Ratų geometrija - labai svarbus parametras bet kokiam automobiliui.
Tikslus ratų sureguliavimas užtikrina saugų ir stabilų automobilio valdymą ir apsaugo nuo greito padangų susidėvėjimo. Dėl ašių įstrižumo ir neteisingai stovinčių ant kelio ratų, galima gauti padangų dilimo ir susibangavimo efektą, padidėjusias kuro sąnaudas ir neigiamą efektą automobilio važiuoklei. Vairuoti tokį automobilį ne tik ne saugu ir pavojinga, bet jaučiamas padidintas nuovargis bei įtampa. Automobilis po ratų suvedimo - išvirtimo sureguliavimo stabiliau laikysis ant kelio ir judės teisinga trajektorija, automobilį bus nesunku suvaldyti jam slystant. Tai ypač svarbu rudens - žiemos sezonu. Jūs busite maloniai nustebę, kai po varginančio, nepatogaus vairavimo, sėsite prie automobilio vairo, kuriame sureguliuota ratų geometrija ir patirsite tikrą vairavimo malonumą ir komfortą.
Kada reikia tikrinti ratų geometriją ( ratų suvedimą – išvirtimą ):
1. Kas 20-25 tūkst. km ridos.
2. Atlikus važiuoklės remonto darbus:
§ spyruoklių, amortizatorių, statramsčių keitimą;
§ vairo traukių antgalių keitimą;
§ švytuoklės šakės keitimą;
§ pakabos svirčių keitimą;
§ guminių įvorių (sailenblokų) keitimą;
§ vairo reduktoriaus keitimą.
3. Pastebėjus netolygų padangų protektoriaus nusidėvėjimą.
4. Pajutus vairo traukimą į šoną važiuojant lygiu keliu.
5. Stabdymo metu automobilis slysta šonu arba apsisuka esant slidžiai kelio dangai.
6. Išsukus pilnai vairą ir pastebėjus blogą vairo grįžimą į pradinę, tiesią padėtį.
7. Atlikus kėbulo remonto darbus po landžeronų , skersinės sijos deformacijų.
Laiku atlikus ratų geometrijos suvedimą, automobilio savininkas gaus ir nemažą ekonominį efektą:
iki 10% sumažės degalų sąnaudos,
iki 50% padidės padangų ilgaamžiškumas ir važiuoklės dalių patvarumas.