Automobilio paruošimas žiemai

Informacija

Automobilio paruošimas žiemai

Standartinė Robertas » 14 Spa 2009, 15:57



Šlapdriba ir šalti orai Lietuvoje prasideda netikėtai. Kad tokios gamtos išdaigos nepridarytų nuostolių, nedelsiant pasirūpinkite būtiniausiomis priemonėmis: neužšąlančiu langų skysčiu, patikrinkite akumuliatoriaus ir kitų svarbių mechanizmų būklę.

Visi nauji automobiliai paprastai būna padengti antikorozine danga, bet eksploatacijos metu ji dėvisi, todėl kartais tenka atnaujinti. Tai galima padaryti ir pačiam, nes medžiagų pasirinkimas tikrai didžiulis, arba varyti mašiną į autoservisą.

Antikorozine danga reikėtų padengti apatinę kėbulo dalį – dugną ir ratų arkas. Negalima pamiršti uždarų kėbulo ertmių, slenksčių, durų stovų, virinimo siūlių ir išlenktų jungimų. Antikorozines medžiagas pagal jų pagrindą galima suskirstyti į bitumines ir vaškines.

Papildant šiuos pagrindus įvairiais antikoroziniais priedais gaminama gausybė antikorozinių dangų. Bituminės medžiagos gali būti papildytos metalais – cinku, bronza ir pan., o vaškinės – inhibitoriais (korozijos lėtintuvais ir medžiagos atsparumo stiprikliais).

Be to, naudojamos medžiagos, kurių pagrindinė sudedamoji dalis yra parafininė arba plastiko polimerinė, jos papildomos silikonu, guma, kaučiuku, plastiku ir kt. Daugelis preparatų turi vandenį išstumiančių medžiagų, reikalingų apdorojant uždaras vietas, kurių neįmanoma išdžiovinti.

Šildomas garažas – korozijos sukėlėjas

Itin daug reikšmės turi vieta, kur mašina saugoma. Neįtikėtina, tačiau šildomame garaže laikomą automobilį korozija paveikia gerokai greičiau nei nešildomame ar atviroje aikštelėje. Šiltas garažas pasiteisina tik tuo atveju, kai mašina jame laikoma visą žiemą, ja neišvažiuojama.

Kasdien važinėjant ant kėbulo susidaro nedidelis ledo sluoksnis, per naktį neištirpstantis ir lėtinantis koroziją. Labai svarbu, ar garažas gerai vėdinamas, ar nėra drėgnas. Jei yra galimybė, siūloma palikti šiek tiek pravertus automobilio langus.

Specialistai pataria žiemą automobilio nepalikti tuščiu kuro baku – jis turi būti visas pripildytas, nes, kai yra oro tarpų, šaltuoju metų laiku korozija labai intensyvi.

Patyrę automobilininkai pataria prieš prasidedant šalčiams visas judančias detales – durų vyrius, spyneles, spyruokles ir pan. – sutepti preparatais, išstumiančiais drėgmę. Specialistai teigia, kad pastaruoju metu nepelnytai užmiršti purvasargiai – jie gana efektyviai saugo automobilio slenksčius nuo mechaninio purvo ir žvyro poveikio.

Skysčių paruošimas

Stabdžių ir vairo stiprintuvo skysčiai gaminami neužšąlantys, tad jų keisti nereikia, tačiau aušinimo sistemos skystį vertėtų pakeisti. Net vasarą į automobilio radiatorių nepatartina pilti vandens, bet jei mašinos aušinimo sistemoje jau yra jo, privalu skubiai išleisti ir pripilti antifrizo, kol neprasidėjo šalnos, nes užšalusios sistemos remontas kainuoja labai brangiai.

Antifrizo koncentracija aušinimo skystyje turi būti ne mažesnė kaip 40 proc. Kai variklis šaltas, lygis turi būti tarp „min“ ir „max“ žymų, kai šiltas – gali būti ir aukščiau „max“.

