis automobilis), į aplinką neišmetantis nei gramo CO2.

Automobilis užtikrina puikią erdvę keturiems keleiviams bei jų bagažui, maksimalus jo greitis – 130 km/val., o su pilnai pakrautais akumuliatoriais galima nuvažiuoti 160 km. Didžiojoje Britanijoje pilnai įkrauti akumuliatorius 240 V rozetės pagalba galima per 6 valandas ir tai kainuoja tik apie 3,50 Lt.

Šie 25 automobiliai dalyvauja viename iš Vakarų Midlando savivaldos projektų, kurių idėja – skatinti itin žemomis CO2 emisijomis pasižyminčių automobilių gamybą. Projektus kuruoja Technologinių strategijų taryba. Ilgo atrankos proceso metu, konsorciumo partneris Koventrio Universitetas atrinko dalyvius, kurie 12 mėnesių bandys automobilius. Taip bus atlikta automobilio valdymo bei įkrovimo, energijos naudojimo analizė.

Vakarų Midlando „CABLED“ (Koventrio ir Birmingemo žemų CO2 emisijų parodomieji automobiliai) konsorciumas apima „Arup“ – dizaino ir inžinerinę konsultacinę įmonę ir projekto vadovę, energijos tiekėją „E.ON“ įmonę, Birmingemo ir Koventrio miestų tarybas, tris akademines institucijas ir penkis kitus automobilių gamintojus bei yra remiamas „Advantage West Midlands“ plėtros agentūros.

„Mitsubishi know-how“ tyrimai elektromobilių srityje prasidėjo dar šeštajame dešimtmetyje, o pirmas visiškai elektrinis automobilis „i-MiEV“ pristatytas 2006 m. spalio mėnesį.

Japonijoje prekyba prasidėjo šių metų liepos mėnesį – pirmieji automobiliai skirti didelius automobilių parkus turintiems klientams, o privatūs pirkėjai automobilius galės įsigyti nuo 2010 m. balandžio mėnesio. Europai skirtos versijos gamyba prasidės 2010 m. spalio mėnesį, o Lietuvos salonuose automobilis pasirodys 2010 m. gruodžio mėnesį.


Sakyčiau visai neblogai už 3,5 Lt nuvažiuoti 160 km. :clap:
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 08 Gru 2009, 21:13

„Audi” gamins tik 1 tūkst. „e-tron“ elektromobilių


Vokietijos automobilių gamintojo „Audi“ atstovai atskleidė, kad sportinis elektromobilis „e-tron“ bus parduodamas nuo 2012 m., o pirkėjams bus pasiūlyta tik 1 tūkst. šio modelio vienetų, rašo „Autocar“.

„Visada atsiranda žmonių, kurie nori pirmieji įsigyti naujas technologijas“, – „Audi“ elektromobilio sėkme neabejojo vienas pagrindinių kompanijos dizainerių Achimas Badstubneras.

Skelbiama, kad „e-tron“ bus brangesnis už sportinį „Audi R8“ modelį, tačiau gamintojai tiki, kad kai kurie šios markės gerbėjai iškeis įprastą sportinį automobilį į „e-tron“.

Frankfurto automobilių parodoje pristatytas „Audi e-tron“ turi keturis elektros motorus – po du modelio priekyje ir gale, o šios sistemos rezultatas – 313 AG. Gamintojų teigimu, iki 100 km/val. „Audi e-tron“ įsibėgės per 4,8 sek.


Paveikslėlis
Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 23 Gru 2009, 15:46

Elektromobiliai vis arčiau ir arčiau
Paveikslėlis

Į apsnūdusius automobilių prekybos salonus beldžiasi naujos kartos modeliai, varomi vien elektra. Europos ir Amerikos šalys jau kuria tokių mašinų priežiūros infrastruktūrą. Tačiau Lietuvoje elektrinių automobilių dar teks palaukti, nes apie jų infrastruktūrą net nemąstoma.

