Ksenoniniai ir halogeniniai žibintai

Informacija

Ksenoniniai ir halogeniniai žibintai

Standartinė Robertas » 23 Lap 2010, 16:42

HALOGENINIAI ŽIBINTAI


Šviečianti klasika

Šiandien dauguma automobilių važinėja su halogeninėmis lempomis. Paprastos kaitrinės lemputės žibintuose šviečia neilgai ir nepakankamai šviesiai, tuo tarpu halogeninės dėl specialių juose esančių dujų šviečia iki 700 valandų. 1970 m. Philips pristatė savo H4 tipo šviesas. Tai buvo dviejų siūlų halogeninė lemputės tolimosioms ir artimosioms šviesoms. H4 tipo halogeniniai žibintai pirmąkart buvo įmontuoti 1971 m. Mercedes-Benz SL (R107) modelyje. Geros halogeninės lemputės šiandien kainuoja apie 30 Lt, žibintų reflektoriai jų šviesą paskirsto gana tolygiai. Modernesniuose žibintuose su lęšiais šviesa sureguliuojama taip, kad neakintų priešpriešinio
eismo dalyvių.

KSENONINIAI / BI-KSENONINIAI ŽIBINTAI


Naktis tampa diena

Tai užburia tarytum spektaklis! Pirmiausia žibintai pakyla, paskui nusileidžia, tada suranda savo idealią poziciją ir šviečia balta šviesa. Automobiliams pritaikytų ksenoninių žibintų gimimo data – 1991 metai, kai jie debiutavo 7 serijos BMW modelyje. O veikia jie taip: žirnio dydžio stiklinėje kolboje tarp dviejų elektrodų atsiranda elektros išlydžio lankas, kurį supa ksenono dujos – iš čia kilęs ir pavadinimas. Uždegimui būtina labai aukšta įtampa, taigi būtinas elektroninis valdymas. Kad neakintų kitų vairuotojų, šiems žibintams būtinas apšvietimo nuotolio reguliavimas ir apiplovimo įranga. Paprastuose ksenoniniuose žibintuose tolimosioms šviesoms naudojamos halogeninės lemputės, tuo tarpu biksenoniniuose tolimosioms šviesoms naudojamos taip pat ksenoninės lempos.

Paveikslėlis
FOTO: halogeninės šviesos


Paveikslėlis
FOTO: ksenoninės šviesos. Šviesos skirtumas: halogeninių žibintų šviesa geltonesnė, o ksenoninės lempos šviečia baltai ir toliau
Paveikslėlis



Privalumai:
1. Ksenonai pramuša rūką kur kas geriau, nei įprastiniai žibintai;
2. Ksenoninė šviesa žymiai geriau atsispindi nuo šlapio paviršiaus, kai paprastos halogeninės lemputės šviesa būna daugiau nei per pusę sugeriama;
3. Tarnybos laikas beveik trigubai ilgesnis už kaitinimo lempos.
4. Ksenoniniai žibintai šviečia 2,5 karto šviesiau nei halogeniniai.

Trūkumai:
1. sudėtingesni technologiškai
2. gerokai brangesni.

Montuojant; atsižvelgti reikia į tai ar žibintas yra lęšinis, ar paprastas reflektorius su laužiančiuoju - sklaidančiuoju stiklu. Nuo to priklauso kaip sklis ir sklaidysis šviesa. Lęšinis žibintas gerokai tiksliau fokusuoja šviesos srautą ir optimaliai išnaudoja ksenono galimybes. Paprastas žibintas dalį naudingos šviesos išsklaido dėl sklaidančiojo stiklo konstrukcinių ypatybių ir dar šiek tiek iškraipo spektrą. T.y. sukuria mėlynų, violetinių ir kartais rausvų ( tai priklauso nuo to kokio šviesos stiprumo kelvinais yra sumontuota lemputė ) atspalvių. Optimaliausia yra montuoti 4300-6000 kelvinų lemputes, nes jų skleidžiamos šviesos spektras yra artimiausias baltai šviesai.

Perkant tokių lempučių komplektą verta atkreipti dėmesį į lemputės cokolį. Kaip taisyklė, plastmasiniuose cokoliuose gaminamos pačios pigiausios ( automatiškai ir nepatikimiausios ) lemputės. Rimčiau pagamintos būna metaliniais cokoliais. Nors H-7 standarte jau yra ir kokybiškų ksenoninių lempučių ir su plastikiniais cokoliais.
Be abejo svarbu ir kaina, bei garantijos. Normalaus komplekto garantija tikrai bus netrumpesnis, negu metai, nes , kaip taisyklė, tarnybos laikas siekia tris metus.
Pigių ksenonų gedimai dažnai būna nenuspėjami. Kaip susidūriau praktikoje - tos pačios markės automobiliuose tie patys ksenonai gesdavo kaip papuola: tai mirdavo lemputės, tai aukštos įtampos blokai, dar liaudyje vadinami „balastais".

Pats didžiausias ksenonų privalumas yra tas, kad jie vienodo stiprumo šviesą skleidžia įtampai svyruojant nuo 9 iki 14-16 voltų. O tai labai aktualu padėvėtuose automobiliuose, nes dažnai įtampos kritimai elektros grandinėse dėl įrangos amžiaus, būna net iki 40 procentų. paprasta halogeninė lemputė tokiu atveju šviečia kaip žvakė, o ksenoninė švies taip pat ryškiai, kaip ir naujame automobilyje. Savininkui belieka išsirinkti kas labiau apsimoka: ar tvarkyti ( o realiai - pilnai restauruoti, perdaryti ) seną šviesų instaliaciją, ar tiesiog sumontuoti ksenoninius žibintus ir ilgam pamiršti ką reiškia blogai apšviestas kelias.
--->
PaveikslėlisPaveikslėlisPaveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Bing [Bot], FaceBook [Linkcheck]