Nors dabar didelių šalčių pasitaiko retai, geriau apsisaugoti nuo jų ir įsigyti antifrizo, kuris neužšąla iki 25 ar net 35 laipsnių temperatūros. Kaina renkantis aušinimo skystį nėra svarbiausias kokybės rodiklis. Šio skysčio pagrindinės funkcijos – aušinti automobilio variklį ir nepasiduoti žiemos šalčiams, todėl visiškai pakanka nusipirkti patikimoje parduotuvėje bet kokio gamintojo antifrizo. Tiesa, prieš tai dar reikėtų įsitikinti, ar hermetiškai uždarytas jo indas.

Sudėtingiau išsirinkti tinkamą variklio alyvą. Artėjant žiemai jos keisti nebūtina. Tačiau, jei variklyje esančios alyvos galiojimo laikas artėja į pabaigą, vėlyvas ruduo – geriausias metas pasirūpinti nauja.

Intensyviai naudojamu asmeniniu automobiliu paprastai per metus nuvažiuojama apie 20 tūkst. kilometrų. Kadangi alyvą reikia keisti apytikriai kas 10 tūkst. kilometrų, vasaros ir žiemos sezonų pradžia – tinkamiausias laikas tai padaryti.

Žiemos mėnesiais dėl žemos temperatūros tepalas tirštėja, todėl tuo metu geriau rinktis šiek tiek mažesnio klampumo alyvą. Pavyzdžiui, jei vasarą pilate į variklį 10W40 tepalą, žiemą jūsų automobiliui labiau tiks skystesnė – 5W40 – alyva.

Pirkti mineralinę, sintetinę ar pusiau sintetinę alyvą – kiekvieno vairuotojo pasirinkimas, jį dažniausiai lemia finansinės galimybės. Tik geriau naudoti tokio pat tipo alyvą, kaip ir anksčiau.

Akumuliatorius iržvakės

Atkreipkite dėmesį į akumuliatorių. Jei jis gerokai padirbėjo ir jo būklė kelia abejonių – keiskite. Finansiniai nuostoliai, kuriuos patirsite netikėtai sugedus agregatui, bus kur kas didesni nei naujo kaina, o ir kasryt tempti jūsų mašinos niekas neprivalo.

Ką rinktis, kiekvienas sprendžia pats. Genda visi akumuliatoriai ir priežastis – ne gaminio kokybė, o eksploatacijos sąlygos: „netikęs“ elektrolitas, purvinas vanduo, vibracija. Per mažas (lyginti su nurodytu pase) tūris sutrumpins elemento tarnavimo laiką.

Žiemą akumuliatorius patiria itin didelę apkrovą. Esant šaltam orui, tik dalis akumuliatoriaus resursų gali būti panaudojama varikliui paleisti. Išsikrovęs akumuliatorius gali užšalti esant vos keliems laipsniams šalčio.

Kol neatėjo šalčiai, elementui galima surengti kontrolinį treniruočių ciklą – po kelionės porai valandų palikti įjungtus gabaritus. Jei paleisti šiltą variklį nepavyks, vadinasi, akumuliatorius išsikrovė. Nelaukite galvos skausmo – eikite į parduotuvę.

Be to, svarbu patikrinti ir generatoriaus darbą, kaip jis įkrauna akumuliatorių, kad vėliau nereikėtų kaltinti akumuliatoriaus ar jį pardavusios firmos.

Neverta pamiršti elementaraus „masės“ laido patikrinimo nuo kėbulo iki variklio. Tempti jį gulint sniege po automobiliu – nedidelis malonumas. O blogas sujungimas būna kaltas dėl daugelio „stebuklų“: starteris nesisuka, akumuliatorius, trauklės ir laideliai kaista.