Vos prieš dešimtmetį utopine laikyta elektromobilių idėja jau žengia pirmuosius žingsnius iš dizainerių ir inžinierių studijų į tikrą kasdienį gyvenimą. Galima tikėtis, kad elektrinių automobilių evoliucija bus panaši į kompiuterių raidą. Iš pradžių nemažą kambarį užėmę prietaisai netrukus rado vietą ant pasiturinčių žmonių darbo stalo, o dabar naujausi kompiuteriai telpa į nedidelę rankinę.

Dėl technikos netobulumo ilgą laiką ir elektra varomi automobiliai nepasiekė paprastų pirkėjų. Jų baterijos buvo arba per didelės, arba pernelyg trumpo veikimo - užtekdavo vos keliems kilometrams nuriedėti. Laikui bėgant inžinieriams pavyko pagaminti gana kompaktiškas baterijas, kurias įkrovus galima nuvažiuoti daugiau kaip 100 kilometrų.

Daugelis Europos šalių jau investuoja į elektra varomų automobilių priežiūros infrastruktūrą, rengia rėmimo programas būsimiems jų savininkams. Tuo metu Lietuvoje šia tema viešai net nediskutuojama.

Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas LŽ leido suprasti, kad artimiausiu metu nebus imtasi jokių veiksmų elektra varomų automobilių infrastruktūrai Lietuvoje kurti. Apie laiką, kada elektromobiliai galėtų pasirodyti mūsų šalyje, jis teigė: "Iš karto po to, kai tai bus pigiau už kitas transporto rūšis." Viceministro teigimu, kol kas elektriniai automobiliai yra per brangūs ir nepatikimi, taigi pirmiausia šių modelių vertę turėtų įrodyti Vakarų šalys. "Mes esame šalis, kuri negali pati kurti ir skatinti tokių technologijų", - komentavo R.Vaštakas.

Stipri pradžia

Pasaulio visuomenei pradėjus suvokti automobilių išmetamųjų dujų daromą žalą gamtai, mokslininkai ėmėsi ieškoti alternatyvių degalų. Per tyrimus, kurie trunka jau daugiau kaip dešimtmetį, paaiškėjo, kad šiuo metu efektyviausiai galima panaudoti elektros energiją, o jai saugoti labiausiai tinka ličio jonų baterijos.

Pirmieji koncepciniai elektromobiliai buvo vaizduojami kaip nedideli, futuristinio dizaino kūriniai miesto gyventojui. Paradoksalu, bet pirmuoju masinę rinką pasiekusiu elektriniu modeliu tapo ne mažytė keistų formų mašinytė, o galingas sportinis "Tesla Roadster". Apie 240 tūkst. litų kainuojantis automobilis pradėtas gaminti pernai, iki šiol jo parduota apie 700 vienetų. Galingo, egzotiškai atrodančio modelio baterija, įkrauta vieną kartą, leidžia nuvažiuoti net 340 kilometrų.

Šių metų pabaigoje pasirodė ir daugiau elektromobilių. Didieji gamintojai vienas po kito išleido savo elektrinius modelius - jau nebe projektų ar maketų pavidalu, o kaip tikrus, važiuoti tinkamus automobilius.

Dauguma elektra varomų mašinų gali pasiekti nedidelį, palyginti su įprastomis transporto priemonėmis, maksimalų greitį - 130-160 kilometrų per valandą. Vienu įkrovimu jos nuvažiuoja tik 100-200 kilometrų, tačiau to pakanka kasdien važinėti mieste.

Paslėpta konstrukcija

Planuojama, kad ličio jonų baterijas, montuojamas į elektrinius automobilius, bus galima įkrauti specialiose stotelėse arba tiesiog namie. Baterijai visiškai įkrauti reikia maždaug 8 valandų, o iš dalies - 20 minučių.

Skeptikai tvirtina, esą elektriniai automobiliai kenks aplinkai neką mažiau nei varomi benzinu ar dyzelinu, nes padidėjus elektros poreikiui jėgainės išskirs daugiau anglies dvideginio. Tačiau teoriškai tokia mašina gali neišmesti į aplinką nė gramo nuodingųjų dujų - šiuo atveju elektrą jos baterijai įkrauti reikėtų gaminti iš atsinaujinančių energijos šaltinių.

