Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Diskutuokime apie automobilius :angel:

Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė Robertas » 25 Rgs 2009, 11:16

Čia noriu užvesti tema apie variklius. Ne kokį pasirinkti, o ....
Man šiaip įdomu pasidrė , kodel Amerikoje garbina benzininius, o Europoje dyzelinius variklius, nors aišku visi dabar "šoka" ant elektriniu.... Bet vis dėlto Europiniai dyzeliniai, juk labiau teršia gamtą, variklio triukšmas... :?: Kaip jums atrodo?

Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3114
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė Energetikas » 25 Rgs 2009, 13:18

Del triuksmo tai galima gincytis... Nauji dyzeliukai dirba taip, kad nelabai atskirsi jog tai dyzelinis variklis ;) Siuo metu del kuro kainos apsimoka imti tik dyzelini automobili, taip pat daug ka lemia "zalioji saliarka" :lol:
Amerikonai gal teisingiau butu sakyti garbino benzininius 3-5ltr. kubaturos variklius, nes pas juos benzino kaina buvo tokia, kaip pas mus greit bus vandens kaina :D As irgi mieliau vaziuociau su kokiu 3,5 litro (tik ne su kokiu 1,4-2,0) benzininiu auto, bet, paziurejus i jo eksploatacijos kastus, noras praeina :x
Amerikonams dabar irgi benziniukas kainuoja, tai, manau, greitu laiku persimes prie visokiu ekologisku - elektriniu (tikrai ne del aplinkos svaros). O idomu kokios pas juos "furos", nejau irgi benzinines...
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1005
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė Robertas » 26 Rgs 2009, 23:31

Cia forumuose radau, kaip tikrinti dizelini variklį :

perkant dyzeli ziuri:
1)pasildei zvakes 1 kart ir is puses apsisukimo uzsivede.
2)prasyla, saltas gali mest duma biski, nieko baisaus, prasyla tol kol variklis graziau tyliau dirbt pradeda nei saltas.
3)atidarai tepalo ipylimo anga ir padedi dangteli taip, kad kratytusi ir atidarai gazo sklende, turi pritraukt drebanti dangteli. Is tepalo ipylimo angos neturi eit jokie dumai.
4)Sildai iki darbines temperaturos, gerai prasildai ir gesini, po 5 min vel vedi, jei uzsiveda is puses apsisukimo tai jau gerai ir beveik perki, jei ne is puses apsisukimo o reik pasukt kol velenas apsisuka 2-3 kartus - begi nuo tos masinos.
5)Ziuri ar is duslintuvo uzgazavus nemeta melyno dumo. Melyno neturi mest is vis. Jei meta juoda, taciau nedaug, tai nieko baisaus. Stovint oro gauna per mazai ir uzriebint misini gali, normalu. Jei daug juodo dumo, gali but kazkas blogai su purkstukais.
6)Variklio darbo tolydumas, pasaliniu garsu nebuvimas.
7)Jei nori varai i servisa pakabos ar variklio dar patikrinimui, pravaziuoji gerais tempais iki jo mindamas iki 4000rpm, to uztenka, matai per veidrodeli kiek ir kokio dumo meta. Turetum matyt jei kazkas blogai Paziuri koks tepalas, ar ne per tirstas, kad nebutu su "medum", jei suprasi.
8)Savaime aisq, kad variklis turi graziai atrodyt, neapsitepalaves ir tt, ir geriausiai, kad butu neplautas perekupu, o toks koks atvarytas buvo.

To mazdaug uztenka perkant, kad neapsigaut.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3114
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė Energetikas » 28 Rgs 2009, 09:20

Pirmas punktas gal skirtas saltesniam metu laikui, nes kai pirkau saviske vasara, tai kuresi be problemu, o atsalus orams pasirode, kad pakaitinimas is viso neveikia (nors vistiek uzsikurdavo, kol nenusedo akumas). Cia dar labai gerai, kad be pakaitinimo kuriasi, o kai jau ir pakaitinus sunkiai kuriasi, tuomet reiketu susirupinti :D
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1005
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė Robertas » 28 Rgs 2009, 15:06

Kažkaip vis patys straipsniai lenda į akis ir giria dyzelinius variklius, niekur nuo jų nepabegsi :)

Dyzeliniai varikliai – ekonomiškesni

Pirmasis dyzelinis variklis buvo sukurtas prieš 109 metus. Per pastaruosius du dešimtmečius konstruktoriai sugebėjo neatpažįstamai pakeisti dyzelinių variklių savybes. 1989-aisiais Frankfurto tarptautiniame automobilių salone pirmą kartą buvo pristatytas „Audi" dyzelinis variklis, turintis elektronika valdomą tiesioginio degalų įpurškimo sistemą.