Ypač svarbu dyzeliniuose automobiliuose patikrinti kaitinimo žvakes. Jas paprasčiausiai patikrinti galite nuėmę nuo kaitinimo žvakių centrinę jungtį. Paimkite kontrolinę lemputę ir vieną jos laidą prijunkite prie akumuliatoriaus teigiamo poliaus. Kitą kontrolinės lemputės kontaktą iš eilės prilieskite prie kaitinimo žvakių centrinio kontakto. Jeigu lemputė užsidega, vadinasi, kaitinimo žvakė gera, jeigu žvakė perdegusi – lemputė nedegs. Perdegusias žvakes pakeiskite veikiančiomis ir bandykite paleisti variklį.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex) Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex)SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3179
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Padėkojo: 35 kartus
Gavęs padėkų: 42 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Seat Alhambra 1,9TDI 81KW

Re: Automobilio paruošimas žiemai

Standartinė Robertas » 23 Spa 2009, 09:02

Vienaturis.lt 9 dienom anksčiau paskelbė šį straipsnį už delfi.lt :lol: http://auto.delfi.lt/advice/article.php?id=24979473

Aš prieš žiemą tai tik antifrizą pasirikrinu , jei reikia dapilu ir viskas :) O jus ?
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex) Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex)SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3179
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Padėkojo: 35 kartus
Gavęs padėkų: 42 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Seat Alhambra 1,9TDI 81KW

Re: Automobilio paruošimas žiemai

Standartinė Robertas » 02 Vas 2010, 23:42

Automobilio eksploatacija žiemą:

1 klausimas: kaip palengvinti mano seno dyzelinio variklio užvedimą?
Užsivesti nenorinčių dyzelinių variklių alyva turėtų būti pakeista į mažesnio klampumo alyvą. Taip starteriui bus lengviau sukti variklį. Tie, kurie dar pakeis ir susidėvėjusias žvakes bei tinkamai rūpinsis akumuliatoriumi, šaltomis dienomis nepatirs jokių piktų pokštų.

2 klausimas: kaip per šalčius elgiasi dujos?

Automobilių, kuriuose sumontuota dujinė įranga, varikliai užvedami naudojant benziną. Kadangi aušintuvui gresia užšalimas, jame esantis vanduo turi pašilti iki 50 laipsnių, tuomet įjungiamos dujos. Jei lauko temperatūra labai žema, tam prireiks nuvažiuoti keletą kilometrų.

3 klausimas: kodėl užvedant šaltą variklį sunaudojama daugiau degalų?

Degalų mišinio sunaudojama daugiau tam, kad, pavyzdžiui, būtų palengvintas variklio užvedimas arba tam, kad greičiau sušiltų katalizatorius. Taip pat, esant šaltam varikliui, degalų mišinys bei jo sudeginimas nėra optimalūs. Be to, variklio alyva yra klampesnė, todėl apsunkinamas variklio darbas.

4 klausimas: kodėl mano variklis, nepaisant “Start-Stop” sistemos neužgęsta?

Esant lauko temperatūrai, artimai nuliui, “Start-Stop” funkcija nebeveikia. Taip pat kai akumuliatoriaus įtampa mažesnė nei 12,4 volto, daugumos automobilių varikliai lieka užvesti.

5 klausimas: kas nutinka, kai užšąla aušinimo skystis?

Užšalusių variklių jokiu būdu negalima užvedinėti! Tokiais atvejais neveikia vandens siurblys, o tai gresia variklio gedimu. Vandens žarnelės užšalimą atlaiko be jokių pasekmių. O štai apie variklį to nepasakysi: dauguma turi šalčio
kamščius, kuriuos išstumia sušalęs vanduo. Pakeisti kamščius naujais ir apžiūrėti aušinimo sistemą dėl kitų galimų
pažeidimų – automobilių dirbtuvės darbas.

6 klausimas: į ką reikia atkreipti dėmesį važiuojant šaltu varikliu?

Dideli variklio sūkiai, esant šaltam varikliui, turėtų būti tabu. Tik užvedus variklį, guoliai ir kiti alyva sutepami paviršiai
dar nebūna pakankamai ja aprūpinti, todėl iškyla didelė tikimybė, kad jie greitai susidėvės. Tie, kuriems dažnai
tenka važiuoti trumpus atstumus, dažniau turėtų keisti alyvą, nes degalai ir kondensatas gali patekti į variklio alyvą ir
pridaryti žalos.

7 klausimas: kodėl iš mano automobilio išmetamųjų dujų sistemos vamzdžio, nepaisant kietųjų dalelių filtro, virsta balti dūmai?