Pirmuosius elektromobilių savininkus stebins jų vidaus įranga. Iš išorės netradiciniais degalais varomą mašiną gali išduoti tik prekių ženklas arba neįprastoje vietoje įmontuotas bako dangtelis. Tačiau įsėdus į tokį automobilį abejonių neturėtų kilti. Ypač daug naujovių numatoma įdiegti prietaisų skydelio dalyje. Vietoj degalų kiekio indikatoriaus bus matyti baterijos likutis. Elektromobiliams nebereikės variklio apsukų ir temperatūros matuoklių, tačiau atsiras kitų baterijos būklę rodančių prietaisų.

Kad vairuotojui ir keleiviams nesumažėtų vietos, dauguma gamintojų baterijoms ir elektriniam varikliui montuoti panaudojo erdvę, likusią pašalinus įprastų degalų sistemas. Elektrinis motoras įtaisomas vietoj įprasto, o ličio jonų baterijos, turinčios tvirtą apvalkalą, - vietoj degalų bako.

Valstybės parama

Viena labiausiai elektrinių automobilių naudojimą skatinančių Europos valstybių yra Didžioji Britanija. Šalies vakaruose net pradėta speciali bandymų programa - 25 vairuotojams skirti "Mitsubishi i-MiEV" automobiliai, varomi ličio jonų baterijomis. Tai pirmas žingsnis įgyvendinant Didžiosios Britanijos vyriausybės remiamą elektrinių ir ekologiškų automobilių tyrimų projektą. 2010 metais Jungtinės Karalystės keliuose pasirodys bandomieji elektriniai "Smart", "Land Rover", "Tata Indica" ir net Londono taksi - iš viso 340 automobilių.

Gamintojai tvirtina, kad įkrauti "i-MiEV" bateriją kainuoja vos vieną svarą sterlingų (apie 3,9 lito), o nuvažiuoti galima 160 kilometrų. Vienus metus truksiantys bandymai įrodys, kiek šis teiginys turi tiesos. "i-MiEV" pagrindu bus gaminami dar du modeliai - "Peugeot i0n" ir "Citroen C-Zero".

Didžiosios Britanijos vyriausybė ne tik remia elektrinių automobilių bandymo programą, bet ir įmones skatina pirkti ekologiškus modelius. Bendrovėms, nuo 2010-ųjų balandžio įsigijusioms elektra varomų automobilių, net penkerius metus nebereikės mokėti mokesčių. Nuo 2011 metų rėmimo programa pasieks ir šalies gyventojus - tiems, kurie pirks elektromobilį, bus skiriama vienkartinė 5 tūkst. svarų sterlingų (19,5 tūkst. litų) išmoka.

Bandymų projektai

Švedijoje, kuri garsėja tuo, kad itin daug dėmesio skiria aplinkosaugai, taip pat rengiamasi elektromobilių bandymams. Šalies automobilių gamintojas "Volvo" 2010-ųjų sausį pristatys masinei gamybai paruoštą nedidelį elektra varomą hečbeką C30.

2011 metų pradžioje "Volvo" ketina išleisti pirmąją partiją elektrinių mašinų ir išdalyti jas gyventojams bandomajam dvejų metų laikotarpiui. Visą tą laiką kompanija rinks informaciją ne tik apie techninę modelio būklę, bet ir apie specifines problemas, su kuriomis susidurs elektromobilio vairuotojas. Projektą remianti Švedijos energijos agentūra skyrė tam 150 mln. Švedijos kronų (apie 49,8 mln. litų).

Masinės hibridinių automobilių gamybos pradininkė "Toyota" artimiausiu metu neketina leisti vien elektrinio modelio, tačiau ji pristatė papildomai įkraunamą "Prius Plug-In Hybrid". Ir benzinu, ir elektra varomą automobilį bus galima įkrauti įjungus į elektros kištukinį lizdą ir taip nuvažiuoti didesnį atstumą naudojant vien elektros energiją. Anot gamintojos, patobulintas modelis prekybos salonuose pasirodys 2011 metais, o kol kas jį galės išbandyti 200 Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, Portugalijos, Olandijos ir Vokietijos gyventojų bei 600 Japonijos, JAV, Kanados ir Australijos vairuotojų.