Kūrėjai ją pavadino TDI. Tai buvo perversmas - naujasis dyzelis, lyg benzininis agregatas, pasižymėjo sportiškumu, dinamiškumu, degalus naudojo pavydėtinai taupiai, „atleisdavo" vairuotojo klaidas pasirenkant pavarų laipsnį, mažiau teršė gamtą ir kt. Taigi automobilių variklių konstruktoriai pradėjo eiti nauja kryptimi.

Dyzelinis variklis - sudėtingesnis nei benzininis. Sudėtingumą lemia didelis slėgis, kurį reikia sudaryti, kad savaime suliepsnotų degusis mišinys. Todėl gamyboje būtina didelis tikslumas, atsparios konstrukcijos, medžiagos ir kt.

Dabar konstruktoriai ieško galimybių padidinti degalų įpurškimo slėgį, trumpinti jų įpurškimo į degimo kameras laiką.
Kuo didesnis slėgis, tuo mažesnės degalų mišinio dalelės įpurškiamos į degimo kamerą, tuo geriau jos sudega, kyla naudingumo koeficientas, lieka mažiau teršalų

Tad šiuolaikiniai dyzeliai 15-20 proc. ekonomiškesni nei pagaminti prieš dešimtmetį, jų darbo garsą salone jau darosi sunku atskirti nuo benzininio.

Sutaupo lėšų

Jeigu automobilyje įrengtas dyzelinis variklis, bus sutaupyta - jis mažiau sunaudos degalų. Kuo tai galima paaiškinti? Lengvojo automobilio dyzelinio variklio slėgio laipsnis yra 20-22 vienetai, o benzininio variklio - 9-10 vienetų. Taigi užtikrinamas didesnis naudingumo koeficientas.

Be to, dyzelinio variklio darbinio mišinio reguliavimas daugiausia kokybiškas, t. y. nepriklausomai nuo alkūninio veleno apsisukimų dažnio ir krūvio cilindruose paduodamas praktiškai vienodas oro kiekis, o išnaudojamų degalų kiekis padidėja, kai didėja krūvis. Net varikliui dirbant visu galingumu, įpurškiamų degalų masė 1,5-1,7 karto mažesnė nei to pat darbinio tūrio benzininio variklio. Vadinasi, tikrasis slėgio laipsnis, tai yra pabaigos slėgis, ir temperatūra nepriklauso nuo krūvio, o darbinis mišinys, palyginti su benzininiu varikliu, visada labai liesas. Šie faktoriai užtikrina aukštą dyzelinio variklio degimo efektyvumo ir vėlesnio plėtimosi esant daliniams krūvių režimams laipsnį.

Dyzeliniai varikliai dirba ilgiau už benzininius, tai paaiškinama tuo, kad cilindrų blokas, alkūninis velenas, cilindro ir stūmoklių grupės detalės, cilindrų bloko galvutė yra patvaresni ir standesni, taip pat tuo, kad naudojami dyzeliniai degalai, kurie, skirtingai nuo benzino, taip pat turi tepalų savybių.

Prie dyzelinių variklių trūkumų galima priskirti didesnę masę, mažesnį litrų galingumą, didesnį triukšmą dėl aukšto degimo slėgio ir sunkų paleidimą esant minusinei temperatūrai, ypač automobiliams, kurių rida 100 000 km ir daugiau.

Baugina žiema

Turbūt daugelis dyzelinių automobilių vairuotojų nerimastingai laukia žiemos ir bijo, kad jų automobilis neiškrėstų kokių nors pokštų. Tačiau tereikia tik rūpestingumo, minimalių žinių, ir „dyzelinės problemos" vairuotojų nekamuos visą žiemos sezoną.

Dyzelinių automobilių vairuotojams patariama jau rudenį susirūpinti mašinos būkle - pakeisti kuro filtrus, apžiūrėti pakaitinimo žvakes, purkštukus, pasidomėti akumuliatoriumi, pakeisti tepalus.

Kiekviena iš šių tarpusavyje susijusių grandžių sklandžiam agregatų darbui turi daug įtakos. Esant minusinei oro temperatūrai, krenta akumuliatoriaus, ypač seno, galia - sukimo momento jėga gali sumažėti net 30-40 procentų. Tokia „jėgainė" šaltą dieną neprivers dirbti starterio.

O starteris, jei, pavyzdžiui, stringa jo įvorės ar yra pasenęs rotorius, reikalauja daugiau srovės ir „sodina" akumuliatorių.

Dyzelinio kuro uždegimą lemia pakaitinimo žvakių būklė. Jei jos blogos, į šaltą orą patekęs kuro mišinys paprasčiausiai nesprogsta, ir mašinos variklio paleidimas tampa neįmanomas.