Šių baltų dūmų susidarymo priežastis ne dulkės ir ne kenksmingosios medžiagos. Jie atsiranda dėl kondensato arba vandens garų.

8 klausimas: iki kokios temperatūros žiemą veiksmingas aušinimo skystis?

Tai nurodo gamintojai. Dažniausiai ši apsauga nuo užšalimo veiksminga iki minus 25 laipsnių. To pakanka platumoje, kurioje mes gyvename. Net jeigu naktį temperatūra yra žemiau nei 25 0C, per tokį laiką šis skystis variklio
aušinimo sistemoje vis tiek užšąla.

9 klausimas: kaip reikia rūpintis akumuliatoriumi?

Švarūs akumuliatoriaus poliai sumažina pasipriešinimą srovės tekėjimui į gnybtus. Važiuodami trumpus atstumus išjunkite nereikalingus galios naudotojus, pvz., šildomas sėdynes – tuomet pakankamai elektros srovės liks akumuliatoriui įkrauti. Prijungę akumuliatoriaus “sargą” (prie cigarečių degiklio), galėsite stebėti akumuliatoriaus
įkrovimo lygį ir laiku jį įkrauti.

10 klausimas: kodėl daugybėje švedų stovėjimo aikštelių yra kištukiniai lizdai?

Skandinavijos šalyse automobiliuose dažnai naudojami elektriniai šildytuvai tam, kad mašina be problemų užsivestų esant šiaurietiškoms temperatūroms. Taigi automobilių priekinėje dalyje yra sumontuota sistema, kurią prijungus
prie namų elektros tinklo pašildoma variklio karteryje esanti alyva.

11 klausimas: kodėl žiemą greičiau išsikrauna mano automobilio akumuliatorius?

Esant žemai temperatūrai akumuliatoriaus galia gerokai sumažėja. Dilema: būtent žiemą užvedant automobilį reikia daugiau galios. Todėl pravartu įsigyti gerai veikiantį akumuliatorių.

12 klausimas: koks skirtumas tarp automatinio ir autonominio šildytuvų?

Automatinis šildytuvas įsijungia dar esant šaltam varikliui, kad automobilyje kuo greičiau būtų pasiekta darbinė
temperatūra. Šie šildytuvai nevaldomi mechaniniu būdu. Autonominį šildytuvą galima įjungti užprogramavus laiką –
tada automobilis bus šiltas vos tik pajudėjus iš vietos.

13 klausimas: ar starteriui kenkia, kai ilgai bandoma užvesti automobilį?

Taip. Jei variklis neužsiveda per penkias sekundes, tikimybė, kad jis susidėvėjo labai padidėja. Todėl bandymas užvesti mašiną neturėtų ilgai trukti. Intervalas tarp mėginimų užvesti mašiną turėtų būti bent 30 sekundžių. Atsargiai: ilgai sukant starteriu, nesudeginti degalai gali patekti į katalizatorių ir sugadinti išmetamųjų dujų sistemą.

14 klausimas: ar yra pirmosios pagalbos patarimas išsikrovus akumuliatoriui?

Taip, karštą vandens pūslę uždėti ant akumuliatoriaus ir palaukti dešimt minučių, kol šiltas vanduo iki reikiamos
temperatūros sušildys akumuliatorių. Rezultatas: sušildytas akumuliatorius turi kur kas daugiau galios užvedant variklį (žr. 11 klausimą).

15 klausimas: kodėl mano mašinos langų stiklai užšąla iš vidaus?

Iš vidaus užšalęs lango stiklas byloja apie tai, kad į automobilį patenka per daug drėgmės. Pirmiausia būtina panaikinti drėgmės atsiradimo priežastis. Dažniausiai dėl to kaltos įtrūkusios sandarumo detalės arba užsikimšęs salono filtras. Taip pat gali būti, kad drėgmė į automobilį patenka kartu su prie batų prilipusiu sniegu. Kai priežastis išsiaiškinama, automobilį reikia gerai išdžiovinti. Patarimas: statybinių prekių parduotuvėje nusipirkti patalpų drėgmės sugėriklį
ir padėti jį automobilyje.

16 klausimas: kaip patikrinti aušinimo skysčio tankį?