Panašiu principu veiks ir Jungtinėse Amerikos Valstijose pagamintas "Chevrolet Volt". Pastaraisiais metais amerikiečiai labiau domisi mažais automobiliais, tad "General Motors" nepagailėjo daugiau kaip milijardo dolerių investicijų ir sukūrė pirmą nedidelį JAV masinės gamybos elektromobilį.

Pradeda gaminti

Tarp Europos gamintojų toliausiai elektra varomų mašinų srityje yra pažengęs "Renault". Prancūzijos koncernas ne tik planuoja naujos kartos automobilių gamybą, bet jau gali pasiūlyti išbandyti net tris modelius - "Fluenze Z.E", "Kangoo Express Z.E" ir "Kangoo be bop Z.E". Pirmieji juos turėjo galimybę išmėginti Klimato kaitos konferencijos Kopenhagoje dalyviai. Technologijos, taikytos kuriant šiuos bandomuosius automobilius, praktiškai jau leidžia imtis masinės gamybos. 2011 metais "Renault" planuoja pradėti leisti tris modelius - "Twizy Z.E", "Kangoo Express LCV" ir "Zoe Z.E".

Užmojų dydį atskleidžia tai, kad kartu su "Nissan" prancūzų įmonė jau yra nusprendusi steigti ličio jonų baterijų gamyklas Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje ir Portugalijoje. Per metus jose būtų pagaminama 50 tūkst. baterijų.

"Renault" planus skatina ir palankus Prancūzijos vyriausybės požiūris į ekologiškas transporto priemones. Šalies vyriausybė inicijuoja 100 tūkst. elektra varomų automobilių įsigijimo iki 2015 metų projektą ir žada iki 5000 eurų premijas tiems, kurie 2012-aisiais pirks elektra varomą mašiną. Be to, Prancūzija planuoja investuoti 900 mln. eurų į elektromobilių naudojimo infrastruktūrą šalyje.

Elektra varomų automobilių baterijoms įkrauti būtina infrastruktūra kuriama ir Vokietijoje. Elektros tiekimo kompanija RWE šiuo metu rengia automobilių baterijų įkrovimo sistemą didžiausiuose Vokietijos miestuose. Pamažu ji bus išplėsta visoje Vokietijoje, o 2011 metų birželį jau turėtų visiškai funkcionuoti.

Automobilių gamintojų manymu, 2020 metais elektriniai modeliai sudarys net dešimtadalį visų mašinų pasaulyje.

Lzinios.lt
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 09 Kov 2010, 23:29

Ženevos automobilių paroda: „Kia Venga“ elektromobilis

Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Kia“ Ženevoje pristatė pirmąjį kompanijos elektromobilį „Venga EV Concept“. Šis koncepcinis modelis yra identiškas įprastam „Venga“ automobiliui ir nuo jo skiriasi elektros motoru, rašoma gamintojo pranešime.

„Kia“ teigimu, „Venga EV Concept“ elektros motoras išvysto 80 kW ir 280 Nm sukimo momentą. Elektromobilis nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 11,8 sek. ir pasiekti maksimalų 140 km/val. greitį.

Gamintojai žada, kad naudojantis itin greito įkrovimo funkcija, 80 proc. baterijų bus galima įkrauti per 20 min., o įprastu režimu baterijos bus įkraunamos per 8 val. Su pilnai įkrautomis baterijomis „Venga EV Concept“ galės nuvažiuoti apie 180 km.


Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 15 Kov 2010, 15:04


Lietuvą regi kaip elektromobilių eksperimentinę aikštelę


Ispanijoje apsilankęs ir su elektra varomų automobilių technologijomis susipažinęs ūkio ministras Dainius Kreivys ėmė regėti vizijas, kad Lietuva galėtų tapti šios pažangios pramonės šakos eksperimentine aikštele.