Svarbi yra ir kuro filtrų būklė. Beje, ji tiesiogiai susijusi su dyzelino kokybe: kuo šiame kure mažiau klampių medžiagų - sočiųjų angliavandenių (parafinų), tuo geriau ir lengviau paleidžiamas variklis.

Žiemą dyzelinių automobilių savininkams patariama naudoti tuos tepalus, kurie stingsta esant kuo žemesnei temperatūrai - kitaip bus sunku sukti alkūninį veleną, o tai vėl priklauso nuo starterio ir akumuliatoriaus būklės.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3114
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė marijanka » 29 Rgs 2009, 11:03

Pirkdami dyzeliukus iš pirikupų ir šiaip neaiškių tipelių žiūrėkite kad neitu baltas dūmas iš duslintuvo su keistu kvapu. Jie kažką pila į tepalus. Mašinytė dirba labai lygiai ir gražiai bet kai pakeiti tepalus tai sakes. :sweat:
marijanka
Nešiojantis raktus
 
Pranešimai: 3
Užsiregistravo: 29 Rgs 2009, 10:39
Miestas: Vilnius
Automobilis: VW sharan

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė Ramunas » 08 Spa 2009, 15:08

Robertas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Cia forumuose radau, kaip tikrinti dizelini variklį :

perkant dyzeli ziuri:

3)atidarai tepalo ipylimo anga ir padedi dangteli taip, kad kratytusi ir atidarai gazo sklende, turi pritraukt drebanti dangteli. Is tepalo ipylimo angos neturi eit jokie dumai.

prasau atsakyti apie siuolaikinius dyzelinius motorus. Nueikite i salona ir virtinoje uzveskite nauja dyzeli ir atsukite tepalo uzpylimo dangteli, tai ne tik kad darai/dumelis eis, bet ir pagazavus nieko nepritrauks. Cia gal tinka seniems motorams tokie testai;) Cia vienas veikejas audi 80 su 330000km rida rode, kad nei dumo ir pritraukia labai dangteli, o nauja masina ka minejau daro, tai pasake kad motorui jau sakes. Neklaidinkite zmoniu.
Ramunas
Nešiojantis raktus
 
Pranešimai: 3
Užsiregistravo: 08 Spa 2009, 14:52

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė Robertas » 16 Spa 2009, 17:22

Ramunas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
Robertas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):Cia forumuose radau, kaip tikrinti dizelini variklį :

perkant dyzeli ziuri:

3)atidarai tepalo ipylimo anga ir padedi dangteli taip, kad kratytusi ir atidarai gazo sklende, turi pritraukt drebanti dangteli. Is tepalo ipylimo angos neturi eit jokie dumai.

prasau atsakyti apie siuolaikinius dyzelinius motorus. Nueikite i salona ir virtinoje uzveskite nauja dyzeli ir atsukite tepalo uzpylimo dangteli, tai ne tik kad darai/dumelis eis, bet ir pagazavus nieko nepritrauks. Cia gal tinka seniems motorams tokie testai;) Cia vienas veikejas audi 80 su 330000km rida rode, kad nei dumo ir pritraukia labai dangteli, o nauja masina ka minejau daro, tai pasake kad motorui jau sakes. Neklaidinkite zmoniu.


Ramunai ,kiekvienas postas atneša naudos :) , čia citatos buvo perkant naudotą automobilį, dėkui už pastabas ;)
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3114
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė Ramunas » 29 Spa 2009, 11:14

Robertas (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
Ramunai ,kiekvienas postas atneša naudos :) , čia citatos buvo perkant naudotą automobilį, dėkui už pastabas ;)

naudotas lygiai tas pats, jei variklis "naujoviskas" su tiesioginiu iputimu:), tai jis gali buti ir 10 metu senumo su rida 200000 ir daugiau, tie kriterijai netiks ir klaidins pirkejus, nes tas pats ir su visiskai naujais modeliais. Kaip pvz galime paimti VW grupes auto su siurbliais purkstukais, kurie nuo kokiu 1999 statomi. Nekalbu apie BMW 3.0d 142kw, tai atsidarai tepalo uzpylima ir vakumas traukia bei joks garas neiseina?
Ramunas
Nešiojantis raktus
 
Pranešimai: 3
Užsiregistravo: 08 Spa 2009, 14:52

Re: Dyzelinis ar benzininis variklis ?

Standartinė tomcius » 30 Gru 2009, 16:18

teisingai ,naujasniuose dizeliukose alsuoklis kitaip pajungtas ,visai kita sistema, todel atidarius var.kamsti dumelis iseina cia viskas normoj :)
tomcius
Nešiojantis raktus
 
Pranešimai: 13
Užsiregistravo: 23 Gru 2009, 16:58

Kitas

Grįžti į Diskusijos apie auto

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Registruotų vartotojų nėra

cron