AUTOMOBILIO RATŲ GEOMETRIJA ( SUVEDIMAS-išvirtimas )

Informacija

AUTOMOBILIO RATŲ GEOMETRIJA ( SUVEDIMAS-išvirtimas )

Standartinė Robertas » 27 Bir 2010, 01:00

Ratų geometrija - labai svarbus parametras bet kokiam automobiliui.

Tikslus ratų sureguliavimas užtikrina saugų ir stabilų automobilio valdymą ir apsaugo nuo greito padangų susidėvėjimo. Dėl ašių įstrižumo ir neteisingai stovinčių ant kelio ratų, galima gauti padangų dilimo ir susibangavimo efektą, padidėjusias kuro sąnaudas ir neigiamą efektą automobilio važiuoklei. Vairuoti tokį automobilį ne tik ne saugu ir pavojinga, bet jaučiamas padidintas nuovargis bei įtampa. Automobilis po ratų suvedimo - išvirtimo sureguliavimo stabiliau laikysis ant kelio ir judės teisinga trajektorija, automobilį bus nesunku suvaldyti jam slystant. Tai ypač svarbu rudens - žiemos sezonu. Jūs busite maloniai nustebę, kai po varginančio, nepatogaus vairavimo, sėsite prie automobilio vairo, kuriame sureguliuota ratų geometrija ir patirsite tikrą vairavimo malonumą ir komfortą.



Kada reikia tikrinti ratų geometriją ( ratų suvedimą – išvirtimą ):

1. Kas 20-25 tūkst. km ridos.
2. Atlikus važiuoklės remonto darbus:

§ spyruoklių, amortizatorių, statramsčių keitimą;

§ vairo traukių antgalių keitimą;

§ švytuoklės šakės keitimą;

§ pakabos svirčių keitimą;

§ guminių įvorių (sailenblokų) keitimą;

§ vairo reduktoriaus keitimą.

3. Pastebėjus netolygų padangų protektoriaus nusidėvėjimą.

4. Pajutus vairo traukimą į šoną važiuojant lygiu keliu.

5. Stabdymo metu automobilis slysta šonu arba apsisuka esant slidžiai kelio dangai.

6. Išsukus pilnai vairą ir pastebėjus blogą vairo grįžimą į pradinę, tiesią padėtį.

7. Atlikus kėbulo remonto darbus po landžeronų , skersinės sijos deformacijų.



Laiku atlikus ratų geometrijos suvedimą, automobilio savininkas gaus ir nemažą ekonominį efektą:

iki 10% sumažės degalų sąnaudos,

iki 50% padidės padangų ilgaamžiškumas ir važiuoklės dalių patvarumas.

Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW

Re: AUTOMOBILIO RATŲ GEOMETRIJA ( SUVEDIMAS-išvirtimas )

Standartinė Robertas » 11 Rgp 2010, 11:07



Vasara, ruduo, žiema ar pavasaris - nepriklausomai nuo metų laiko mes kelyje, o saugumas bei komfortas visada nulemia mūsų kelionės sėkmę. Sunku patikėti, kad yra lengvas būdas padėti sau kelyje, tačiau geriau paieškojus jį atrasti visai nesunku.

Jums tereikia važiuojant lygiame ir tiesiame kelyje, laikantis visų saugos reikalavimų, truputį atitraukti rankas nuo vairo, leidžiant automobiliui judėti pačiam. Pajuskite, ar automobilis važiuoja tiesia trajektorija, ar išvažiuoja į priešingą kelio juostą ar šalikelę.

Jei jus neša į šoną, tai greičiausiai bus automobilio ašių įstrižumo ir ant kelio neteisingai stovinčių ratų padėties pasekmė. Taip atsiranda nepageidaujamas padangų pjovimo ar "susibangavimo" efektas. Jis sukelia didesnę ratų trintį į kelio paviršių, dėl to žymiai greičiau dyla padangos, padidėja kuro sąnaudos.

Tokia važiuoklės padėtis neigiamai veikia ir mašinos amortizatorius, tvirtinimo detales. Vairuotojas sėdi įsitempęs, jam greitai paskausta kaklą ir pečius. Be to, kuo labiau išsibalansavę ratai, tuo sunkiau automobilį valdyti.

Tačiau neskubėkite džiaugtis, jei jūsų automobilis važiuoja tiesiai. Papildomai atkreipkite dėmesį į savo ratus. Jei rasite vietomis išdilusį protektorių ar nudilusį vieną padangos šoną, greičiausiai tai bus atsitikę dėl išsireguliavusios jūsų automobilio ratų geometrijos.

Šių nuostolių nepatiria tie vairuotojai, kurie laiku susireguliuoja automobilių ratų geometriją ir važiuodami lengvai valdomu automobiliu džiaugiasi saugumo ir malonios kelionės pojūčiu.

Ratų geometriją taip pat būtina patikrinti po avarijos, staigaus užvažiavimo ant aukšto šaligatvio bortelio, pakeitus kai kurias tam tikrų automobilių modelių pakabos ar vairo mechanizmo detales.

Iš pirmo žvilgsnio paslaugos kaina atrodytų kiek didoka, tačiau, specialistų teigimu, laiku ir tinkamai atlikta ratų geometrija leidžia sutaupyti apie 10 procentų išleidžiamų pinigų degalams ir pailgina padangų ilgaamžiškumą. Juolab jog šis gedimas savaime nepranyks - jį vis tiek reikės pašalinti.

Prieš tikrinant ir sureguliuojant automobilio ratų geometriją būtina pamatuoti, ar pakankamai pripūstos padangos. Ant padangų neturi būti jokių pūslių, gumbų, labai svarbu įsitikinti, kad yra sutvarkyta automobilio važiuoklė, nes net ir menkas laisvumas neleis kokybiškai ir tiksliai sureguliuoti ratų geometrijos.

Nepašalinus minėtų defektų, efektas bus trumpalaikis arba gali nepavykti sureguliuoti ratų. Taigi tam tik sugaištumėte tik laiką ir lyg į balą išmestumėte pinigus.

Paveikslėlis
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex), Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex), SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW (ex), VW Touran 2005 1.9l 77KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės | Autodalys Tecdoc
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3115
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Miestas: Šiauliai
Automobilis: VW Touran 1,9TDI 77KW


Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Registruotų vartotojų nėra