„Lietuva turi neblogai išplėtotą transporto infrastruktūrą, todėl galėtume tapti eksperimentine aikštele, kur diegiami moderniausi, švariosiomis technologijomis grįsti transporto sprendimai. Elektra varomų automobilių technologijos Europoje įgauna pagreitį. Neabejoju, kad mūsų verslininkai ir mokslininkai gali reikšmingai dalyvauti šiame procese, ypač kuriant automobilių energijos įkrovimo infrastruktūrą ir atliekant tyrimus šioje srityje“, – sakė ūkio ministras.
Pasak ūkio ministro, aukštos pridėtinės vertės švariosios technologijos (angl. cleantech) – tai viena iš prioritetinių Lietuvos ūkio sričių, į kurią taip pat kaip ir į biotechnologijų, šviesos, lazerių ir informacinių technologijų sritis artimiausiu laikotarpiu bus skatinamos ir pritraukiamos investicijos.

Ūkio ministerija praneša, kad minitras vasario 8–9 d. lankėsi San Sebastiane (Ispanijoje), kur vyko neformali Europos Sąjungos (ES) konkurencingumo taryba, skirta elektra varomų automobilių klausimui.

Šį pusmetį ES Taryboje pirmininkaujanti Ispanija ypatingą dėmesį skiria tvarios pramonės politikos iniciatyvoms ir konkurencingos ekoinovatyvios ekonomikos plėtrai. Todėl vienas svarbiausių Ispanijos pirmininkavimo ES prioritetų – ekologiškų ir elektra varomų automobilių gamyba ir jų naudojimo propagavimas.

http://auto.delfi.lt/autonews/article.php?id=28817501
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 10 Bal 2010, 18:02

Eketromobilį Dok-Ing XD gamins ir kroatai

„Dok-Ing“ įmonė, įsikūrusi Zagrebe, iki šiol gamindavo tik armijai skirtus išminavimo robotus. Juos pakankamai plačiai naudoja JAV armija, tad šis verslas laikosi puikiai. Kadangi dauguma tokių robotų varomi elektra, kilo idėja sukurti elektrinį miesto automobilį, skirtą Kroatijai.

Ilgai nelaukta ir nuspręsta idėją įgyvendinti. Dizaineriu buvo paskirtas Igoris Juricas, kuris dirbo kartu su „Opel Zafira“, „Porsche Cayenne“ ir „Smart Roadster“ dizaineriais. Rezultatas – mažiukas trijų vietų miesto automobilis, pavadinta XD, kurios gamyba turėtų būti pradėta 2010 m.

„Į Dok-Ing XD bus dedamos tik ličio geležies fosfato akumuliatoriai“, – pasakojo I.Juricas.

Elektromobilio kaina nėra maža – siekia 20 tūkst. eurų (69 tūkst. Lt). Ją ypač didina akumuliatorių kaina – pastarieji kainuoja apie 10 tūkst. eurų.

Gamintojai tvirtina, jog važiuodamas 50km/val. greičiu automobilis su vienu įkrovimu įveiks ne mažesnį kaip 150 km atstumą. Didžiausias galimas greitis – 135 km/val.

Akumuliatorių įkrauti įprastinėmis namų sąlygomis užtrunka 6-8 valandas. Tačiau kompanijos atstovai žada sparčiuosius įkroviklius, su kuriais akumuliatorius pasikrautų per 1 valandą.

Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 14 Bal 2010, 12:49

„Mini E“ – elektromobilis išbandytas Nürburgringo trasoje

„BMW“ praneša, kad kompanijos sukurtas elektra varomas „Mini E“ tapo pirmuoju elektromobiliu legendinėje Nürburgringo žiedinėje trasoje, Vokietijoje.

Daugiau nei šimtą posūkių turinti 20,8 km ilgio trasa tampa gana svarbiu išbandymu, patikrinančiu ne tik automobilių galią, bet ir vairuotojų sugebėjimus. Paprastiems vairuotojams kasdien už prieinamą kainą atvira trasa suteikia galimybę pasijusti lenktynių dalyviais.