Automobilių detalių parduotuvėse parduodami antifrizo tankio matuokliai. Dėmesio: norint gauti teisingą rezultatą, matavimo sritis matuoklyje turi būti pilnai pripildyta aušinimo skysčio.

17 klausimas: ar pavyks sutaupyti degalų naudojantis autonominiu šildytuvu?

Esant lauke minus 15 0C laipsnių buvo atliktas bandymas dinamometru. Naudojant autonominį šildytuvą (sąnaudos apie 0,6 l/h) sunaudojama šiek tiek daugiau degalų, tačiau sumažėja kenksmingų išmetamųjų dujų kiekis.

18 klausimas: kodėl mano automobilis nešyla?

Dažniausiai dėl to kaltas sugedęs termostatas. Jei jis neveikia, aušinimo skystis nuolat teka per visą aušinimo sistemą ir todėl niekaip nesušyla.

19 klausimas: ar galima užvedinėti naują automobilį prijungus prie kitos mašinos akumuliatoriaus?

Taip, išsikrovusiam naujų automobilių akumuliatoriui galima padėti užsivesti. Nuo pavojingai aukštos įtampos automobilio elektroniką apsaugosite, jei nuėmę įkrovimo kabelį, įjungsite kuo daugiau elektroninių įrenginių, pavyzdžiui, sėdynių šildymą ir ventiliatorių.

20 klausimas: ką daryti, kai užšąla stiklo valytuvai?

Jokiu būdu negalima bandyti jėga jų atplėšti nuo stiklo. Taip gali būti pažeistos jautrios valymo juostelės. Geriau ant valytuvų užpilti langų plovimo skysčio koncentrato, šiek tiek palaukti ir tada kilstelėti valytuvus nuo stiklo. Patarimas atsargiems ir rūpestingiems: nakčiai valytuvus palikti šiek tiek pakeltus nuo stiklo.

21 klausimas: kokia turėtų būti stiklų valymo skysčio koncentracija?

Šis mišinys turėtų užtikrinti neužšalimą iki minus 20 0C. Didesni šalčiai Lietuvoje būna retai ir labai trumpai. Šis valymo skystis turi puikiai pašalinti purvą ir druskas nuo stiklo esant žemoms temperatūroms.

22 klausimas: ar galiu į radiatorių pripilti vandens?

Taip, nes aušinimo skystis visuomet susideda iš vandens ir aušinimo priedų. Tačiau reikia elgtis atsargiai: įpylus per daug vandens, apsaugos nuo užšalimo veiksmingumas gali priartėti prie kritinės ribos. Itin greitai užšąla aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelis. Taip nutinka todėl, kad pripylus į jį vandens, gerokai ilgiau užtrunka kol jis radiatoriuje susimaišo su aušinimo priedais.

23 klausimas: ar galima atitirpdyti stiklus verdančiu vandeniu?

Geriau to nedaryti. Ant šalto stiklo užpylus karšto vandens, šis gali sutrūkti. Ant naujų automobilių stiklų, bandant juos atitirpdyti karštu vandeniu, blogiausiu atveju gali atsirasti ilga įtrūkimo juosta. Tad žiemą geriau naudoti specialų stiklus nuo užšalimo atitirpdantį purškiklį, kurį galima įsigyti automobilių reikmenų parduotuvėje ar degalinėje.

24 klausimas: kodėl nereikėtų sėsti į automobilį vilkint storą striukę?

Jei apranga per stora, saugos diržas nepakankamai priglunda prie kūno. Įvykus avarijai diržas optimaliai nebeapsaugo ir vairuotojas gali net išslysti iš diržo. Be to, per gausi apranga varžo judesius.

25 klausimas: kas nutinka padangų gedimų šalinimo priemonėms esant žemai lauko temperatūrai?

Dauguma sandarinimo priemonių, esant žemoms temperatūroms, tampa klampios, o pripūsti padangą per ventilį reikia labai daug jėgos. Patarimas: padėti šią priemonę po variklio dangčiu. Tačiau tai daryti reikia atsargiai, nes padėjus ją tiesiai ant kolektoriaus gali išsilydyti plastikas.

26 klausimas: ar spiritinis stiklų valymo skystis apsaugo nuo užšalimo?

Taip, tačiau dėl spirito, esančio valymo skysčio sudėtyje, jo ypatybės yra prastesnės. Be to, kaskart nuvalius stiklą, ant jo nuo alkoholio lieka tarsi šydas, kuris gali akinti ir kenkti matomumui. Todėl siūlome naudoti žiemai skirtus valymo
skysčius, kuriuose yra šaltajam metų laikotarpiui pritaikytų papildomų medžiagų.

27 klausimas: ar esant minusinei temperatūrai galiu važiuoti į plovyklą?

Taip, bet būtina pasirinkti programą su džiovinimu. Svarbus yra pirminis skalavimas, kuomet nuo skardos nuplaunamas ledas ir dideli nešvarumai. Nepasirinkus pirminio skalavimo lake gali likti įbrėžimų. Važiuojant ilgus nuotolius arba išsiruošus į kelionę į kalnus, bagažinėje reikia turėti sniego grandines, žibintuvėlį ir šiltų antklodžių.
Automobilio pirštinių dėtuvėje turėtų būti atsarginių lempučių ir saugiklių komplektas. Tiems, kurie turės pakankamai
langų skysčio koncentrato, degalinėse nereikės pirkti brangaus skysčio.

28 klausimas: kokią žiemos įrangą būtina turėti automobilyje?

Važiuojant ilgus nuotolius arba išsiruošus į kelionę į kalnus, bagažinėje reikia turėti sniego grandines, žibintuvėlį
ir šiltų antklodžių. Automobilio pirštinių dėtuvėje turėtų būti atsarginių lempučių ir saugiklių komplektas. Tiems,
kurie turės pakankamai langų skysčio koncentrato, degalinėse nereikės pirkti brangaus skysčio.

29 klausimas: kodėl ledo grandikliai kenkia stiklams?

Grandant ledą, po visą stiklą stumdomos purvo dalelės. Jos gali būti labai kietos ir subraižys stiklą. Tuomet atsiranda mažų įbrėžimų, dėl kurių gali susidaryti šviesos atspindžių ir vairuotojas bus akinamas.

30 klausimas: ar padangų oro slėgis turi būti pritaikomas prie oro temperatūros?

Ne, neturi. Padangų slėgis, kaip įprasta, turėtų būti tikrinamas kas 14 dienų arba prieš ilgesnes keliones. Koks konkrečiai jis turi būti – nurodo gamintojas.

31 klausimas: ar kondicionierius veikia ir žiemą?

Tai priklauso nuo lauko temperatūros. Dauguma kondicionierių turi lauko temperatūros jutiklius, kurie, esant mažesnei nei minus 5 0C laipsniai temperatūrai, neleidžia įsijungti kompresoriui. Taip kondicionierius apsaugomas
nuo gedimų, kurių gali atsirasti sušalus vandeniui. Senesnių automobilių savininkai, esant žemai lauko temperatūrai, kondicionieriaus turėtų iš viso nejungti.
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex) Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex)SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3179
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Padėkojo: 35 kartus
Gavęs padėkų: 42 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Seat Alhambra 1,9TDI 81KW

Re: Automobilio paruošimas žiemai

Standartinė Energetikas » 03 Vas 2010, 08:54

4 klausimas: kodėl mano variklis, nepaisant “Start-Stop” sistemos neužgęsta?

Esant lauko temperatūrai, artimai nuliui, “Start-Stop” funkcija nebeveikia. Taip pat kai akumuliatoriaus įtampa mažesnė nei 12,4 volto, daugumos automobilių varikliai lieka užvesti.


Kas cia per "stebuklas". Kaip suprantu, kalba eina apie uzkurima/gesinima ne su rakteliu, o "Start/Stop" mygtuko pagalba. Nieko panasaus net per didziausius salcius (-26) nebuvo - ir kuresi ir gesinosi be jokiu problemu. Gal kas paaiskintu kas cia tureta omenyje?

8 klausimas: iki kokios temperatūros žiemą veiksmingas aušinimo skystis?