Dauguma automobilių gamintojų nevengia pasinaudoti Nürburgringo trasos teikiamais privalumais, kad įrodytų savo gaminamų, dažniausiai sportinių, automobilių sėkmę. Tačiau dar niekada nėra buvę, kad į šią trasą išriedėtų mažas elektromobilis. „Mini E“ trasą įveikė per 9 min 51,45 sek, o toks rezultatas vertinamas kaip gana neblogas.

Elektromobilį vairavo buvęs „MINI Challenge 2006“ čempionas Thomas Jäger.

„Esu važiavęs šia trasa daugybę kartų, – kalba jis. – Bet niekada su tokiu išskirtiniu automobiliu. Elektrinio variklio galia turi neįtikėtiną efektą, jis pilnai išlaiko sukimo momentą. Kitas stulbinantis dalykas – tai mažas pakabos triukšmas. Galiu patvirtinti, tai buvo pats švariausias ir tyliausias mano nuvažiuotas lenktynių ratas“.

„Mini E Race“ automobiliui sukonstruotas lengvas kėbulas ir sutvirtinimo rėmas, kuris naudojamas lenktyninėse mašinose. Taip pat pasirūpinta sportiniais stabdžiais ir padangomis. Nors elektromobilis Nürburgringo trasai buvo patobulintas, jis kaip ir įprastas „Mini E“ varomas tuo pačiu 150 kW/204 AG elektriniu varikliu ir naudoja tą patį baterijų paketą.

„Mini E“ jau pralaužė ledus, tad belieka laukti, kada į Niurnburgringo žiedą išriedės kiti elektromobiliai.

Žemiau pateiktame filmuke galite žiūrėti, kaip „Mini E“ sekėsi įveikti Nürburgringo trasą.


Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Elektromobilių bumas-Elektromobiliai ekonomiški

Standartinė Robertas » 24 Bal 2010, 22:12

Naujas Gineso rekordas: elektromobiliu nuvažiuota 555,6 km

Elektromobilis „Mira“ oficialiai pripažintas Gineso pasaulio knygos rekordininku. Į šią knygą įrašytas 2009 m. lapkričio 17 d. šio automobilio pasiektas rekordas – viena pilnai įkrauta baterija įveikti 555,6 kilometrai.

„Mira EV“, sukurtas Japonijos elektromobilių klubo (JEVC) serijinio „Daihatsu Mira“ pagrindu, varomas bendrovės „Sanyo“ ličio-jonų baterija, rekordą pasiekė iš Tokijo nuvažiuodamas į Osaką. Elektromobilyje įmontuota „Sanyo“ ličio-jonų baterijos sistema, sukurta sumontavus 8320 cilindrinių ličio-jonų baterijų (18650 tipo), kurios įprastai naudojamos kompiuteriuose.

Sukurtos baterijos galia – 74 kilovatvalandės. Atsižvelgiant į baterijos valdymo apribojimus, kelionės metu naudojama maždaug 50 kilovatvalandžių galia.

„Mira EV“ sumontuotos ir mažo pasipriešinimo supimui „Toyota“ padangos. Automobilis palengvintas – galiniai stiklai pakeisti pleksiglasu, iš salono pašalintos galinės sėdynės ir kai kuri įranga.

Neoficialus pasaulio rekordas vis dar priklauso elektromobiliui „Solectria Sunrise“, kuris 1996 m. per Amerikos „Tour de Sol“, varomas viena pilnai įkrauta baterija įveikė 604 kilometrus.
REKLAMA

Beje, pirmasis elektromobilių ridos rekordas užregistruotas dar 1899 metais, kai pasiektas 106 km/val. maksimalus greitis. Dar vienas su elektra varomais modeliais susijęs greičio rekordas Gineso knygoje atsirado 1999 m., kai amerikiečių elektromobilis „White Lightning“ išvystė 394 km/val. greitį.

Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Kitas

Grįžti į Auto naujienos

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Registruotų vartotojų nėra