Tai nurodo gamintojai. Dažniausiai ši apsauga nuo užšalimo veiksminga iki minus 25 laipsnių. To pakanka platumoje, kurioje mes gyvename. Net jeigu naktį temperatūra yra žemiau nei 25 0C, per tokį laiką šis skystis variklio aušinimo sistemoje vis tiek užšąla.


:D Kas cia per "rastininkas" rase... Pakanka iki -25 laipsniu skyscio, bet jis vis tiek uzsala... :rofl:

22 klausimas: ar galiu į radiatorių pripilti vandens?

Taip, nes aušinimo skystis visuomet susideda iš vandens ir aušinimo priedų. Tačiau reikia elgtis atsargiai: įpylus per daug vandens, apsaugos nuo užšalimo veiksmingumas gali priartėti prie kritinės ribos. Itin greitai užšąla aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelis. Taip nutinka todėl, kad pripylus į jį vandens, gerokai ilgiau užtrunka kol jis radiatoriuje susimaišo su aušinimo priedais.


Gal reiketu pamineti, kad vanduo butu bent jau distiliuotas, o jei ne, tai patartina ausinimo skysti artimiausiu laiku pasikeisti, jei nenorime uzkalkejimo problemu ausinimo sistemoje...
Opel Zafira 2000 m. 1,8 16V
Vartotojo avataras
Energetikas
Serviso vadovas
Serviso vadovas
 
Pranešimai: 1049
Užsiregistravo: 23 Bal 2009, 16:57
Padėkojo: 6 kartus
Gavęs padėkų: 7 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Renault Clio IV 1,5dci

Re: Automobilio paruošimas žiemai

Standartinė Robertas » 14 Spa 2010, 10:23

Na pasidalinkime mintimis, kaip automobilį ruošiate žiemai. Ar iš viso darote ką nors, be padangų keitimo? |(
Mazda MPV 2002 2.0l 16V (ex), Chrysler Grand Voyager 3,3l 2003m.(ex) Opel Zafira 2002m. 2.2l (ex)SEAT Alhambra 1999m. 1,9l 81KW
BAR darbiniai žibintai | LED dienos žibintai |OSRAM lemputės
Vartotojo avataras
Robertas
Servisų Magnatas
Servisų Magnatas
 
Pranešimai: 3179
Užsiregistravo: 10 Lap 2008, 21:23
Padėkojo: 35 kartus
Gavęs padėkų: 42 kartus
Miestas: Šiauliai
Automobilis: Seat Alhambra 1,9TDI 81KW

Re: Automobilio paruošimas žiemai

Standartinė aleks » 14 Spa 2010, 21:47

Energetikas rašė:
4 klausimas: kodėl mano variklis, nepaisant “Start-Stop” sistemos neužgęsta?

Esant lauko temperatūrai, artimai nuliui, “Start-Stop” funkcija nebeveikia. Taip pat kai akumuliatoriaus įtampa mažesnė nei 12,4 volto, daugumos automobilių varikliai lieka užvesti.


Kas cia per "stebuklas". Kaip suprantu, kalba eina apie uzkurima/gesinima ne su rakteliu, o "Start/Stop" mygtuko pagalba. Nieko panasaus net per didziausius salcius (-26) nebuvo - ir kuresi ir gesinosi be jokiu problemu. Gal kas paaiskintu kas cia tureta omenyje?


ne, cia stabdant prie sviesoforo suletejus maziau 20km/h issijungia varyklis, o pradedant vaziuot, per 0,4sek uzsikuria ir vaziuoja... ekonomina kura stovint kamsciose...
buvo tema apie tai autopanorama-f38/topic521.html
ir taupumo rekordai su tokia sistema naujienos-f5/topic691.html
Vartotojo avataras
aleks
Autošaltkalvis
Autošaltkalvis
 
Pranešimai: 60
Užsiregistravo: 24 Bal 2009, 17:58
Padėkojo: 1 kartus
Gavęs padėkų: 2 kartus
Miestas: Vilnius
Automobilis: Skoda Yeti


Grįžti į Autopanorama

Dabar prisijungę

Registruoti vartotojai: Bing [Bot]